Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å lage en liten tråd, så vi ser hvor mange er vi egentlig her inne som prøver på sin første :-)

Alder?

Antall pp'er?

Hvorfor passet d akkurat NÅ å få seg barn?

Jeg begynner jeg :-)

Er snart 20 år.

Går inn i min 10'ende pp. nå.

For meg passet d fordi økonomien, livssituasjonen og ikke minst hadde vi utrooolig lyst på en liten :-)

Fortell gjerne litt om dere selv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei=)

vi prøver på vår første. vi går begge to på høgskole og det passer vel egentlig ikke sånn sett med tanke på økonomien, men jeg ble gravid i oktober og vi fant ut at dette var veldig koselig, selvom det ikke var planlagt. da jeg mistet 15 uker på vei så ble vi kjempelei oss.. så derfor prøver vi på nytt. er i min 2.pp nå og hadde el på tirsdag. forventet ikm blir 6.mai. spennende dette her=)

jeg er 20 år (21 i juni) og samboer blir 22 i mai. vi er forlovet og vært sammen i snart 2 år. bodd sammen i 1,5 år.

Skrevet

Jeg er 28 og i min 8. PP. Det passer fordi vi er godt installert i vårt eget hjem, vi har trygge gode jobber begge to, og trygge på at det er "oss" :-) Sist men ikke minst, så føles det riktig og vi gleder oss veldig til å bli foreldre sammen :-)

Skrevet

Jupp!

25 i aug. Samboer 27 i sep.

Prøvd siden aug 05 - snart 3 år.

Fordi vi alltid har hatt lyst på en liten en. Begge har fast jobb, han har godt betalt. Eget hus som ble bygget for 3,5 år siden. Vedig lite lån, og stabilt forhold.. Har vært sammen alltid.

Skrevet

Heihei

Vi prøver også på vår første. Jeg er 26 år og han er 28, vi starter straks på vår første pp, og gleder oss veldig :o)

Det passer for oss nå av mange grunner. Først og fremst fordi vi er trygge på hverandre, og at begge har lyst på barn og har den rette magefølelsen på at nå har vi lyst til å gjøre det. Ellers så ligger det praktiske til rette med utdanning, jobber, økonomi.

Skrevet

Hei.

Prøver på vår første, jeg 29 han 30. Er på slutten av vår 3 pp.

Har vel hatt økonomi og livssituasjon på plass en god stund, men hodet har ikke vært med. Men nå er vi klare og sluttet på piller i februar.

Vanskelig å gå å vente hele tiden, men håper det ikke går lang tid :-)

Skrevet

Hei!

Jeg er 24 og sambo er 35. Går inn i vår første fulle pp nå (sluttet på pillene midt i syklus sist)

Vi har begge hatt lyst på barn lenge, og nå passer det veldig godt. Vi har stabil økonomi, og faste jobber begge to. Blir spennende å se hvor lang tid det går før det klaffer. Jeg er jo klar til å bli gravid med en gang ;) Han er heldigvis litt mer realistisk da, og passer på å plante beina mine på jorden igjen innimellom :)

Hvor er dere fra da folkens?

Vi kommer fra Bergen :)

Skrevet

Heisann! Jeg 24, han 29, vi er i vår første pp. Det passer oss nå av mange grunner her også, begge har veldig lyst på barn, har bygd hus, trygge på hverandre osv :D Har pratet om dette før, men først nå vi har satt igang:)

Skrevet

Vi bor i Oslo, men jeg er nordlending mens han kommer fra Mjøstraktene.

Skrevet

Hei ;)

Jeg er 22 år.

Er i min 16pp nå.

For oss passet det bra når vi begynte,og enda bedre nå når det har gått en stund siden startskuddet ;)

Jeg tok svennebrevet juni-07, og har jo snart fått jobbet meg opp økonomisk også ;)

Vi har det vi trenger..Eget hus,to biler, forlovet og gifteklar august-09 :)

Skrevet

Jeg er 22 år, og sambo er 23. Blir 23 og 24 i august:)

Jeg går på høyskole og han jobber, men jeg er fast bestemt på å bli gravid under utdanning, da jeg ikke vil vente i så mang aår til før jeg blir mamma;) Og han er helt enig:D så da var det bare å hompe på:)

Er i min 5 pp nå, og hadde vel EL i går eller noe slikt. Så da venter jeg spent på om mensen komemr eller ikke.. Er vell egentli den første mnd vi har prøvd helt 100% nå, så da satser vi;)

Skrevet

I juni har vi prøvd i 4 år. Jeg blir snart 35 og han blir 37.

Vært gjennom full utredning og har så langt hatt 4 innsettinger ifbm IVF/ICSI uten positiv test.

Tidspunktet var riktig fordi jeg bestemte meg for at jeg ønsket barn (var ikke sikker på det tidligere), jeg hadde fått endel arbeidserfaring, vi var begge godt voksne, har gode jobber, solid økonomi, solid og langvarig forhold, og har reist og opplevd mye.

Skrevet

Jeg er snart 26 og sambo snart 29, dette er vår første pp og ingen av oss har barn fra før.

For oss passer det veldig bra nå pga vi har hus, fast jobb begge to, og livssituasjonen generelt gjør at dette er riktig tid å begynne på :) Vi har vært sammen i snart 5 år, og bodd sammen mer eller mindre fra første stund, så føler oss veldig trygge på at det er "oss" det skal være :)

Skal vel også sies at jeg er nok atskillig mer klar enn han, men han sier at han kommer sikkert bestandig til å føle at han ikke er "klar" og at det er litt skummelt uansett, så derfor har han funnet ut at det er like greit å hoppe i det ;) Tror at han (forhåpentligvis) opplever at det blir veldig flott når det først skjer ;)

Skrevet

Jeg er 31 år, sambo 33, og dette er vår første pp.

Og vi begynte nå fordi tiden endelig var inne for det! :) Ingen av oss har hatt veldig lyst på barn tidligere, så vi har hatt det fint med å prioritere oss selv, jobb og reise. Nå har lysten begynt å komme (mer for meg enn for ham, men han var ikke så vanskelig å få med heller), vi har vært sammen i mange år og har det kjempefint sammen, økonomisk har vi det greit, og jeg har endelig fått fast jobb... dermed var vi i gang! :)

Skrevet

vi prøver på vårt første nå vi også.

Jeg er 23 år og samboeren min er 30. Vi har prøvd å bli gravid nå siden desember 2007.

Vi har tenkt på det å bli gravid en stund før vi begynte å prøve.

Vi har vært i lag i 2 1/2 år, og er samboere nå. Og det virket som neste logiske skritt. Jeg har hadd lyst på en unge lenge og fikk endeli gubben med på det... he, he.

Vi har begge jobber og føler at det blir oss til de begge er gamle og grå.

:)

Skrevet

jeg er 23 år og har samboer på snart 22.

er i 1pp nå og har ikm i slutten av denne uka. håper den ikke kommer.

det passer akkurat nå fordi vi begge er veldig klar for barn. har leilighet og god økonomi nå så det eneste som mangler en en liten en...

Skrevet

Ja, jeg og mannen min prøver å få vår første.

Jeg fyller 31 i juni, han fylte 33 i mars, og alt er liksom klappet og klart. Vi har begge jobber vi liker og trives i, vi eier eget sted å bo, har sparepenger og katt.

Jeg har hatt en forferdelig røff tid de siste tre årene, og når han ikke gikk fra meg i den perioden, nei, da går han aldri! Dessuten var det kjærlighet ved første blikk for oss. Det har aldri vært tvil i min sjel om at vi er skapt for hverandre, så nå vil vi utvide familien vår.

Han er fra Mo i Rana, jeg er fra Nøtterøy, og vi bor i Oslo.

Skrevet

Oi, ja og vi går inn i 2pp nå.

Skrevet

Jeg er 23 år og han er 31. Vi har vært sammen i snart 5 år, og bodd sammen i tre av dem.

Det passer helt ypperlig for oss nå fordi vi begge ønsker oss barn veldig:)

Alt det praktiske som stabile jobber og et trygt og godt hjem osv er selvsagt også på plass.

Jeg har mye energi og kjærlighet og gi, og gleder meg utrolig<3

Skrevet

Hei

Er 24 år, samboer 26. Jeg ble gravid i begynnelsen av februar, men mistet i MA i forrige uke, så nå venter jeg på TR sånn at vi kan få begynt med ny pp.

Det passet i utgangspunktet veldig bra nå fordi jeg har et friår fra studiene og fikk mulighet til å opparbeide meg foreldrepenger. Nå får jeg dessverre ikke det allikevel siden vi mistet, men vi vil ikke stoppe å prøve av den grunn. Både jeg og samboer har vært enig hele tiden at vi ville ha barn tidlig, nå får vi bare se om det blir baby før eller etter bryllupet som er i juni neste år.

Skrevet

Vi prøver på vår 1.

Jeg er 20 (1987) Og han er 27.

Vår 2 pp.

:-)

Skrevet

Jeg er snart 22 og forloveden min er snart 23, bryllupet står 5.juli i år:-)

Vi er nå inne i vår 38.pp og går på pergo,vi er vel d som kan kalles slitere:-/

Vi vil bare så gjerne ha en liten en!

Skrevet

hei alle sammen

vi prøver oxo på våres føste. vi er begge 21 eler blir 22 i år da..

her passer det økonomisk og alt.. hehe.. begge er i fast jobb og trives i jobbene våres.

er idag 30 dager over ikm men ingen mensen bare negative graviditetstester.. begynner å bli litt lei. håper det skjer snart da..

er inne i vår 4 pp. hadde håpet at 5pp skule komme snart oxo...

Skrevet

Vi er på 0te pp.. =) ble plustelig gravid... men mistet..han har en jente fra før og har veeldig lyst på en til, selv om vi ikke prøvde å bli gravide å ble det.. kom savnet veldig etter SA.. han er 83 og jeg 85.. vi har akkuratt kjøpt oss drømmehuset vårt.. og har mer en nok av plass til mange barn.. =)

Skrevet

gr inn i 1ste pp når jeg får mensen tilbake etter sa. og forresten å er vi rogalendinger ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...