Gå til innhold

Gir dere barnet deres lørdags godt?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Amalie får ikke lørdagsgodt... hender hun får en marie kjeks eller bokstavkjeks, ellers elsker hun frukt, kavring og riskake, så hun får heller det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når snuppa skal kose seg så får hun en skål med oppkuttede fruktbiter: kiwi, eple, banan, appelsin og litt rosiner.

så får hun sitte og spise det selv og grise så mye hun vil....det er skikkelig stas :-)

en annen "godteslager" er faktisk amerikansk grønnsaksblanding hehe....hun DIGGER det!

hun er 13mnd

Skrevet

Jeg er streng på at barna skal ha skikkelig og sunn mat. Lager mye fisk, kylling og god husmannskost selvfølgelig fra bunnen av. Men synes nå at det med kosthold og lørdagsgodt til barn går over alle støvleskaft.

Ingen tar skade av å få lørdagsgodt. Når en i tillegg ikke gir noe saft overhodet og ikke syltetøy, nei da er det gått altfor langt. God hjemmelaget jordbær sylte på nystekt brød.. På mange barnehager får de grønnsaker når noen har bursdag, det er vel en ting som provoserer meg mer enn noe annet. Hva kan skade om de får en liten is..

Nei jeg har god samvittighet for mitt kosthold, de drikker mye vann på eget intiativ og spiser sunn og næringsrik mat. JEG TROR at det er de som slurver med maten hjemme som roper høyest om at barna ikke skal ha ditt og datt.

LA BARNA FÅ TILBAKE LØRDAGSKOSEN SIN!!

Skrevet

Jeg er enig med deg, det viktigste er sunn mat i hverdagen. Her lages maten variert og aller helst fra bunnen av :-)

Snuppa får av og til brød med syltetøy på, banos, prim osv osv....tar ikke skade av det :-)

Nå er hun enn så lenge enebarn så hun skjønner ikke hva godteri er, derfor synes jeg ikke det er noe vits i å gi henne det enda heller. Men er langt fra hysterisk på det området :-)

Får smake om hun gir uttrykk for at hun vil ha dersom vi f.eks spiser is eller liknende.

Blir nok litt annerledes når evt. unge nummer 2 kommer og ser at snuppa får lørdagsgodteri.....da blir det nok tidligere introdusert enn nå :-)

Enn så lenge synes jeg det er kjempesupert at hun koser seg med frukten og grønnsakene sine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...