Gjest sug lut satan i toern Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Og dagen starter med nasjonalsangen - "Ja vi elsker dette landet" - kan jo ikke synges mer for det er uklart hvem "vi" er og det kan tenkes noen føler seg utenfor. Altså erstattes den med en chacha- inspirert linje om samhold i verden overalt alltid. Og en saganatt som senker drømme på vår jord utelukker alle dem som ikke har et forholdt til de übernorrøne kongesagaene, så vi må muligens lage en ekstralinje hvor andres nasjonallitteratur nevnes, for å vise at vi ikke setter våre sagadrømmer høyere. Litt vanskelig å få til rent rytmisk, med alt fra Kalevala til Mahabharata, men vi har jo så sterk inkluderingsvilje og lav nasjonal selvtillit at vi ikke tør annet. Norske mann i hus og hytte - både kvinner og alle som ikke har råd til hus eller hytte er jo herved ute, så dette endres til "folk med en løs tilknytning til landområdene vest for Sverige, uansett alder, kjønn, religion, sosioøkonomisk stilling og seksuell preferanse". Litt kjipt å synge, men hva er vi ikke villige til å ofre? Vi legger oss på ryggen og vifter med labbene av ren underkastelse, her skal ingen føle seg pådytta noe. Så kommer Gud, da, som skal takkes for beskyttelse- det blir jo garantert feil og opphøyer en religion over alle de andre som er LIIIIKKKEEEE norske som kristendommen, så her må det flikkes en god del. Vi setter ned en komite som skal se på hvilke av de hinduistiske guddommene det er plass til, og takker pent for at muslimene ikke har en hel gjeng guder, de også, for det blir mange vers å lære unga. At fedrene har kjempet og mødrene grett kan greit utvides med fellesformer, så det blir lydende "mange før oss har kjempet og enkelte har vært i kontakt med sin indre smerte, både kvinner og menn, for vi trenger alle å kjenne på klumpen i magen og det er ingen skam". Og linjen med "vår rett" er kryptofascistisk og utgår i sin helhet. I stedet synges en kanon over linja "De forente nasjoner holder hender". Mens dette pågår heises ikke flagg, men fjorten tredjeklassinger med manglende fortenner skal ræppe over temaet "Fridagen I Mai", som er det nye offisielle navnet på den tidligere nasjonaldagen, samtidig som alle får utdelt flagg fra "årets land", en tradisjon der vi hvert år på "Fridagen i Mai" tillater alle skoler å bære hvilket flagg de vil fra et årlig utvalg på fjorten fra sentral-Asia og utvalgte stillehavsøyer, så lenge det ikke er det norske, som er undertrykkernes flagg og tilhører den gamle verdensorden. Og i pølsekiosken har de bare kalkunpølser.
Vipsenmamma Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Det verste er at jeg tror det kommer til å skli i den retning :-(
Gjest Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Håper du får solgt den leilgheten din fort, luten....*Gliser*
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 fy du er rasist og diskriminerende..... hehe...bare tulla i....men e nok nokken som kjæm te å skrive det :-) :-) bra skrevet....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Ha ha ha ha ha ha ha ler så jeg detter ut av sofaen...... Ha ha ha ha ha ha, kommer ikke til å slutte å le på en stund nå. For ikke å snakke om at jeg begynner å le igjen på fridagen i mai:o))
En rosa og en blå :) Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Langt ifra rasist, men denne skriver jeg under på, er jo en grunn til at vi feirer denne dagen.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Problemet er jo at det ikke er rasistisk eller diskriminerende i det hele tatt, men at vi er så bælredde for sånne stempler at vi gjerne går i spagaten i brennesle uten truse. Det er jo ikke noe galt i å være glad i sitt land og ønske å feire det - bare så lenge det ikke er Norge, da, for det blir feil.
tante grusom master of law Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 hehe, send denne til avisene!
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 Det var dagens=) kunne ikke ha sagt det bedre selv sug lut
Cat.68 Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 Hehehe, denne var suuuper, Luten du får sagt det du ;o)) hahaha
Gjest Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 Saa morsomt aa se at jeg ikke er den eneste som synes at nasjonalsangen kunne moderniseres litt ;-)
mamma&urokråka Skrevet 24. april 2008 #15 Skrevet 24. april 2008 Hihi.. Også blir vi de gamle oppgitte som sier "da jeg var ung, da var alt mye bedre.." også rister vi på hodet..
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. april 2008 #16 Skrevet 24. april 2008 Spagaten i brennelse uten truse...:-DDD Tror jeg kreperer.*leeeeer* Er forsåvidt helt enig i kronikken din:) "Vi er Norge i rødt, hvitt, blått, gult, grønt,sort og oransje..Hurra hurra!"
mamma&urokråka Skrevet 24. april 2008 #17 Skrevet 24. april 2008 Du glemte bl.a. lilla og grått her altså..
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. april 2008 #18 Skrevet 24. april 2008 Åkai, beklager på det sterkeste:) " Vi er inkluderende Norge i alle regnbuens fager, hurra hurra!! "
Northernlights Skrevet 24. april 2008 #20 Skrevet 24. april 2008 hehe...men du, "saganatt som senker drømmer på vår jord", hva er det egentlig?'Har alltid trodd det handlet om julenatta,jeg. :o/ Men der tar jeg kanskje feil?? 17.mai skal jeg feire sammen med mange andre nordmenn, i USA. Gleder meg til å synge sånne mai-sanger!
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 24. april 2008 #21 Skrevet 24. april 2008 Saganatt - det er vel referanse til sagatiden, vikinger og landnåm og Snorre og hele pakka, vil jeg tro - type "dei neste tolv åra hende ingenting. Så drap han bror sin og fòr i viking."
Northernlights Skrevet 24. april 2008 #22 Skrevet 24. april 2008 Ja,men "og den saganatt". Høres ut som èn spesiell natt?Skulle skrevet "og den sagatid",da. Hm....
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 24. april 2008 #23 Skrevet 24. april 2008 Nei, drømmer om storhet med sagabakgrunn, tenker jeg. Natt-Drøm. Saga-Storhet. Storhet-Drøm-Vi vant vår rett.
Northernlights Skrevet 24. april 2008 #24 Skrevet 24. april 2008 http://www.valdressamband.org/geopomusicl.html ...noen som oversatte til engelsk. Uff...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå