Gå til innhold

Er det ingen som bærer babyen sin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til anonym 20:27:

Som jeg skrev i det andre innlegget mitt brukte vi svært sjeldent vogn frem til 10 mnd. Jeg syns vogn er tungt, og spesielt på shopping og buss noe stort herk. Aldri plass på hverken buss eller blandt klesstativer og man må alltid vente på heis. Deilig å bare kunne bære baby =).

Når jeg bar på magen hadde jeg ryggsekk. Når jeg begynte med ryggbæring ved 6 mnd. brukte jeg stor vekse. Hamock bag vesken fra lotusbarn er bare helt utrolig genial! Ellers kan man jo kjøpe trillebag (lotusbarn har noen fine).

Bæring i bæretøy som sjal, mei tai osv. har ingen tidsbegrensing. Kan bære timesvis om man vil ;-).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De stirrer fordi de er misunnelig, hehe;) nei, det er nok litt nytt for mange enda, iallefall å bære ute på gata, men det blir mer og mer vanlig. Selv synes eg det er kjempeflott at folk stirrer og koser meg med å fortelle når folk spør og kommenterer. De fleste er kjempepositive; enten fordi de bærer selv eller fordi de har hørt mye positivt om det og vil vite mer.

Spre bæregleden og vær stolt du;)

Skrevet

jeg synes det er flott for de som liker det, men her je bor er det bare de som prøver å være litt "annledes", "hippie" osv som bruker det. Da mener jeg type damer uten sko, lange hippiskjørt og snåle frisyrer. Jeg synes det er bra nok å trille jeg, jeg bærer snuppa mye innendørs, og nærhet får hun så mye av som hun vil:):)

Helt ærlig synes jeg det ser litt rart ut også, derfor har jeg ikke vært i nærheten å vurdert det engang. Dette er min personlige mening:):)

Skrevet

Hehe....tror nok ikke det er mange som bruker det for å vere hippie, men kansje de som er litt alternative fra før "tør" å prøve slike "nye" ting?

Bæring er dessuten såpass kjent nå og mange vet om de positive, dokumenterte effektene ved bæring, at det er nok dette som gjør at folk bærer mer. Dessuten er de fleste bæretøy ganske nøytrale og ser ikke "hippie" ut, så det finnes noe for alle;)

Skrevet

jeg må si at jeg syns jeg er ganske nær babyen min selvom jeg ikke har henne i noe sjal eller bære greier.

vi har babybjørn men den er ikke ofte i bruk. vi triller når vi er ute.

men jeg bærer da mye ellers..

sitter ofte på fanget oxo. kan ikke si det er mye gråt på henne selvom hun ikke har blitt "bært" så mye.

Skrevet

Jeg hadde babybjørn til nr.1 (og vogn, som han stort sett nektet å ligge i.) fordi jeg måtte bære ham i selen til han sovnet, så kunne jeg legge ham i vogna, men det var veldig ubehagelig å bære i babybjørn, så gjorde det ikke så mye. Det var mye bæring uten sjal med nr.1 også, han hadde kolikk og måtte ha kroppsvarme for å roe seg, det var et slit uten like å bære hele dagen og halve natta. Tenk hvor mye bedre både han og jeg hadde hatt det hvis jeg hadde hatt et sjal på den tiden! *sukk*

Bæresjal var det ingen som brukte som jeg visste om hvertfall for 5 år siden, men første gang jeg så det for et par år siden nå tenkte jeg bare YESSSS! Genialt! Så nå har jeg kjøpt meg 2 MobyWraps på ebay som jeg gleder meg til å ta i bruk med nr.2. Den bebin kommer jeg bare til å "tape" fast i sjalet fra den kommer ut! :D

Dere fra Bergen, hvor er det man treffes? Kan sikkert være fint å få litt hjelp i starten.

Skrevet

Jeg bærer i Mei Tai og elastisk sjal. Jeg bruker også vogn mye. Er ikke noe problem å kombinere det. Jeg bærer oftest når jeg gjør husarbeid, skal på tur mens babyen er våken eller bare når hun er sliten og vil kose. Jeg tror nok du HI skulle sagt det på en litt annen måte; det har ikke noe med bæring om man er nær babyen sin. Men du kunne spurt om det var bare du som syntes det var godt å bære babyen inntil deg.

Jeg har ryggplager og har ingen problem med å bære. Dere som bærer i Babybjörn skal være klar over at den er fæl mot ryggen deres. Vi brukte vår i to uker før vi oppdaget annet bæretøy, og det var som å komme til himmelen. I tillegg kan du faktisk gjøre husarbeid med annet bæretøy, det kan du nesten ikke med Babybjörn for babyen er i veien hele tiden. I tillegg kan jeg nevne, men det har vel vært diskutert her før, at den selen ikke er optimal for barnets benstilling, fordi det faktisk er som å henge i ei truse for dem. Men det kan dere finne ut mer om på www.tettinntil.no hvis dere vil. Lover dere bedre opplevelser og komfort med f.eks. mei tai, ergo, beco, sjal, osv. De er ikke dyrere enn ny Babybjörn, de kan brukes MYE lenger og både på mage og rygg. Ofte finnes det å få kjøpt brukt.

Med vennlig hilsen glad bærer!

Skrevet

Bruker bæresele i blant, men triller for det meste. Ødelagt rygg.

Skrevet

Her bæres det masse :)

Hun likte ikke vogn en stund heller så da var det jo helt nødvendig. Hun sover alle lurene sine i bæretøy.

Skrevet

alenemoder1snart2:

Vi møtes hver fredag kl 11.30 på lekerommet på augustins i 5 etg. på galleriet. Velkommen! =)

Skrevet

Jeg bærer, men det blir mest hjemme i huset og i gata der vi bor og sånn. Han veier 10 kg og jeg har litt dårlig rygg og hofter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...