Libido- Skrevet 28. april 2008 #26 Skrevet 28. april 2008 Her i området går ungene jeg kjenner når de er 8 hvertfall. kjenner ingen 6 og 7 åringer, så de vet jeg ikke med. De jeg kjenner bruker rundt 20 min. Lite traffikert og forstad til en liten by.
scoobidoo Skrevet 28. april 2008 #27 Skrevet 28. april 2008 Det er supert at barna går alene til skolen. De må jo lære seg å ta ansvar, og å rive seg løs fra foreldrene. Herfra er det bare 5 min å gå til skolen. Og hvis man tenker etter, kan jo en kort skolevei være like farlig som en lang. Særlig med tanke på alle foreldrene som kjører barna til skolen, og skaper farlige situasjoner på skoleplassen... Da jeg gikk i 1.klasse tok jeg buss, men de som bodde 20 min. unna gikk hver dag, det husker jeg. Jeg husker også at det var stort første gang jeg fikk lov å gå. (Brukte vel 35-40 min, og var ca 8 år.)
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 28. april 2008 #28 Skrevet 28. april 2008 Mi går i 1 klasse nå og jeg følger henne, det skal jeg gjøre i 2 klasse og, men nå er det blitt advart her med 2 "lokkemenn" oppe ved skolen til mi jente, så jeg tar ingen sjanser....+ hun må over 3 gangfelt!
Gjest Skrevet 28. april 2008 #29 Skrevet 28. april 2008 "Før i tiden" gikk alle barna til skolen. Jeg gikk alene fra den dagen jeg begynte, som 7-åring. Det var 1-1.5 km til skolen og 30 sone hele veien. Vi har ca 3 km til skolen våre barn skal begynne på og her går det skolebuss. Den vil jeg at de skal ta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå