Gå til innhold

Ser dere på Taco som sunt eller usunt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mange som mener at det er usunt.. Men det er jo nesten bare grønnsaker, bortsett fra kjøttdeigen og osten da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på hvilke matvarer du bruker. Den originale tacoen er vel ikke akkurat sunn, men det finnes jo langt sunnere og gode måter å spise taco på:)

Skrevet

Det spørs vel hva og hvor mye man har på =)

Skrevet

Det kommer an på hvor mye ost og rømme det er på. Jeg må ha på mye, så min taco er neppe særlig sunn. :)

Skrevet

Kommer litt an på hva man gjør det til selv. Vi har byttet ut fine lefser med grove, antar det er litt sunnere. Bruker kesam istedet for

(lett)rømme, gjør samma nytta det.

Ellers er det jo bare til å pøse på med salat og grønnsaker. Og da syns jeg det er et greit og sunt middagsmåltid. (Vi bruker kyllingkjøttdeig da, vet ikke om det er bedre enn vanlig kjøttdeig).

Skrevet

Sånn passelig usunt, spesielt siden jeg alltid spiser så mye... :o) Men lefsene er ihvertfall mye sunnere enn skjellene, vi spise alltid lefser. Kan jo bytte ut kjøttdeigen med kjøttdeig av svin eller kylling. Og så spørs det hvor mye rømme og ost man klemmer på toppen.. :o) Spiste faktisk taco igår, nam nam...

Skrevet

Jeg ser på taco som usunn mat..

Skrevet

Det kommer jo an på hvordan man lager den.

Den er "usunn" hvis den blir laget med kjøttdeig og hvis man serverer med fet ost og seterrømme.

Jeg lager med kjøttdeig av svin eller kylling eller med karbonadedeig også bruker jeg "mager" ost og magerkesam, blir akkurat like godt og mye mer bra for kroppen:)

Skrevet

spiste faktisk taco i dag.

Har vel ikke noe særlig mening om akkurat det, ser ikke på det som noen av delene, men om man bruker kyllinkjøttdeig er det jo mye sunnere. (vi pleier ikke det) Vi bruker heller ikke rømme, så kanskje det er litt sundt da engentlig. Bruker også bare lefser.

Skrevet

Fyll en grov taco-lefse med: stekt karbonade-deig (mindre fett), agurk i strimler, cherry-tomater, litt mais, paprika, kikerter, råkost som blomkål/broccoli/gulrøtter/salat, en passelig stripe salsa-saus og litt rømme... toppet med litt ost...velbekomme... sunt som fy.. tror ikke den lille rømmestripen utgjøt den største risken for verken overvekt eller noe annet....

Skrevet

Tja, vår taco er sunn nok. Rømme synes vi er heselig, så det bruker vi ikke. Bruker kyllingkjøttdeig, kylling eller svin, villris, med mais, champignon, paprika, løk, grove lefser, salsa og ost. Kunne spist værre ting enn det.

Skrevet

min taco er ikke sunn :)

Skrevet

Det spørs vel helt hva man har på ja.

velger du lett rømme, lett ost og karbonade deig + skjell i istedet for lefser, kan man spare seg for mange kalorier:)

Stod om det i vg for en stund og iden, på vektklubb sidene, og det er ikke det verste man kan spise! heldigvis!:)

Skrevet

Spørs vel hva man bruker?

Vi bruker:

grove wraps

bønner

karbonadedeig evt

løk

guacamole

salsa

paprika

ananas

tomater

Da er det vel ok, tror jeg:D

Skrevet

Vil si det kommer an på.. Man kan jo bruke de grove lefsene i stedet for de fine, bytte ut rømma med yoghurt blandet med dipmix (gjerne den med hvitløk) vi bruker strimlet kyllingfilet i stedet for kjøttdeig. Og så kan man jo pøse på med grønnsaker:D bruke lettost i stedet for feit ost. Da blir det sunt vil jeg si.

Gjest -<<-
Skrevet

Det kommer an på hva man gjør ut av tacoen.

En grov, hjemmelaget tortilla med biffkjøtt eller karbonadedeig, krydder, pico de gallo, magerkesam og grønnsaker er ikke usunt.

En hvetemelstortilla med kjøttdeig, rømme, ost og litt mais er definitivt usunt.

Skrevet

Bruker agurk, tomat, løk, paprika, mais, guacamole og lettrømme og svin eller kyllingkjøttdeig.

Kan ikke forstå at det er en usunn middag?

Skrevet

Ser på det som passe sunt:)

Skrevet

Min variasjon er alt anna enn sunn. Eg liker aller best guacamolen, rømmen, og osten. Med litt kyllingkjøtt, mais og agurk til.

Skrevet

Min taco er sunn! Masse grønnsaker, mager kjøttdeig eller kylling, og verken ost eller rømme på. Så min taco er ihvertfall sunn :)

Skrevet

Jeg ser på det som usunt. Men man kan gjøre det sunt om man vil. Men taco med shell og hvitost og kjøtt deig (og seff grønnsaker) kan jo ikke kalles sunt.

Derimot med grov lefse, kylling eller karbonadedeig, uten ost og masse grønnsaker er sunt.

Skrevet

Jeg ser på det som veldig sunt:)

Da jeg gikk på grete roede var det vel det vi spiste hver eneste helg:)

Karbonade deig "utvannet" med stekt champignon og løk og kokt i hop lenge sammen med tacokrydderet, kinakål, rå løk, tomater, agurk, blomkål, salsa og litt rømmekolle, men droppet mais og ost. 2 skjell eller 1 lefse holder i massevis for meg, så blander jeg en stor og god sidesalat. Mmm:)

Skrevet

Taco er selvfølgelig sunt!!!!

Vi bruker kylling kjøttdeig eller mager svine kjøttdeig, masse grønnsaker og salat, ikke noe rømme og litt ekstra lett ost. Også taco lefser eller skjell da selvsagt.

Skrevet

Hverken eller vil jeg si :)

Synes absolutt ikke at jeg er usunn når jeg spiser taco, men det er ikke sunt heller.

Vi bruker de vanlige "lefsene", karbonadedeig, kinakål, agurk, avocadobiter, paprika, litt ost og litt rømme :)

Mine lefser består stort sett av grønnsaker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...