Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 23. april 2008 #1 Skrevet 23. april 2008 Jeg har bare kjøpt et helseteppe på salg og en dress fra storesøskna som han skal ha første gangen de skal stelle han Har jo god tid enda Merker jeg var mye mer på "shopper'n" sist graviditet, første gangen kjøpte jeg heller nesten ikke noe før hun ble født. Bare vogn og stellebord og seng da sef.
C@milla *EMIL* Skrevet 23. april 2008 #2 Skrevet 23. april 2008 NÅ har jeg altså gått til innkjøp av vogn...! ) Fant en kjempefin en, lite brukt på finn.no, og kunne ikke la sjansen gå fra meg. Er 23 uker nå.. så lang tid igjen. Og så har jeg kjøpt dyner(2) en liten og en stor, + et helseteppe. Mamma kom med klær her en dag, hadde vært på salg, så da kan han snart komme ut )
2 søte små gutter Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Har ikke kjøpt en ting, føler det er litt tidlig enda (er 17+3).
Andreas05 og Gabriel 08 Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Jeg er i uke 20. Har kjøpt en sparkebukse og en jakke.
Ella78 m/ A&M Skrevet 23. april 2008 #5 Skrevet 23. april 2008 Er i uke 28 og har nettopp kjøpt vogn. Kjøpte brukt bilstol da anledning bød seg av en venninne for en måneds tid siden, og ellers arver vi et tonn med klær som står i esker i barnerommet allerede. Har kjøpt småting som gulpekluter, helseteppe og noen plagg. Eneste vi nå MÅ ha er stellebord. Men jeg gjetter det blir enda mer også...
maria isabell Skrevet 23. april 2008 #6 Skrevet 23. april 2008 kommode,2 sparkebukser,2 genserer,2 luer,1 teppe, 4 ull boddyer,en dress og 2 sokker..holder på å stikke et teppe til:) har mye etter jenta mi:)
mammalea med to i magen Skrevet 23. april 2008 #7 Skrevet 23. april 2008 Vi har kjøpt bil vi! Siden vi venter tvillinger, og har en felles sønn på 3 fra før, og min manns datter på 13 bor hos oss, så må vi jo bytte bil. Så nå går vi fra stasjonsvogn, til caravelle me 8 seter.... Uten om d har jeg kjøpt ei sparkebukse me tilhørende jakke til de begge, og helseteppe til jenta. Venter en av hver, og har jo alt i blått fra før. Er 22 uker på vei. Blir nok shoppet mer etterhvert, men er sant at man stresser mindre når man har vært igjennom dette før... Vi har bestemt oss for vogn, å blir nok å bestille den iløpet av mai.
Gjest Skrevet 23. april 2008 #8 Skrevet 23. april 2008 Har kjøpt en stripete pysj men så er jeg bare 12 uker på vei også da.. Blir nok mye shopping etter den 6 juni, da skal vi nemlig på ordinær ul.. Sist shoppet jeg alt når jeg var 33 uker på vei ca, turte nesten ikke kjøpe noe før det. Nå skal jeg shoppe som en gal hehe, var utrolig slitsomt å løpe fra butikk til butikk med grusom bekkenløsning og det som værre var.. Har mye bedre råd denne gangen også så det klør i fingrene etter å shoppe søte små ting
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 23. april 2008 #9 Skrevet 23. april 2008 Lettere å telle det jeg ikke har kjøpt, hehe=) Har kjøpt: Moseskurv Bilstol m. base Vogn 2 vippestoler Babyhuske(sån å ha inne) Hoppehuske Gåstol Bära barn ringsjal Baby Bjørn Active Samsonite reiseseng Sammenleggbar reisestol i plast 2 babygym 2 puter 2 sengesett(til vogn og vugge/seng) Gulpekluter Gaskluter Frottekluter Laken Brystpumpe m. flasker Noen babyleker Masse klær 1 Bamse Tror jeg fikk med alt, hehe=)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 23. april 2008 #10 Skrevet 23. april 2008 Har stikket et lappeteppe og=)
AO3 Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Termin 19. oktober... Må nok, med skam å melde, innrømme at jeg har kjøpt en god del. Har kjøpt ganske mye klær, tre helsetepper, ett annet teppe, og to sengetøysett til barnevogn. Det går rykter blant både kolleger og slekt at vi kommer til å arve mye babytøy og utstyr, så jeg har resten litt på vent til vi ser hva som evt dukker opp... (jeg sier "jeg" fordi sambo kjøper jo ikke noen slike ting hehe - ikke mye planlegging der i gården! De "store" tingene, som barnevogn etc, tenker jeg vi kjøper i sommer. Hovedbekymringen er vel egentlig om vi skal kjøpe ny bil (stasjonsvogn) eller ikke. :/ Vi har begge små biler, dessverre...
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 hei;) er 18 fullgåtte uker i morgen og til nå har jeg kjøpt/fått: 1 helseteppe 2 smekker 4 bodyer 5 bukser 2 pysjer 1 jakke ..ja det var veld det;) har kjøpt litt på gjenbruksbutikk, 25kr plagget, kjempegreit;) klærne så helt nye ut. men vogn og diverse drøyer vi til jeg er i 6-7mnd på vei tenker jeg..
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 Hei! Jeg har en jente på 8 mnd, så til nå har jeg ikke kjøpt noen ting enda. Vil vente å se på UL om det blir gutt eller jente. Blir det jente har jeg alt og blir det gutt må han få noen gutteklær. Kan ikke gå i rosa. Vognen arvet vi sist, den er utslitt i fjærene, så vi sitter å vurderer tvillingvogn. For den sportsvognen vi har nå, kan man bruke myk bag i, så hvis vi kun skal ha med en av dem, kan den brukes til begge. Planen er å være hjemme med begge og ha deltid i barnehagen etter hvert. så det blir mangen felles trilleturer. Et godt råd til alle som er førstegangs, har du en del familie og venner kommer det masse presanger ved fødselen. Jeg ønsket meg faktisk str 62 til fødselen da jeg hadde det meste i str 50/56. Kjøpte det lille jeg trengte. Og tulla mi bokste fort, så i løpet av 2 mnd var hun oppe i str 62. Fikk jeg feil størrelse byttet jeg i en større slik at jeg kunne få brukt klærene. I begynnelsen blir det mye body og strømpebukse, ammetåken/nattevåken gjør sitt på dette området.Så ble det baby dresser ved besøk etc. Mindre klesvask og det er ofte bleieskift i begynnelsen og masse gulping i tide og utide. Gulpekluter er et must, jeg trengte mangen. 12-15 stk. har ikke tørkettrommel da. Beregn 2 body pr. dag og 2 strømpebukser. Når de gulper gulper de gjennom alle klærene. så det kan bli masse klesvask. Ikke kjøp klær med hette, de er bare vi veien når barnet skal ligge på rygg, og man trenger en del natttøy. kjøpte sist en nattlampe på ikea til barn som vi hadde under sengen til den lille, denne gav akurat nok lys til å gjøre det meste uten å våkne helt og den lille forstod at det var natt enda. Den lampen vi kjøpte ble ikke varm i det hele tatt. Jeg kjøpte et ekstra tisselaken som jeg klippet opp i 4 deler, brukte det som stelleunderlag når jeg skiftet på henne i sengen om natten. Da vi aldri forlot soverommet om natten og det var nesten ikke lys, så fra hun var 2 mnd, sov hun hele natten uteom at hun skulle ha et måltid.
Gjest stockholms tjej Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 jeg har kjøpt de meste lill gutten trenger i klær... Vogn kjøpte vi veldigt tidligt for vi visste vilken vi skulle ha så den er ferdig=) og om 2 uker ska jeg kjøpe stellebordet... Nu ska jeg in til byn og se om jeg finner noe fint til min lilla prins i magen=) Jeg er 24 fullførda uker idag=)
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 24. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 24. april 2008 Jeg tenkte å kjøpe vogna når jeg får engangsstønaden i juni. Har bestemt meg for brio sing, brun. Så vil jeg ha en Røros pledd fra babyshop oppi i enten grønt eller turkist og stelleveske fra Fleurville i brunt med turkis eller grønn. Så jeg har jo noe klart Stellebord og bajle har jeg. Vet liksom ikke hva mer jeg trenger siden ejg har vogge og seng også...
Lova Skrevet 24. april 2008 #16 Skrevet 24. april 2008 Vi har kjøpt masse nydelig ull og silke tøy på salg (40%), fra Englebarn. Off-white, for det meste. Vet jo ikke hva det blir enda. Fant masse fint ulltøy på salg fra Joha også. Var veldig fornøyd med det, siden vi venter novemberbarn.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. april 2008 #17 Skrevet 24. april 2008 Jeg er bare 14 uker på vei, men var som sagt på loppemarked nå i helga og kjøpte tre store sekker m klær- hehe.. 50 kr per sekk, så gikk litt amok ja.. Men nå har vi masse klær til de første 2 åra, et godt utgangspunkt, hehe, m masse bodier og bukser / gensere=) Venter litt m større ting som vogn, stellebord osv..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. april 2008 #18 Skrevet 24. april 2008 Jeg er bare 14 uker på vei, men var som sagt på loppemarked nå i helga og kjøpte tre store sekker m klær- hehe.. 50 kr per sekk, så gikk litt amok ja.. Men nå har vi masse klær til de første 2 åra, et godt utgangspunkt, hehe, m masse bodier og bukser / gensere=) Venter litt m større ting som vogn, stellebord osv..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. april 2008 #19 Skrevet 24. april 2008 Jeg er bare 14 uker på vei, men var som sagt på loppemarked nå i helga og kjøpte tre store sekker m klær- hehe.. 50 kr per sekk, så gikk litt amok ja.. Men nå har vi masse klær til de første 2 åra, et godt utgangspunkt, hehe, m masse bodier og bukser / gensere=) Venter litt m større ting som vogn, stellebord osv..
Gjest Skrevet 24. april 2008 #20 Skrevet 24. april 2008 jeg er 23 uker på vei og har kjøpt: hvit sprinkelseng dyne og pose til vogn sengesett helseteppe stellekommode med badekar babyklær i grå,hvitt,grønt i str 62:) dette har vi arvet pent brukt: masse gutteklær i str 56-68 vippestol resten av handlinga tar vi når skattepengene kommer:)
**paradis;) Skrevet 24. april 2008 #21 Skrevet 24. april 2008 Jeg er 17 uker på vei, og har ikke kjøpt noen ting. Har masse babytøy etter de 2 første - selv om det er 6 år siden sist har spart det i påvente av en ny liten en. Har imidlertid sett masse på nettet som jeg har lyst på, bestemt meg for vogn etc. Handlingen tar jeg om noen mnd tenker jeg. Har vært mye kvalm og syk så derfor lite overskudd til shopping
Sauen Shaun Skrevet 24. april 2008 #22 Skrevet 24. april 2008 Er 23 uker på vei og har kjøpt..........ingenting:) Har det meste da, så stresser absolutt ikke.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 24. april 2008 #23 Skrevet 24. april 2008 Jeg er 21 uker på vei og har kjøpt Bilsete Seng Vogn Lekegrind Hadde dyner, madrasses, sengklær osv fra tidligere.. Klær har jeg også myyye av men vil kjøpe litt nytt, men venter til jeg ser hvilket kjønn det er.. 7 uker til forhåpentligvis=)
Rascal_4.11<3 Skrevet 24. april 2008 #24 Skrevet 24. april 2008 18. uka har kjøpt hittill: ca 1 stor pose med klær i div strl (fant ett opphørssalg med maaasse fint)+at vi har fått endel brukt og nytt i gave alt. Dyne til vogn og seng Sengesett Kluter 9 onecize aio tøybleier på salg Skal få endel utstyr som bilsete o.l også etterhvert av familie og venner med barn, ellers blir vel litt mer shopping på mandag etter ul Er ikke av den tålmodige typen som orker og vente til siste mnd med å få ting i hus =)
Silje`mor Skrevet 24. april 2008 #25 Skrevet 24. april 2008 Har ikke kjøpt noe.. Har en del store ting fra før. Frister meg ikke å handle noe særlig før jeg vet kjønnet. Skal på 3d ul 20 mai så ser vi det da blir det nok en del handling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå