Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

to ting. Ikke at de er så meget å krangle om, men dere får sikkert til det også.

-Er det symptomatisk for forholdene i de tusen hjem at dette stedet har en debatt som heter "far svarer mor"?

-Er det sosialt uakseptabelt å ikke kunne å trakte kaffe? Jeg havnet i en diskusjon om dette i dag. Som ikke-kaffedrikende tviholder jeg på min rett til ikke å lære å brygge skvipet, selv om det er vanskelig å unngå, mens min kollega mener det hører voksenlivet til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror det er symptomatisk. Men jeg syns også både menn og kvinner burde komme med manualer når de skal leve sammen..

Men jeg har ikke vært inne på den siden.

Nei, det er ikke sosialt uakseptabelt. Jeg kan heller ikke trakte kaffe, men jeg er en jævel på lattemekking. Hvorfor skal man kunne noe en ikke har bruk for?

Skrevet

far er jo nødt til å svare mor, hun gnåler jo om alt hele tiden

og hadde jeg ikke drukket kaffe selv så hadde jeg ikke rikka en finger for å lære å trakte heller, snakk om egosentrisk kollega

Skrevet

- debatten burde hett foreldre svarer foreldre

- jeg er formann i ikkekaffekokernes landsforbund, og mener følgelig at dette ikke kan kalles sosialt uakseptabelt

Skrevet

Det siste først. Tror nok det er ganske uakseptabelt. Det er latterlig enkelt å trakte kaffe. Halvpart antall skjeer som det er kopper vann.

Jeg drakk kaffe i to år før jeg gadd lære (les; lagre) det. Synes det er best å få den servert ;-)

Det første orker jeg ikke ha noen formening om akkurat nu. Tror det bare ender i de uendelige debattene om de udugelige mannfolka mange her inne har slått seg sammen med. (og at kvinnfolka ikke gidder å si fra til dem om noe er galt)

Skrevet

Vel. Min mor er voksen og drikker ikke kaffe. Hun trakter kaffe, riktignok. Lærte en gang at å trakte kaffe var sosialt. På samme måte som røykpauser er det. Nå røyker ikke jeg og mener derfor at røyking er usosialt, særlig nå som de røykende stikker ut for å røyke og gir blaffen i at jeg sitter alene igjen og er sosialiseringsjuk. konklusjon. Blås i kaffen:)

Skrevet

Ja, jeg vet jo at det er latterlig enkelt. Det er som sagt vanskelig å unngå at man lærer det, men jeg holder stand. Det var noe upraktisk da jeg hadde en jobb hvor tidligvaktene skulle trakte kaffe, i følge arbeidsbeskrivelsen, men det gikk jo på et vis. Føler liksom det er litt surt å måtte gi seg nå, til tross for protester fra både kolleger og visiterende foreldre i barnebursdager. Vi har en presskanne og tilbyr selvbetjening (ja, vegringen gjelder alle former kaffemekking).

Det første som ble det siste sier skremmende ting om kommunikasjonen i forhold, men gjelder det mest dibbere eller gjennomsnittsmennesket? (Er de to egentlig forenlige?)

Skrevet

Kan du ikke trakte kaffe?!!! Er du ikke riktig navla? Kaffe er jo det viktigste i livet!

Skrevet

1) Litt i gata "mor lagar mat og far les avisa".

2) Vil sei at det ikkje berre er sosialt uakseptabelt, men nesten litt usympatisk. Det å bli servert kaffe er eit lavmål av kva ein bør kunne forvente i sosial samanheng. Kaffe er ikkje berre kaffe, det er som eit synonym for menneskleg samkvem.

Skrevet

Jammen det er vondt. Og hvem påstod at menneskelig samkvem var noe å hige etter? Bare spør luten.

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Jeg avstår så gjerne fra samkvem. Men ikke fra kaffe. Kan lage den sjæl, da. Det håper jeg også at te-avvikere kan, for å lage te på kanne er så femi at jeg betakker meg.

Skrevet

Hjemme hos oss er far svarer mor helt vanlig. Jeg kjører på prater som en foss, maser om ting han må gjøre, og han svarer.

Kaffekoking. Jeg kan, men jeg drikker det ikke. Noen ganger lager jeg tynn kaffe, noen ganger sterk. Sikkert fordi jeg ikke bryr meg om hvordan det egentlig smaker. Skal jeg gjøre det skikkelig bruker jeg vekt. Jeg har nemlig lært at det er 60 gram kaffe pr liter vann. Forresten alt kan veies.

Skrevet

Ikke jeg. Kan veies, altså.

Og så har jeg lært følgende visdomsord - man skal ikke veie møkk på gullvekt.

Skrevet

1. Det er i hvert fall bedre enn "far banker mor".

2. Mye mulig. Men kaffe er vondt og kaffetraktere er stygge. Jeg roper alltid på kjæresten når kaffedrikkende gjester kommer innom. Og da svarer far mor: "Jeg viste deg jo hvordan du skulle gjøre det i går".

Er han ikke hjemme, må de nøye seg med en av mine 20 vidunderlige teer.

Skrevet

Eg avstår heller frå kaffe enn samkvem. Eg er av typen som tek to slurkar, men alltid takkar ja til tilbodet. Mogleg eg er nærtakande, men eg vert litt lettare fornærma når folk takkar nei til kaffe.

Om eg skal kome med ei innrømming kom eg plutseleg på at eg er av dei som konsekvent ikkje set på te-vatn til lunsjen, avdi eg syns te-drikkarar er usle puslingar. Mogleg at det ikkje gjer meg spesielt mykje betre.

Skrevet

Jeg tenkte mest sånn type matlaging, alt kan veies. Og du skal ikke veies, for du har din vekt i gull. Du er rett og slett dyrebar.

Skrevet

Kaffe smaker høgg, sånn er det med den saken.

Skrevet

"Usle puslinger". Jeg likte det. *notere bak øret*

Skrevet

Hvor kommer te inn i bildet? Må jeg drikke det om jeg synes kaffe er ekkelt?

Skrevet

Bare hvis du er en ussel pusling, eller aspirerer til å bli mer femi enn noen har godt av.

Skrevet

Min vekt i gull er bra saker. Det kan komme godt med framover, gitt.

Skrevet

Jeg kan heller ikke lage kaffe.... hvorfor skal jeg kunne det liksom.... hater t.o.m. lukta.

Skrevet

Da jeg var liten, spurte jeg mor om man var nødt til å drikke kaffe i selskap når man er voksen. "Nei", sa hun.

"Te da?"

"Ja", sa hun.

Jeg har litt mistanke om at det var ett par av de svarene man gir små barn bare for å svare, men ikke tenker særlig over det. Hun ville nok ikke vedstå seg sånne rigide standarder nå.

Jeg synes det er dumt at så få amerikanere drikker kaffe. Når de gjør det, er det stående, av en pappkopp med lokk, kaffen kyles ned, gjerne med latte og krem og is og sjokolade og nøtter og persille i, og så kan de rase videre. Ikke rart blodtrykket stiger av kaffe(in).

Mitt blodtrykk, derimot, roer seg nok når jeg drikker kaffe, for jeg gjør det sånn som nordmenn gjør: Når man skal slappe av, og når man får gjester, særlig overraskende besøk.

Når jeg får overraskende besøk her, vil de aldri ha kaffe, for det er jo ikke morgen, så da vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med dem.

Dette var kanskje ikke akkurat hva du spurte om, men nå er det for sent på kvelden til å linke mitt poeng til ditt spørsmål. Natta!

Skrevet

Jeg kan heller ikke lage kaffe..gubben drikker og lager heller ikke kaffe.

Så her har vi kjøpt inn sånn kaffe på glass, så de får blande og mikse selv, for koke vann kan jeg, så da setter jeg frem kaffevannet og pulveret på bordet, så er det bare de å forsyne seg. =)

Liker de ikke kaffen, ja ja, ikke mitt problem, er ikke en resturant. PUNKTUM heheheheh

Skrevet

Kaffe smaker som sagt høgg, men jeg tviler på om jeg kunne overlevd en dag uten my British teeeaaa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...