Gå til innhold

Jeg savner BiM- liker ikke DiB-auraen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er bra vi har sånne talenter til å dikte som du har,jeg.

Tenk så mye de går glipp av, de som bare henger på bim ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er luten en matrone altså?!

Du burde kanskje sjekke hva ordet matrone betyr først eller?!

matrone (av lat. matrona), oppr. (i oldtidens Roma) ærbar gift kvinne av fornem byrd; eldre verdig dame; svær og tykk kone

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Ærbar - nei.

Gift - jo, i og for seg.

Fornem - def.

Eldre - Åja.

Svær og tykk - nei, det vil jeg faktisk ikke være med på.

Skrevet

*finner helt klart underholdningsverdi i dette innlegget*

(regnes jeg også da som matrone om jeg gjør det?! Litt småksremt nå)

Skrevet

Du ER jo svær og tykk, vil jeg anta. Ergo matrone.

Skrevet

Jeg har ikke samme erfaring med dib som deg føler egentlig at det er ganske likt.

Sug lut er jo ingen dib matrone

Hun er i såfall en kranglesidenmatrone det er vel hele poenget, Nicket gir vel et godt hint, er vel muligens blitt en anonymforummatrone også.

Ellers så er ikke alltid definasjoner av ord nok. det har fort blitt gitt ord andre betydninger enn opprinnelig,

Slår du opp på tispe får du opp at det er en hunn-hund i allefall i ordets opprinnelige betydning.

Skrevet

jeg kan faktisk godt forstå HI her..det har noe med at seriøsiteten har en tendens til å forsvinne i et hvilket som helst innlegg... enten så skulle enkelte bare holdt seg til kranglesiden og kranglet løst, eller så skulle det rett og slett blitt opprettet et fjolleforum, hvor man kan fjolle fra seg.

Skrevet

Ja, enkelte skulle nok det. Men ikke jeg. Jeg er alfa og omega, begynnelse og slutten, ingen kommer til Dib uten ved meg.

Skrevet

Jeg savner BiMs gule farve, synes DiBs blåe er kald :-)

Skrevet

Jo, jeg er jo det da;)

Man hva med resten:p

Ærbar - så ærbar at bruttern holdt på å le seg skakk når han så brudekjolen som er hvit og champagnefarget; "det er jo rett at det ikke helt passer med hvitt til deg da, for den betydningen er gått ut på dato!"

Gift - Tilfeldigvis:p

Fornem - Hmmmm, veeeeeeel:p

Eldre - Nehei!

Svær og tykk - kun for anledningen...

Skrevet

Hehehehe, etter å ha lest litt her, så kan jeg jammen ikke vente med å komme over på Dib. Kommer sikkert til å savne de vanlige "krigerne" på Bim, men sug lut ser ut til at kan bli en god underholdningserstatning ;-).

Skrevet

På BiM er man i et halvt års tid, evt et helt svangerskap. På DiB er man, tja.. Så lenge man gidder å henge her?

Sier seg sjøl at man etter en tid beveger seg fra å være rugekasse, altoppslukende babyfokusert og vender tilbake til noe som kan ligne på en normal. Da er virkelig ikke baby alt man snakker og tenker.

Kosestemningen på BiM funker sikkert greit nok der for noen, selv om jeg egentlig aldri har vært med på det. Jeg har aldri sett verdien av å måtte omformuelere meg ørten ganger, for at ikke noen skal ta anstøt.

Direkte tale, uten at det skal være så fordømt koslig, er å foretrekke for mange.

Og man skal ikke kimse av ens egen evne til å påvirke. Du kan fint gjøre det du kan for å få den kosestemningen du savner. De aller, aller fleste som er her har vel vært innom BiM, så det er jo de samme folkene.

Og når det kommer til de dere/du mener lager dårlig stemning m.m., mulig de ikke gjør akkurat din hverdag noe særlig bedre, men for andre igjen gjør de det verdt å stikke innom DiB.

T.o.m. mye kunnskap, tips og råd kan de komme med. Men kanskje ikke etterfulgt av koz og klemz, og ørten linjer med "det er bare meg asså", og annet piss.

Skrevet

til HI:

Jeg tror nå dib'erne og bim'erne er akkurat "like gode", når sant skal sies. Er jo i grunnen ikke stor forskjell på en folkemengde fra en annen, forskjellen er vel at de på Bim kjenner deg og her kanskje kjenner du ingen...

Men på et vis, hvis en ikke liker å få dritt slengt etter seg så bør en passe seg for å slenge dritt ut først, altså fordommer er sjeldent godt mottatt.

Og du har jo skjært de fleste på Dib over en kam.....bak hvert et tastatur er det en kvinne el. mann som gjør så godt de kan. Akkurat som deg selv sikkert...

Skrevet

Nå har jeg ikke skrevet siden det var 17 innlegg, og nå er det plutselig 37- skal si dette tok av. Men uansett- jeg skjærer ikke alle på dib over en kam, sier bare at det virker som mange her er kranglete- og påfallende oftere enn på BiM.

Har ikke lagt ut noe særlig innlegg på DiB selv enda heller, eller involvert meg i debatter, bare observert hvordan trådene utvikler seg og det er det som overrasker meg- hvor krasse svar som alltid dukker opp. Nesten uansett tema!! Jeg er abs ikke blant dem som slenger dritt for å slenge dritt først heller- dette innlegget var et unntak (hvis man kaller mine meninger her drittslenging) da jeg ville lodde stemninga for å sjekke om det bare var jeg som reagerte på dette. Men som du ser- det er mange her som svarer at de -som meg- reagerte på utrivelig stemning ved overgang til DiB, så en eller annen forskjell ER det åpenbart melom BiM- og DiB-populasjonene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...