Gjest Skrevet 27. april 2008 #26 Skrevet 27. april 2008 Har beltestakk fra Telemark. Koster absolutt ja...Men har kjøpt den selv i "voksen" alder og angrer absolutt ikke=)
MaRiAnNe_85 Skrevet 27. april 2008 #27 Skrevet 27. april 2008 Jeg har østlandsbunaden...eller trysilbunad (hehe,vet ikke hva den egentlig heter) Den er i hovedsak svart med røde dekor:) Kjempefin!
LadyLuck & Skrevet 27. april 2008 #28 Skrevet 27. april 2008 Norhordalandsbunad (festbunaden) (den med svart stakk,og rødt liv med grønne bånd) Allt av søljer er av gammelt design. Mønster i forkle,brystduk og jenteband (som jeg ikke bruker) er mønster etter tippoldemor. Og bunadskjorta er brullups skjorta til oldemor (over 100år gammel, så veldig stolt av den..)
Gjest Skrevet 27. april 2008 #30 Skrevet 27. april 2008 Grønn Masfjordbunad (ligner veldig på Nordhordaland bunaden).
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 27. april 2008 #31 Skrevet 27. april 2008 Jeg har også kystdrakten... synes den er kjempefin...
Joikaboll@ Skrevet 27. april 2008 #32 Skrevet 27. april 2008 Har Buskerudbunaden, men skulle gjerne hatt Telemarkbunaden ;o)
En liten og snart en til Skrevet 27. april 2008 #33 Skrevet 27. april 2008 Frostabunad, en variant av Nord Trønder. Ganske spesielle farger i bunadssammenheng siden den er burgunder.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 27. april 2008 #35 Skrevet 27. april 2008 Gudbrandsdals festbunad Rondastakk og rutaliv Og en hjemmelaget drakt. Ønsker meg veldig damask kjol Ønsker meg også sunnmørsbunaden
camilla^ Skrevet 27. april 2008 #36 Skrevet 27. april 2008 Øst-Telemark har jeg. Den jeg har brukt etter jeg fikk den til min konfirmasjon. Men har en Vestfold bunad også, men har ikke brukt den på mange år. Men frister litt siden den er litt lettere å ha på seg, så jeg får sy det lille som må syes sammen på den snart (mamma skulle sjekke om hun kunne legge den ut til seg) Også har begge ungene vestfold bunad (to forskjellige) også bor vi i vestfold nå.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå