Hønemor&guttaboys Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Skal legge de i ny bil! Får dobbel jeg da.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2008 Lenge siden du søkte? Hvor mange uker er du?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Vel,vi har jo allerde begynt å kjøpe inn ting og vi har kjøpt det dyreste og det er vogna,så jeg regner med at egngangstønaden går inn på sparekonto og blir brukt til ferie tur eller noe annet vi har lyst til.Nå er jo ikke vogna betalt enda,men har heller ikke søkt på engangstønaden heller enda,så vi får se hva som skjer. Kjøpt en del klær også. Så skal jeg har ny bilstol,ny seng og noen småting,så jeg regner med at jeg kommer til å bruke så mye som engagnstønaden er på,kanskje litt mer. Vet ikke enda.
Mamma`n til Trym Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 Jeg skal kjøpe inn resten av tingene som vi trenger til babyen, deretter betale litt regninger, kjøpe gressklipper, dvd-spiller, tapetsere stua og da tenker jeg de pengene har gjort sitt
Lotta med novembergutt Skrevet 3. mai 2008 #7 Skrevet 3. mai 2008 Jeg skal kjøpe så og si alt av utstyr med de pengene, også må jeg prøve å spare litt til ukene etter permisjonen hvor jeg fortsatt skal gå hjemme en stund (er student) Og om det fortsatt er noe igjen da - noe jeg tviler sterkt på, så går de nok rett inn på sparekonto
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. mai 2008 Jeg skal ta me dunga mine på ferie nå i mai og må bruke fra den da. Nye bilstoler trenger de alle 3, så da går vel alle penga da. Nok å bruke penger på, selvom jeg har mye utstyr fra forrige
Vilde08 Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 Får alle engangsstønad? Trodde bare det var de som ikke fikk "lønn" under permisjonen?
Guttemamma75 Skrevet 3. mai 2008 #11 Skrevet 3. mai 2008 Stemmer at det kun er de som ikke har opparbeidet seg rett til foreldrepenger som får engangsstøtten..
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 3. mai 2008 #12 Skrevet 3. mai 2008 Bruker lønnsbonusen nå på stæsj til baby,så en del av engangsstønaden går med på å betale sydenturen i november. Så kommer jo skattepengene også. Vet ikke helt hva som kommer til å gå til hva men. Vogn får vi av mamma,så av dyre ting må vi kjøpe vogn,seng og stellekommode. Det blir jo fort i overkant av 10 000.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 4. mai 2008 Jeg er student, så jeg får vel engangsstønad?
NormaJean Skrevet 4. mai 2008 #14 Skrevet 4. mai 2008 oj, så mange som ikke får svangerskapspenger. hvordan løser dere dette når barnet er født? hjemme uten penger eller tidligere ut i arbeid? eller er det noen som skal ha pappan hjemme?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 4. mai 2008 #15 Skrevet 4. mai 2008 Jeg får støtte fra lånekassen.Er student og kommer til å få ca 8000 i mnd. Skal gå hjemme 1 år. Man har krav på engangsstønad når man er student ja.
gullunge+1imagen Skrevet 4. mai 2008 #16 Skrevet 4. mai 2008 student her også Engangsstønaden her skal gå til varmepumpe, litt pynt til stua (kjøpte leilighet for et halvt år siden og har enda ikke fått pynta stua mi) og litt babyting..har mye fra før og får en del, blant annet vogn og seng, så er ikke så mye vi mangler.. Resten skal vi prøve å spare til litt tøffere tider..
Lille Luna Skrevet 4. mai 2008 #17 Skrevet 4. mai 2008 Titter innom fra 3 trimester... Jeg er også student og får fødselsstipend fra lånekassen fra august, pluss engangsstønad nå. Jeg søkte om engangsstønad for litt over ei uke siden, men har ikke fått noe på konto enda. Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta?
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 4. mai 2008 #18 Skrevet 4. mai 2008 Opp til 1 mnd tror jeg. Tror jeg skal vente litt med å søke jeg,trenger ikke pengene enda. Men det er kanskje litt kaos på sommeren....??hmm...jaja.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #19 Skrevet 5. mai 2008 Vi mangler seng og stellebord...ellers må den gå til låneavdrag, siden jeg ikke får foreldrepenger. Må ut igjen i jobb så snart jeg har født :-( det er litt trist. Hadde håpet å kunne være hjemme det første året, minst, men sånn gikk det ikke pga hormonbehandlingen/IVF. Blir så overrasket over hvor mange som får engangsstønad og som tydeligvis har råd til å bruke det til så mye annet enn faste utgifter og ting til barnet - mannen deres må tjene sinnsykt bra da, eller har dere ikke hus og lån???
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #20 Skrevet 5. mai 2008 Det koster å leie leilighet og Jeg vil få opptill 9600kr i stipend + forsørgerstipend om jeg ikke har misforstått infoen fra lånekassa. Jeg har akkurat blitt separert så jeg vil få utvida b.trygd og bidrag, så jeg tror jeg skal greie meg ok. Vi er ikke vandt med å ha så høyt forbruk, man venner seg til det meste Ungene mangler aldri noe heller. Om det går så skal jeg fortsette å studere til høsten og ta babyen med meg.
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 6. mai 2008 #21 Skrevet 6. mai 2008 Hvorfor må mannen tjene sinnsykt mye for at vi kan klare å leve? Jeg får engangstønad, vi har hus,bil osv. Han jobber fullt, mens jeg har jobbet litt, og er student ved siden av. Og tror nok det er det mange er for tiden. Han skal ta permisjonen, mens jeg skal fortsette å prøve å studere. Så det vi kommer til å leve av er lønnen hans, og fødselsstipend fra lånekassa
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 6. mai 2008 #22 Skrevet 6. mai 2008 Jeg skal kjøpe utstyr og bitte litt klær. Kjøper ikke så mye klær siden jeg har masse etter de 2 andre også får en jo en del klær... Visst det blir noe igjen så skal jeg sette noe inn på konto til lille i magen og betale et par regninger... Venter på engangstønaden, tar så tid jo..... Klør etter og ut og handle nå. Er 27+2 idag
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 6. mai 2008 #23 Skrevet 6. mai 2008 NAV lager jo nye regler hver gang jeg ringer de. Jeg blir gal, forvirret og de trykker på de riktige knappene mine når det gjelder irritasjon i denne hormonelle tiden. Uansett, så er jeg litt over 27 uker idag, og pengene er på konto! De kom idag, etter at samboeren min ringte dem nok engang igår for å høre hvordan det gikk med søknaden min. Når han ringte igår, så valgte saksbehandleren på kontoret og sende "melding" om at jeg var 27 uker på vei, og at jeg da fikk pengene snarest inn på konto. Så da vet dere det:)
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 6. mai 2008 #24 Skrevet 6. mai 2008 Okay, da skal jeg prøve nok en gang og ringe de i morra... Håper jeg får de snart altså.. Jeg bor i Kragerø og her er de såååå treige...
Divamamma fødte 16.08.08 Skrevet 6. mai 2008 #25 Skrevet 6. mai 2008 Kragerø er jo ikke såå langt unna. Jeg bor i Porsgrunn, og her er de amøber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå