Gå til innhold

Gir dere barnet deres lørdags godt?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøper ikke inn lørdagsgodt til han... Men har som regel noe godt liggendes i skapet, så på lørdagen får han smake litt på det. Eks litt sjokolade og ett par flak med chips. Han koser seg da ja:) Men får ingen brus,det blir med vann.

Han er 19mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg gir ikke noe til henne. Hun elsker frukt, så hun får heller en liten skål med frukt biter i.

Skrevet

Nei, har ikke gjort det, men hun har fått smake sjokolade.

Skrevet

Ja, det gjør han. Får litt vingummi og litt sjokolade. Kanskje bittelitt brus eller sjokomelk også. Han er 13mndr..

Jeg signerer med Anonym for jeg vet jeg for dritt tilbake for dette uansett ;)

Skrevet

jeg er ikke strukturert nok til å huske på at det er lørdag, så lørdagsgodt blir det ikke, men når vi (som i småen og jeg) skal kose oss så blir det det. helst is... hihi

Skrevet

jepp det får han... hovedårsak til dette er at storesøs på 6 får litt og da er han også oppe... Han vet at det er når barnetv lørdag får han litt i en kopp.. sitter som en prest å spiser og ser barnetv.

Har et greit og sunt kosthold ellers så dette ser jeg ikke det store problemet i..

Skrevet

ja det får hu..har stesøsken som er eldre som får så

får som regen en eske smurf ol

ofte sammen med en skål med druer, apelsin osv

har sunt kosthold så ser ikke noe problem med det

Skrevet

Ikke hver lørdag, men hvis vi har noe i hus. Brus får han ikke, han smaker av oss hvis vi har. Ellers drikker han vann eller får en boks med juice, noen ganger litt saft.

Skrevet

Ja. Hun får en liten bolle med litt kjeks og kanskje noen blåbær, ananasbiter eller chips. Og i dag fikk hun kjærlighet på pinne for første gang. Og det var nam! ( Men hun mistet interessen ganske raskt).Det er jo uansett ikke snakk om de store mengdene. Da hun sitter der og gynger i den rosa plysjgyngestolen og er veldig fornøyd..

Skrevet

Nei, hun skjønner ikke noe av det uansett, så venter så lenge det går;o)

Skrevet

Ja, litt sjokolade, chips, kjeks og rosiner.

Han får det mest for at storebror skal få ha sitt lørdagsgodt i fred.

Han er 15 måneder

Skrevet

ja det gjør vi. har gjort det i to mnd ca nå.. hun får kanskje en sånn pez figur.. og en sånn pakke til å ha inni. eller en sånn liten eske med smarties.. eller en skål med litt chips i...

Skrevet

Har aldri tenkt på det engang. Ikke fordi jeg er hysterisk mht sukker, men fordi det rett og slett ikke har falt meg inn. Han er jo bare 21 mnd og skjønner ikke at det er lørdag uansett, så enn så lenge kommer vi ikke til å begynne med det.

Skrevet

Nei, hun skjønner ikke hva det er enda (14 mnd) så hun får kanskje noen druer eller en kjeks. Er såre fornøyd enda, og jeg er glad så lenge det funker ;-)

Skrevet

Datteren vår skal ikke smake gotteri før hun er 4 år. Kjørte samme "linje" med eldstamann også. Nå er han 9 år, og fremdeles ingen storspiser på gotteri.

Skrevet

Nei. Han er bare 13 mnd da. Men hender han får litt kjeks i helgene. Han elsker bokstav-kjeks. Ellers er frukt veldig populært her -og det er jo fint :-)

Skrevet

Nei han er 17 mnd og vet ikke om noe som heter lørdagsgodt, så hvorfor skal jeg gi han snop da? Fordi jeg syntes det er gøy å se han spise det !?! hm

Han får lørdagsgodt når han er gammel nok.

Skrevet

jeg og pappan har godt på fredager vi da får nicolai en liten skål med bokstavkjeks å en sånn 12mnd juice. han er 15 mnd gammel han har smakt is en gang og kake en gang men har ikke fått godteri enda det tror jeg vi venter litt med. enn så lenge er han fornøyd med litt bokstavkjeks å det er vell det beste for de små hvite tennene hans:)

Skrevet

Jenta vår på 20 mnd får ikke lørdagsgodt, nei. Vi er restriktive med å gi henne sukker. Hun får ikke saft, syltetøy, fruktyogurt, sjokolade etc etc.

Men hun får dessert i helgene, men da dreier det seg som regel om fruktgrøt, fruktsalat, kanskje litt is men ikke mye.

Hun har smakt kake noen få ganger hvis det er noe spesielle anledninger.

Synes ikke vi er hysteriske, men mener at barn får i seg altfor mye sukker. Det kommer tidsnok, så det er ingen grunn til å dytte det i henne før hun skjønner hva det er og får lyst på det. Ser ingen grunn til å skape et behov for søtsaker så tidlig.

Skrevet

Mi si får hvis hun orker noe etter kveldsgrøten- en sjokkisbit eller no lignende. Har latt henne smake på det jeg har eller ho får sitt eiga. Mi si er ikke noe kakemons egentlig- liker best pølser,spaghetti eller brokkoli hun..ligner ikke på mor si i det heile tatt:)

Skrevet

Min har fylt 2 år og vi kjøper ikke lørdagsgodt til henne.

Men det hender hun av g til får en biteliten bit sjokolade og hun har også en farmor vi er svært lite fornøyd med for hun forer henne med godis.

Får en pin up i ny og ne men ikke nødvendigvis lørdager kan også være midt i uka.

Skrevet

Må bare komme inn her litt og spør om noen av dere hørte på radioen da hun der datteren til grete rode snakket`?hun er ernæringsspersialist og sa noe om at hun synes det er heilt feil at barna ikke får smake pålegg og slikt med sukker i.dette var noe med bla annet at barnehagene vil fjerne ALT med SUKKER i.Barn tar ikke skade av det og og en annen ting er at mangen av de barna som har et strengt forhold til pålegg med sukker og annet snop,kan komme til å helt kaste seg over det når de kan skaffe det selv.De får ikke et normalt forhold til slike produkter.

Her får småen litt non stop til lørdagsgodt for han ser jo at søsteren på snart 4 får.Og det er bare lørdagen etter kveldsbadet at det får noe.

Etter at vi begynnte med dette og lagde denne kosekvelden har det ikke vært krangel om snop i butikken

Skrevet

Jeg er enig med deg, du siste anonym. Ja, Jeanett Roede snakket om dette på tvn i stad, hun sa at det er faktisk slik at barn som ikke får smake godterier i det hele tatt blir de som spiser mest godteri senere. Alt med måte.

Skrevet

ja hun får litt. varierer hva... og har fått siden påske....

noen ganger et par sjokolade biter, andre ganger rosiner, bokstavkjeks, eller litt bamsechips.

og noen helger baker vi litt så da får hunjo smake på det til barnetven. ikke store mengder av noe , men litt.

brus får hun ikke.

også er vi flinke å lager fruktfat- det faller også i smak for store og små.

Skrevet

Ja, for storebror får og da vil jo han og ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...