Yo&La+spire Skrevet 28. april 2008 Forfatter #26 Skrevet 28. april 2008 Dytter denne litt:) Synes dette ble interessant....
ikke akkurat struttepupp! Skrevet 28. april 2008 #27 Skrevet 28. april 2008 ville aldri prøvd tøybleier! For mye styr for min del. Dessuten er min mening at det ikke er så miljøvennlig siden du må bruke vaksemaskinen mer...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #28 Skrevet 28. april 2008 eg hører på meg selv og syns det er drit ekkelt rett og slett..
Yo&La+spire Skrevet 28. april 2008 Forfatter #29 Skrevet 28. april 2008 ¨Hvorfor er det ekkelt? (eg blir glad visst dere utdyper litt;) Og for vår del er det ikke mer vask....i tillegg viser jo en rekke undersøkelser at det likevel er mer miljøvennlig....
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #30 Skrevet 28. april 2008 Jeg kommer ikke til å bruke det, kunne ikke falt meg inn. Ikke søren om jeg gidder å stå og tørke ut av bleier osv. Når det er skitt i bleia, syns jeg det er greit at den forsvinner med en gang. Har nok av annet å finne på enn å stå og gjøre reint bleier!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #31 Skrevet 28. april 2008 Merkelig,for jeg så akkurat et program på tv forrige uke som sa at tøybleier ikke var mer miljøvennelig.
Yo&La+spire Skrevet 28. april 2008 Forfatter #32 Skrevet 28. april 2008 Eg bare slenger bæsjen i do eg (visst det er bæsj) og bleia i vask. Tar bare 2 sek....Så eg synes ikke det er noe vanskeligere. Så slipper eg stanken fra bosset med bæsjebleie og eg slipper å gå ut med bosset hver dag. Hvem hadde laget det programmet? Eg har også lest/hørt at papirbleier er mer miljøvennlig, men da kommer det alltid fra papirbleieprodusenter (bøker sponset av Libero osv) så det tar eg ikke særiøst. Dessuten ser eg at grunnlaget for sammenlgning er feil (f eks at man må vaske en maskin med tøtbleier om dagen osv. Det er jo feil.) Men alt eg har lest/hørt/sett som kommer fra uavhengige kilder sier at tøybleier er mer miljøvennlig. Dessuten er det logisk da;)
Yo&La+spire Skrevet 28. april 2008 Forfatter #33 Skrevet 28. april 2008 Men eg forstår jo at noen mener/tror at det blir mer arbeid da. For vår del er det mindre arbeid, men det er jo ikke slik for alle. Vet jo om de som ikke bruker tøybleier fordi de deler vaskerom med flere i borettslag eller som går over til papir i perioder der barnet har diare for å ta noen eksempel. Ikke alltid det passer like godt for alle....
Nenya^juni2010 Skrevet 28. april 2008 #34 Skrevet 28. april 2008 For de som mener at det ikke er mer miljløvennlig.. La oss si at til å produsere og vaske tøybleier går det like mye energi og forurenser like mye som det å produsere engangsbleier.. Med engangsbleier har man allikavel avfallet!! All søpla som engangsbleier produserer. Det er jo helt sykt mye, vi kaster en full pose annenhver dag! Og dette kommer fra en som fortsatt bruker engangsbleier pga sambo! Men nå når han også ser avfallsmengdene som vi produserer, er han endelig på gli.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #35 Skrevet 28. april 2008 Dere som mener det er ekkelt: Det er jo rispapir i tøybleiene. Dette kaster man i do. Så da forsvinner all avføringen ned i kloakken der den hører hjemme. Bleiene går i vask på 60 grader ;-).
Yo&La+spire Skrevet 28. april 2008 Forfatter #36 Skrevet 28. april 2008 Ja, det er sant det;) Eg synes det er eklere å ha bæsj liggende i bosset på kjøkkenet eller på badet enn å hive den i do der den hører hjemme:)
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 28. april 2008 #37 Skrevet 28. april 2008 Jeg har nettopp startet med tøybleier, og det kunne egentlig aldri falt meg inn før å vurdere det. Men siden gutten min kom til verden ble jeg sjokkert hvor mye søppel det blir av bleiene og i tillegg skeptisk til all parfyme og kjemikaler som finnes i papirbleiene. Jeg prøvde flere forskjellige papirbleier som er å få kjøpt i butikken her i USA og alle stinket forferdelig parfyme. Vurderte tøybleier flere ganger, men siden jeg ikke visste så mye om det og tenkte at det ble mye klin droppet jeg den tanken frem til en mnd siden når gutten min var 7 mnd. Da leste jeg på flere forum om tøybleier og ble faktisk imponert om hvordan det fungerte. Det er jo like enkelt som papirbleier, men mer miljøvennlig og bedre for huden til babyen. Fikk også litt veiledning på et annet forum av hun som driver bleieboden og fra da ble jeg ivrig tøybleie-fan. Kjøpte inn bare 4 tøybleier først, to BumGenius AIO og to BumGenius one size. De er jo helt geniale!! Eneste problemet jeg har hatt er at AIO lekket litt da gutten min har en periode mellom lunsj og middag som han tydeligvis tisser utrolig mye. Da sørger jeg bare for å bruke onesize i stedet i den perioden og da lekker det aldri. Om natta brukes også onesize. Jeg kjøpte også BumGenius odor remover og den er helt genial, det lukter ikke noe fra wetbagen som henger på badet. Nå har jeg bestillt meg også en Thirsties AIO og en Fuzzi bunz for å teste disse før jeg fyller opp med komplett tøybleielager. Jeg kjenner ingen andre som bruker tøybleier og min søster som har to barn ble litt sjokkert når jeg sa jeg hadde begynt med tøybleier. Folk flest vet jo ikke så mye om tøybleier. Det burde jo være litt mer informasjon om både tøybleier og bæretøy hos helsestasjon og barnelege syns jeg. Ikke engang hos vår barnelege som vanligvis er veldig opptatt av naturmedisin, miljø og økologisk mat, har det vært noe snakk om tøybleier.
Gjest Skrevet 28. april 2008 #38 Skrevet 28. april 2008 Alle som mener engangsbleier er like miljøvennlig som tøybleier, bruker vel engangsservise og engangsbestikk mens de går i engangsklær? hirr hirr
Yo&La+spire Skrevet 28. april 2008 Forfatter #39 Skrevet 28. april 2008 Du kan få tilsendt tøybleiebrosjyrer fra f eks kenguruloftet og legge hos HS visst du vil:) Det har eg gjort (dvs skal gjøre...skal jo ikke dit på evigheter). Det er ikke (bare) reklame, men et lite hefte som forteller hvordan tøybleier fungerer, noen fordeler, hvilke typer som finnes og med bilde av noen.
Gjest Skrevet 28. april 2008 #40 Skrevet 28. april 2008 Jeg synes at bleieboden sine er finere enn kenguruloftet, men det er nå meg.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #41 Skrevet 28. april 2008 Dere bruker vel tøybind selv og da.. Hvis ikke er jo dette ganske dobbeltmoralsk.
Yo&La+spire Skrevet 28. april 2008 Forfatter #42 Skrevet 28. april 2008 Oj, Nupi, visste ikkje at de hadde...kansje eg skal bestille de og å ta med;) Hvorfor dobbeltmoralsk? Det er vel lov å gjøre noe for miljøet, uten å gjøre alt? Dessuten er det mange andre grunner til å bruke tøybleier enn miljøet; de ser fine ut, det er bra for barnet, økonomisk osv.....
Audacious Angel Skrevet 28. april 2008 #43 Skrevet 28. april 2008 Hadde jeg hatt mensen så hadde jeg gjort det... Jeg kjøpte meg noen tøy truseinnlegg da jeg satte inn spiralen for da blødde jeg bittebitte litt, og jeg som alltid får sopp ved bruk av bind og truse innlegg gikk fri for det med tøy. Supert.
Yo&La+spire Skrevet 29. april 2008 Forfatter #44 Skrevet 29. april 2008 Har faktisk vurdert det eg også, men har jo aldri mensen...:/ (p-pillene sørger for det) Men har hørt masse positivt om det, hvor behagelig det er, slipper sopp som du sier osv...Dessuten kan en få med bambus og det er jo antibakterielt, så det må jo vere ekstra bra....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå