Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

å henge ut flagget i dag, da?

Vi har! Flagger alltid på 1. mai, både fordi det er 1. mai og fordi vi feirer gullets bursdag denne dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selvfølgelig!

Men må si jeg blir litt sur over å se nakne flaggstenger overalt, er så unødvendig!

Skrevet

Sambo husket det. Flinke mannen.

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Tror ikke jeg skal begynne å flagge fra 13. etasje i en høyblokk...=P

haha, det hadde tatt seg ut=)

Skrevet

Her er flaggstanga tom. Må fikse ny flaggsnor først. Satser på å ha flagget oppe 17. mai.

Skrevet

Næsning; hvorfor blir du sur for at andre folk ikke flagger? Er det flaggepåbud i dag..? Vi har ikke flaggstang, men er ikke så helt sikker på om jeg hadde hengt ut flagget om jeg hadde heller..

Skrevet

Ikke jeg, fordi vi bare har balkongflagg, og det blir ikke det samme!!

Skrevet

Vi har ikke flagg vi, ikke flaggstand heller forøvrig...

Skrevet

Jeg huska det ,men det blåste ned fra verandaen hehe..forferdelig vind i Trondheim i dag..

Skrevet

For min del er det en selvfølge å flagge, både 1. og 17. mai. Og slik flagging gjør man akkurat like godt med balkongflagg som med stort flagg på flaggstang. Til og med et lite flagg i krukke sammen med noen blomster/kvister gjør seg! Det viktigste er å flagge, synes jeg. :-)

Skrevet

Nei. Ikke har jeg flagg heller, men har for å henge opp på trappa. Skal få kjøpt meg et til 17 mai.

Skrevet

Har en flaggstang så skal en flagge når det er flaggdag, og det er det jo i dag. Hvis en ikke gidder det, syns jeg en kan fjerne stanga og heller kjøpe et balkongflagg som kan henges ut når en selv har lyst.

Pluss at jeg bor på bygda, og tradisjonelt har mange bønder ikke ville flagge den 1. mai.

Og det syns jeg er direkte latterlig!

Skrevet

Jeg har helt glemt det.. Klarte til og med å spørre naboen om de feiret bursdag eller noe i dag siden de hadde balkongflagget ute.

*Klasker hånden i pannen* Er det muuuuuuulig???

Sukk... jeg skylder på ammetåke og permisjon. Henger ikke med i svingene for tiden :oD

Skrevet

Nei, for vi har ingen flaggstang. :)

Skrevet

Ok, jeg er vel blant de latterlige jeg da :)) Ikke greit når man er oppvokst på bondegården, nei.. Man må vel få lov å bruke flaggstanga si når man mener man har noe å feire? På hjemgården min flagger de bl.a. når nye barnebarn kommer til verden, for da er de glade! :)

Skrevet

Klart vi har! I solidaritetens tegn...

Balkonflagg er like mye verdt som andre flagg. Men å ha en flaggstang i hagen uten å flagge synes jeg er helt forkastelig. Nakne flaggstenger på offisielle flaggdager er rett og slett teit. Enten flagger man med stort flagg, henger opp vimpel eller tar ned stanga.

OG ja, det er lov å flagge akkurat når man vil ellers:o)

Skrevet

Så det ER faktisk flaggepåbud i dag? Få det lovfestet da, så kan man putte sånne med tomme flaggstenger i fengsel en dag eller to :))

Skrevet

Jeg pleier ikke flagge 1. mai. Det er ikke fordi jeg er bonde (selv om jeg er det også) men fordi jeg mener det er tåplig å holde 1. mai som fridag når nesten ingen gidder engasjere seg hverken i politikk eller arbeidskampssaker. Dessuten jobber jeg bestandig 1. mai. Starter før flaggheisetidspunktet og drar ikke hjemmom for å få det opp.

De flagger foresten hverken på skolen eller på barnehagen her heller. Når ikke en gang de offentlige institusjonene gidder, så ser jeg ingen grun til at jeg skal bry meg med det.

Skrevet

Nei, selvfølgelig er det ikke flaggpåbud. Denslags finnes ikke i Norge. Men, jeg synes det handler ganske mye om alminnelig folkeskikk og ikke minst solidaritet. Både 1. og 17. mai er dager vi har god grunn til å markere såpass at vi flagger her i landet.

Skrevet

Folkeskikk faktisk. Så man er pent nødt til å feire en dag man ikke har spesielt lyst til å feire, for ellers blir man automatisk blottet for god oppførsel. Jaja, bra jeg ikke har flaggstang, så ikke alle naboene mine sitter og skummer rundt munnen og koker over av sinne! ;)

Skrevet

Kikket innom profilen din og så at du er ganske så mye yngre enn meg. Er nok ikke så unaturlig at vi har litt forskjellig syn på sånne saker som dette. Jeg hadde nok en nokså annerledes oppvekst enn hva du hadde, noe av forklaringen ligger nok der. I tillegg har det selvfølgelig en del med politisk grunnsyn å gjøre.

Hvorfor har du ikke lyst til å feire 1. mai?

Skrevet

Gi meg 5 gode grunner, så kanskje jeg revurderer det? Jeg har nok bare ikke noe forhold til 1. mai-feiringen, samt at jeg ikke er så veldig sosialistisk anlagt.

Skrevet

Dessuten trenger du vel ikke innom profilen min for å se hvor gammel jeg er? Synes det kommer ganske bra fram i nicket mitt jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...