Gjest Skrevet 25. april 2008 #26 Skrevet 25. april 2008 Hvilke fakta da? Kom igjen, de eneste innleggene du lager, er av denne typen. Du bare elsker det. Blir du ikke litt flau av deg selv?
solstråle69 Skrevet 25. april 2008 Forfatter #27 Skrevet 25. april 2008 He, he... La oss snu litt på det, da - synes dere overhodet ikke "synd" på barn som omtrent vokser opp i bhg? Siden noen må ha det inn med teskje - da tenker jeg ikke på de som er i en vanskelig situasjon, feks. uplanlagt gravid, blitt alene, etc. Nå vrir jeg det over på et helt annet tema, men hvorfor setter vi generelt barn til verden? Er det ingen som stopper opp og tenker på om samfunnet utvikler seg i "gal" retning? Leste innlegget til Northernlights i går, hvor hun reflekterte over hvor fort livet går, hvor fort barna vokser - hvorfor lever vi? :-)
Gjest Skrevet 25. april 2008 #28 Skrevet 25. april 2008 Nå har min kjære 2 mnd sommerferie, så det blir ikke noe problem for oss å gi henne 2 mnd ferie heller. Men jeg har ikke mulighet til å ta 4 uker ferie i sommer, har ikke opparbeidet meg nok feriepenger til det rett og slett selvfølgelig er det trist, men sånn er livet. Hadde min kjære vært i samme situasjon så hadde vi hatt vanskeligheter med å få tatt snuppa fri i 4 uker sammenhengende. Alt er ikke så svart/hvitt som du skal ha det til noen ganger solstråle..
solstråle69 Skrevet 25. april 2008 Forfatter #29 Skrevet 25. april 2008 Fakta som sier at dette er et problem, bla i "vår" bhg. Ikke for mange heldigvis, men for noen "gjengangere". Har ingen problemer med å innrømme at jeg elsker en diskusjon! Om jeg er flau av meg selv? Nei, hvorfor det? Fordi jeg lager litt heftigere tråder enn "kos, klapp og klem"? Tåler du ikke det, er det jo bare å hoppe over. :-)
Blue Lady Skrevet 25. april 2008 #30 Skrevet 25. april 2008 Ikke noe problem her i gården, MEN det er litt dumt i år, fordi Lucas skal bytte bhg og må derfor ha 4 uker (hvordav 3 sammenhengende) mellom 15 juni og 1 august. Sambo har ferie fra midten av juli og da har vi ikke nok uker. Jeg jobber kvelder og har ikke opparbeidet med fri med lønn så jeg må jobbe. Her blir det sjonglering mellom besteforeldre i noen uker.
solstråle69 Skrevet 25. april 2008 Forfatter #31 Skrevet 25. april 2008 Selvfølgelig ikke, Mami! :-) Jeg er ikke så svart/hvit i det virkelige liv jeg heller. :-) Og jeg snakker selvfølgelig ikke om de som enkelte år har problemer med ferieplanlegging av en eller annen grunn, men det regner jeg med at de fleste forstår... :-)
Gjest Skrevet 25. april 2008 #32 Skrevet 25. april 2008 En ting er å elske en diskusjon, en annen ting er å elske å fremheve sin egen fortreffelighet.
solstråle69 Skrevet 25. april 2008 Forfatter #33 Skrevet 25. april 2008 Vel, det gjelder vel for de fleste? Har ikke sett så mange unntak her på Dib, ihvertfall...
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 25. april 2008 #34 Skrevet 25. april 2008 Blir matt av deg jeg solstråle. Nå må du prøve leve ditt liv. Ikke bry deg så mye over hvordan andre lever sitt liv. Du er gammel og tror du lever det perfektet liv. Noe jeg ikke tror du gjør. Du lever litt igjennom datamaskinen. Ta med datteren din ut på tur nyt livet og mannen din. Om mannen din er skilt fra før er det store prosenter for att historien repiterer seg. Så da litt vare på mannen din også så han ikke går lei.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #35 Skrevet 25. april 2008 For oss kunne det gjerne blitt sånn. Både jeg og samboern min begynte i ny jobb i november, og var studenter i fjor. Vi har derfor verken fått opptjent noe særlig feriepenger, eller ferie. Allikevel har vi bestemt oss for å ta fire uker ferie i sommer sammen. 2 i juli og 2 i august. Kommer nok til å bli litt trangt økonomisk (vil jo være en hel måned uten lønn), men vi får igjen på skatten, og får litt feriepenger fra deltidsjobbene våre, pluss at vi sparer litt penger nå i forkant.
BettyBoob Skrevet 25. april 2008 #36 Skrevet 25. april 2008 seb skal ha 3 uker sammenhengende og mulig en uke på et annet tidspunkt. jeg har ikke opptjent ferie i år så vi får se hva det blir til med økonomien!
solstråle69 Skrevet 25. april 2008 Forfatter #37 Skrevet 25. april 2008 :-) Nå må jeg le litt... :-) Er det noen som er mye sammen med både mann og barn, er det vel meg. :-) Men når du som kritiserer meg for å blande meg inn i andres liv, lager en historie om meg, bør jeg vel tenke på om det er noe i det du sier. :-) La meg se; jeg og mannen jobber sammen - det betyr at vi snakker og ser hverandre rimelig ofte. Snuppa går 40 % i bhg - ergo har vi 3 ukedager sammen i tillegg til helgene. Vi har hus i Spania, hvor vi prøver å reise til en uke hver mnd - kom tilbake nå på tirsdag forøvrig. Vi har hytte ved sjøen, som vi er så heldige å "flytte" til når skoleferien starter, og er der til begynnelsen av August. Så var det dette med datan da... Ja - jeg jobber på datan, og er litt for mye på Dib til tider. Men har vel aldri vært i nærheten av å klatre inn på listene. Men dårlig samvittighet for å sløse med tiden her inne, det har jeg! :-) At jeg begynner å bli gammel, er vel ingen hemmelighet - om jeg lever det perfekte liv? Hmmm.....
Gjest Skrevet 25. april 2008 #38 Skrevet 25. april 2008 Vi har ikke hverken 4 eller 5 uker ferie midt på sommeren, men i år skal jeg ha fri stort sett hele juli. Ikke alle har 5 uker ferie......... 3 uker sammenhengende ferie har de jo hvert år, men lenger enn det har vi ikke muligheten til.
Odd Molly Skrevet 25. april 2008 #39 Skrevet 25. april 2008 Synes dette er en viktig diskusjon jeg. At barn har like stort behov for ferie som vi voksne er vel ikke så vanskelig å forstå.... Har selv to små som begynner å glede seg til ferie flere uker før den inntreffer. Vi har ikke tanter, besteforeldre o.l som passer, men vil selvfølgelig at barna skal ha ferie sammen med oss. Det er en grunn til at bhg MÅ ha en regel som sier noe om hvor mange ukers ferie et barn skal ha. I barnehagen til sønnene min er det åpent hele ferien, de slår seg sammen med 4 andre bhg. Kan ikke tro at det er noe stas å gå i ukjent bhg med mer eller mindre ukjente voksne og barn. De aller, aller fleste har jo ferie. Jo da det finnes de som av gode grunner ikke kan ta de ukene på sommeren, synd for barna, men sånn er det jo av og til. Men har man mulighet bør man tenke på barnet å la det ha fri. At barn kjeder seg hjemme og vil i bhg synes jeg høres fryktelig trist ut.
Northernlights Skrevet 26. april 2008 #40 Skrevet 26. april 2008 Ser noen lengre oppe kaller deg "gammel" HI. Jeg er eldre ;o) Steingammel jeg,da! Men kanskje derfor er jeg enig? Kanskje fordi jeg har voksne barn,og selv om jeg var hjemmeværende den gangen også (hatt en periode på 9 år her i USA hvor jeg jobbet mye,men er nå hjemme), så ser jeg dette på en annen måte? Fordi de vokser opp så utrolig fort. Barndommen er kort. Vi foreldre må få til å tilbringe litt ekstra spesiell tid med barna våre med en ferie i ny og ned i løpet av året. Kan ikke bare rushe gjennom livet med det eneste målet at vi skal tjene oss rike på penger og gods og gull ved å arbeide livet av oss. Lev heller litt moderat mens barna er helt små,så angrer du iallefall ikke akkurat det. Det er mitt lille råd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå