Gå til innhold

Den nye inkluderende nasjonaldagen

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Og orddelinga har de akkurat like godt som i gamlelandet - Valdres Samband.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe... send til avisa. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Sendte du det til avisa?

Synes dette var helt rått skrevet =o)

Skrevet

Jeg tror også at det skilr i den retningen dessverre:)

Det var bra skrevet men jeg er redd at nasjonaldagen til Norge aldri blir som den var før og at det går i den retningen at nasjonaldagen blir sånn

• 11 måneder senere...
Skrevet

I sverige er det jo nesten slik nå. Helt grusomt!

Skrevet

Veldig bra skrevet, Sug Lut! Du er så flink med ord.

Gjest Sauen er høygravid :-)
Skrevet

Hehe, treffende.

Jeg regner vel meg selv som ganske inkluderende og er også sterk motstander av rasisme, men noen ganger blir det litt for mye.

Hele poenget er jo kulturmangfold, og det er ikke sånn at det bare er plass til en viss mengde kultur. På en dag som 17 mai er det jo norsk frihet som står i sentrum, og gleden av at vi har en så rik kultur og et så fantastisk land.

Dette betyr på ingen måte at jeg mener at utlendinger ikke skal gå i bunader eller 17 mai-tog, men at jeg syns det er kjekt at den norske tradisjon og kultur feires og ivaretaes på en slik dag. For vi er tross alt utrolig heldige som bor i dette landet, og bør kunne få være stolt av det våre forfedre har utført.

Jeg tenker i mitt stille sinn at mange av "våre nye landsmenn" som det så fint heter ville blitt litt ille berørt i en sånn setting, og at mange av dem syns denne selvoppofringen vår tar litt av til tider.

Ja til norsk kultur, og pakistansk og fransk og amerikansk og sørafrikansk og.... ja, kort og greit, ja til kulturmangfold. Men ikke i nasjonalsangen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...