Fire småtroll Skrevet 22. april 2008 #26 Skrevet 22. april 2008 Eneste tannkremen som fungerer her en Zendium, min første tann, kjøpt på apoteket (med Postmann Pat på). Den de har i matbutikken er mye sterkere, pluss at den skummer, Zendium er lavtskummende. Kan forresten ikke kjøpe den Zendium de har i matbutikken, den står det fra 5 år på og er mye sterkere i smaken, må være den som heter "min første tann". Har vært noen protester her også, de fleste unger prøver seg en eller annen gang, men tannpuss er en av de tingene de ikke kan velge selv om de vil. Det må de ganske enkelt..
Lillesnuppis Skrevet 22. april 2008 #27 Skrevet 22. april 2008 Jeg sa jeg skulle pusse ut karius og baktus jeg til datteren min.. At hun måte åpne munnen så jeg kunne se om det var noen der. Å seff var det manger der hehehe :-) Så jeg sa : Nå kommer dere, dere ut små rakkere, Kom dere ut av munnen til jenta mi. Å hun sto med åpen munn hele tiden. Hun så dem da hun spytta i vasken. :-)
Gjest Skrevet 22. april 2008 #28 Skrevet 22. april 2008 En venninne av meg fant ut at voksentsnnbørste og voksentannkrem er det eneste som fungerte på hennes pjokk...
Amy - I love whales Skrevet 22. april 2008 #29 Skrevet 22. april 2008 Har ikke noen gode råd til deg jeg heller, siden du har prøvd alt vi har prøvd og vi fortsetter med pussing under full protest. Han skal tross alt ha disse melketennene lenge, de siste fire jekslene til han er 12. Jeg jobber i "tannbransjen" og har sett så mange småbarn med karies og vet hvor vanskelig det er å behandle de små, ender oftest med høylytt protest det også siden de ikke er i stand til å forstå hva som gjøres. Vil prøve så godt jeg kan å unngå dette med mine barn, syns ikke pussing under tvang er et overgrep, blir helt feil å trekke inn det begrepet her når man vet hvilke grusomme overgrep som utføres mot barn i andre sammenhenger!
Twintipp og himmelblå Skrevet 22. april 2008 #30 Skrevet 22. april 2008 Hva med å introdusere fluortabletter?? Det får min etter hvert tannpuss, og han sitter som en prest og venter på den gode fluortabletten med tutti frutti smak. Eller hva med å finne en kjempeforsterker, noe du vet hun liker ekstra godt. F.eks såpeboler, ta et puss, blås en boble, et puss, blås en boble osv. Tror også det er viktig å pusse kun litt av gangen dersom hun er lei på det, ta ut tannbørsten før hun assosierer det med noe ille, og skryt masse. Gjerne høye klapp og lyder. Prøv å snu det om til noe positivt for henne, og fortell\forbered henne på at hun skal pusse tenner, så det ikke kommer helt overrumplende på. De er jaggu sta disse små, men greie å lede også)
mai mammaen til to Skrevet 22. april 2008 #31 Skrevet 22. april 2008 datteren vår på 2 er heller ikke så glad i pusse seg. men når hun får pusse seg selv først eller etterpå så går det stortsett greit. så holder hun gjerne sammen med oss på tannkosten. men hun er fæl med å bite på tannkosten da. så er ikke alltid like lett å pusse henne... så vet hun at på kvelden så kommer det en fluor tabelett etterpå.. det elsker hun.., den med peppermynte smak.. vi pleier å synge puss puss så får du en suss....
Lykkekløver Skrevet 22. april 2008 #32 Skrevet 22. april 2008 Her var også tannpussen et mareritt, det hørtes ut som jeg prøvde å drepe han ved hver eneste tannpuss! Alt løste seg da jeg kjøpte elektrisk tannbørste som spiller litt musikk hvert minutt. Nå smiler han og ler ved hver tannpuss:) Jeg kjøpte min på Jernia, tror de har på Elkjøp og lignende butikker også. Løp og kjøp!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå