Gå til innhold

Hammock, for helsike!

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Hvorfor er det ingen som snakker om hammock lenger? Eller hagegynge, for den saks skyld, sånn med kalesje og hvite frynser og syntetisk blomsterstoff? Som alle tanter og besteforeldre med kirsebærhage hadde i gamle dager da jeg var liten? Jeg vil jaggu tilbringe resten av året i hammock.

Der ligger problemet: er det ikke noen som snakker om hammock, så er det heller ingen som selger den, og omvendt. Hvor pokker skal jeg gå med mine hammock-lyster? Hvem selger hammock? Surfa rundt, men neida, bare patetisk shtiligshtøgge hagemøbler i sort, og tradisjonsbenker i hvitmalt tre, som jo er fine i seg sjøl, men hvor er hammocken min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hammock finner du vanligvis på plantasjen. Har i hvertfall vært der før om åra. Jeg vil også ha, hadde det som lita jente og elsket den hammocken. Fluktstoler hører til og er veldig undervurdert. Baden baden. Æsj, og ja, det har jeg hatt. Eller så er det fint med gamle stoler fra loppemarked malt i fine farger. Og tropisk tre holder du deg unna, ikke sant?

Skrevet

byggern har på tilbud faktisk.

byggern.no

Skrevet

Finnes hammocker på plantasjen, ja! Men de er ikke like fantastiske som de gode gamle med frynser da... De som gjerne også hadde puter med knapper i... og knappene var trukket med samme materiale som frynsene.... Mmm.... lukker øynene og drømmer med til farmor og farfars hammock i Grimstad!

Skrevet

Ah, englene mine - plantasjen påstår de ikke har, men byggern har jeg ikke prøvd. Vi surfer litt.

Forresten, utrolig søtt nick, ..lille hull i gummi!

Skrevet

Ja, nemlig! Og de skal ha aluminiumsunderstell og tak, og trukne knapper, ja!

Skrevet

Jada, ikke noe tropisk, jeg skal ha utelukkende aluminiumshammock!!

Skrevet

Jeg har skumle planer om å skaffe meg en hammock når jeg har fåt hagestua og treplatten min.l..da skal jeg sitte der å gynge mens jeg reflekterer over hvor forbanna godt jeg egentlig har det...

Skrevet

Hammock er digg. Jeg skal også ha, så fort jeg har vunnet i lotto og fått råd til å kjøpe meg et palass på noe mer enn 27 kvadrat.

(Det hadde muligens også vært en fordel om palasset hadde hage.)

Skrevet

Sjekker den nå! Straks tilbake...

Skrevet

tropisk tre eller bare mørk furu eller gran?

Skrevet

Den var faktisk kjempesøt. Enda den er i tre og ikke sånn gammeldags. Den eneste jeg har funnet av den gammeldagse typen var nemlig på Direktoratet for Samfunnssikkerhet og Beredskap sin liste over farlige produkter. Og jeg husker jo hvor lett det var å klemme fingre på de gamle, denne her ser mye solidere ut.... Da må jeg bare skaffe meg den uteplassen...

Skrevet

lurer faktisk på det samme selv. sitte der i solnedgangen m ei øl.... må bare få ut lille hull i gummi først;-)

går sikkert ann å få tak i andre puter også, litt med knallfarger liksom for å få den rette effekten:-)

Skrevet

Muggis, får jeg hammock har jeg fått hage, og får jeg hage er du invitert på innvielse! 27 kvadrat høres --trangt ut?

Skrevet

Marimekkostoff, eller helst pseudo-marimekko fra Ikea til en brøkdel, og så sy skikkelig fine puter.. og sånn pølle-pute til å ha under hodet - og så en lang snor så man kan gynge seg sjøl mens man ligger... drømme...

Når kommer lille hull i gummi, og vet du hvem som kommer?

Skrevet

Hengekøye er deilig, ja, men det har jeg på hytta..

Skrevet

Jøss. Sånn hadde vi. Svære sjokkrosa blomster. Fra begynnelsen av 70 tallet:) Har sett slike puter på loppemarked.

Skrevet

Jeg har, men har problemer med å finne sted til den

Skrevet

Har hengekøye under tak.. dvs under gulvet egentlig, under et hus på påler i bratt bakke, under har vi hengekøyene og utafor er sommereng... utrolig deilig i sommerregn...

Skrevet

haha skal til legen på mandag for å finne ut hvor stor lille hull i gummi har blitt... men er vel iallefall 3 mnd på vei. er jo min 3. dette så h*n skal være glad for at jeg i det hele tatt gidder å gå til legen;-)

lurer fælt på hva slags utstyr LHIG kommer med, men hadde vært koselig om det hadde vært ei lita snelle siden jeg har to staute gutter fra før:-)

mange barn du da?

har to tilleggjenter og jeg da, så regner med at folk tror jeg og sambo er i en spes sekt el noe....

Skrevet

og ja!!! marimekko stoff hadde vært konge! skikkelig knæsje farger og store mønster.

og med den hammocken der går det jo bra for det var jo en nøytral farge på "taket":

Skrevet

Ikke sant. Og så håper jeg den kommer med barnevakt og drinkblandeslave... jeg vil drikke GT og Pimms i Marimekko-rus...

Ja, kan tenke meg at tredjegangs ikke akkurat løper ned legekontoret. Har to, da, en stor og ei lita. Og har def gått ut av avl!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...