Gå til innhold

Hva slags bunad har dere jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har beltestakk fra Telemark. Koster absolutt ja...Men har kjøpt den selv i "voksen" alder og angrer absolutt ikke=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har østlandsbunaden...eller trysilbunad (hehe,vet ikke hva den egentlig heter) Den er i hovedsak svart med røde dekor:) Kjempefin!

Skrevet

Norhordalandsbunad (festbunaden) (den med svart stakk,og rødt liv med grønne bånd)

Allt av søljer er av gammelt design.

Mønster i forkle,brystduk og jenteband (som jeg ikke bruker) er mønster etter tippoldemor.

Og bunadskjorta er brullups skjorta til oldemor (over 100år gammel, så veldig stolt av den..)

Skrevet

Grønn Masfjordbunad (ligner veldig på Nordhordaland bunaden).

Skrevet

Jeg har også kystdrakten... synes den er kjempefin...

Skrevet

Har Buskerudbunaden, men skulle gjerne hatt Telemarkbunaden ;o)

Skrevet

Frostabunad, en variant av Nord Trønder. Ganske spesielle farger i bunadssammenheng siden den er burgunder.

Skrevet

Gudbrandsdals festbunad

Rondastakk og rutaliv

Og en hjemmelaget drakt.

Ønsker meg veldig damask kjol

Ønsker meg også sunnmørsbunaden

Skrevet

Øst-Telemark har jeg. Den jeg har brukt etter jeg fikk den til min konfirmasjon. Men har en Vestfold bunad også, men har ikke brukt den på mange år. Men frister litt siden den er litt lettere å ha på seg, så jeg får sy det lille som må syes sammen på den snart (mamma skulle sjekke om hun kunne legge den ut til seg) Også har begge ungene vestfold bunad (to forskjellige) også bor vi i vestfold nå.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...