Gå til innhold

Får dere noen ganger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....dårlig samvittighet av at dere har vært ute og trillet og vært på kafe hele dagen? Merker jeg blir stressa på vei hjem, han har så mye våkentid på kvelden og da vil han jo ikke ligge i vognen. 4 mndr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke helt siste del av spørsmålet.

Angående første del så får ikke jeg dårlig samvittighet, jeg er sjeldent ute hele dagen, og hvis jeg en sjelden gang skal mye samme dag, så lar jeg han ligge mye å strekke seg, leke og trene seg på babygymen etterpå.

Mener du at du bare lar ham ligge i vognen hjemme også?

Skrevet

Hei ludder og takk for svar:)

Nei jeg mente at han blir jo liggende mye i vognen på vei hjem og slikt og da klikker det for han innimellom fordi det er på den tiden han pleier å være mye våken. Ligger i bagen ennå fordi han er jo så liten... Når vi kommer hjem koser jeg masse med han og leker og han er jo veldig fornøyd da. Var så utrolig sosial før jeg fikk barn, og syns det er så koslig å gå på kafe og møte venner. Særlig i dette digge været! Han er blid og fornøyd på dagtid og sover mye i vognen, men det er når klokken nærmer seg 5 - 6 tiden at han helst vil være våken hele tiden:)

Skrevet

Det er vel kanskje greit å komme seg hjem før 5-6 tiden når man har ett lite barn. Er selv lite på cafe, minsten trives mye bedre der han kan bevege seg rundt på gulvet. Vi har ofte besøk, mye bedre synes jeg. Må jo tenke på hva som er best for gutten min, ikke for meg selv.

Skrevet

Ja det er nettopp derfor jeg får dårlig samvittighet. Men føler at jeg liksom blir litt isolert om jeg går hjem veldig tidlig. Han legger seg jo kl 20 og da blir jeg sittende hele kvelden og se på tv eller på nettet....:)

Mannen jobber ofte kveld og vi bor et stykke unna andre venner så det er ikke bare bare å ha besøk heller... Når jeg var liten var jeg med mamma og pappa overalt og sovnet også hvor enn jeg var. Har jo blitt veldig sosial av det iallefall.

Nei jeg bør vel kanskje komme meg tidligere hjem og se på de nydelige vårdagene fra vinduet mitt. Hehe..

Skrevet

Høres kult ut for deg da, men kjedelig ut for babyen. Er jo meningen de skal være litt mer våken og aktiv enn det der når de er 4 mnd, sånn at de får utviklet seg motorisk. Er ikke mye de får plass til å utvikle seg i en vogn/på fanget hele dagen..

Skrevet

Ja jeg ser poenget.. Han har utviklet seg helt normalt hittil altså, og han sover uansett mye på dagen om han er hjemme også så det er bare sånn han er, ingen som tvinger han i søvn, og heller ikke holder han våken, det styrer han helt selv.

Skrevet

Han styrer det jo ikke selv når han ligger i en vogn. Når han er hjemme har han ihvertfall mulighet til å boltre seg på gulvet innimellom søvnen selv om det ikke er lenge.

Kanskje du skulle satt av noen dager i uken der du er sosial med andre, og brukt resten av tiden på å være sosial med ungen.

Så hadde samvittigheten din blitt renere også :-)

Skrevet

Jeg mente at han styrer søvnen selv. Kan fint ligge våken i vognen og være blid og fornøyd også. Det er kvelden som er problemet. På dagtid har jeg ren samvittighet. Og da liker han å kose seg i vognen eller å møte andre barn (har mange venner i permisjon).

Om jeg kommer meg hjem før 16 så er alt helt ok, for da begynner våkenperioden. Men noen ganger gjør man jo ikke det. Er ikke ute så sent hver dag altså! Det hørtes kanskje slik ut..

Må bare understreke at han er en utrolig fornøyd gutt da!

Morsomt med litt synspunkter på dette egentlig i disse cafètider. Har også hendt jeg har sittet inne en hel dag i leiligheten, men da blir jeg jo gal, og han koser seg heller ikke så mye. Kryper jo ikke akkurat så mye ennå, har akkurat begynt å gripe leker og ligger endel under baby gym og i grind. Eller på gulvet.

Skrevet

Gutten min begynte å gripe leker da han var 2 mnd, begynte å rulle seg rundt da han var 3 mnd og vrir seg nå rundt sin egen akse, litt bakover og løfter rompen høyt i været (4 1/2 mnd). Tror det er fordi jeg har lekt masse med ham på gulvet og hatt ham i vogn kun når vi skal på tur eller ærender. Selvfølgelig hender det at vi er lenger ute, men det er heller unntaket enn regelen.

For at han skal lære seg å krype, må han jo få tid til å kunne lære først...

Skrevet

Synes det høres litt rart ut at du blir gal av en HEL dag inne i leiligheten men sønnen din..... Vil tro de fleste av oss gjør det en del, og at det ikke er så ille. Koser meg hjemme jeg, styrer med litt småtterier, sitter ute i sola når mini sover og leker med han masse. Greit å være sosoial også, men ikke hver dag. Er jo litt viktig å få litt alenetid med de små også.

Skrevet

Ja barn utvikler seg forskjellig, og utifra det jeg har lest og snakket med hs om er han helt normal i utviklingen og har vært det gjennom hele tiden. Kunne sikkert pushet på for å få han til å gjøre ting kjappere, men jeg lar det gå i hans tempo.

Nei jeg ligger ikke på gulvet hele dagen og leker med babyen min, jeg vet at han har behov for søvn og at han sover mye bedre når han er ute i frisk luft og blir trillet. Jeg leker mye med han på formiddagen før vi går ut og på kvelden når vi har kommet hjem.

Babyer er nok forskjellige, noen er våkne hele dagen og har sikkert ikke behov for den søvnen på dagen. Jeg har IKKE dårlig samvittighet når jeg triller på dagen, for om han ikke hadde likt det hadde jeg hørt det for å si det sånn!

Ang det å bli gal av å være hjemme en hel dag er det som sagt mye pga at han er mer urolig og sover mer oppstykket enn om vi er ute. Og da blir han trøtt og sur... Jeg bor også høyt oppe i blokk og har ikke mulighet til å gå ut når han sover etc...

Jaja folk og babyer er vel forskjellige!

Poenget med denne tråden var trilling og farting på kveldstid, ikke dagtid! Og det var absolutt ikke at jeg er bekymret for utviklingen hans, for den har jeg fått bekreftet opptil fler ganger at er normal:)

Skrevet

Jaja ;-)

Hvis du sier det så.

Trodde ikke en baby skulle sove hele formiddagen jeg, er jo om natten de skal sove lenge sammenhengende...

Har dere ikke heis i blokken forresten?

Skrevet

I første innlegg har du dårlig samvittighet, men så plutselig,så har du ikke det????

Skrevet

Jo og den bruker vi flittig:)

Det er vel ikke helt trygt å ta heisen ned 8 etg når babyen sover eller?? Er det noe jeg ikke har fått med meg...?

Ang soving så er jo det veldig individuelt fra barn til barn, det har du vel hørt? Her er det mye soving på dagen, våkentid på kvelden og to/tre oppvåkninger på natten for å spise. Ikke mye jeg kan gjøre med det..

Men om jeg kunne få han til å være våken på dagen og sove om natten hadde jeg gjerne gjort det, tro du meg:) Leeeengter etter en hel natts søvn (blir så sliten etter alle disse turene vettu hehe:))

Men et sted har jeg hørt at man ikke skal tvinge de og at om de er trette så skal de få sove så da tenker jeg det er det beste..

Skrevet

Hvorfor skal man ikke kunne ta heis mens barnet sover??? Aldri hørt om det jeg da.

Skrevet

Men kanskje han naturlig hadde vært mer våken om du ikke hadde trillet ham så mye, og dermed lært seg å sove på natten i stedet.

Skjønte ikke det med heisen nei, du skriver det er vanskelig å ta ham ut når han sover fordi du bor høyt oppe i blokk, men så skriver du plutselig at det IKKE er vanskelig? Hmm...

Skrevet

OMG er folk kranglesjuke idag eller? Som sagt fler ganger og som det også står i innlegget så er det om man er ute hele dagen! Ikke trilletur på formiddagen.

For å ta et eksempel så mener jeg om man er ute fra klokken 11 til 18 da... Eller senere..

Skrevet

må bare svare på siste del av ludderet sitt innlegg...jenta mi er straks fire mnd å hun sover mye på dagen...vi står opp mellom ni og ti og da er hun våken til elleve ca..så sover hu en times tid hvis vi ikke er ute på noe da å hun er våken..så får hun mat ca tolv... åsså sover hu til tre fire igjen... åsså sover hun som regel en halvtime/times dupp på eftan for aså å legge seg klokken syv ca...

å hun er ganske tidlig ute i utvikling...

Skrevet

Høres ut som min det der! Så lenge han er blid og fornøyd så er det helt greit for meg.

Det jeg forsøkte å forklare var at det er ikke like lett for meg å sette meg på plenen om ungen sover inne. Selvfølgelig kan jeg ta han med ut men da kan jeg jo like godt trille???? Eller er det forskjell på å ligge i vognen hjemme eller å bli trillet også nå?

Dette ble nesten litt for dumt syns jeg da... Men det er greit å vite, dere er altså sjeldent ute på cafè og har barn som er våkne og aktive på dagen og sover hele natten!

Folk skal da krangle om alt også...

Skrevet

Krangler ikke, bare prøver å forstå. Ellers har jeg sagt min mening om hva du bør gjøre hvis du vil ha bedre samvittighet (hvis du vil det), nemlig å sette av et par dager til sosiale aktiviteter med venninner, og så bruke resten av tiden på å være sosial med babyen din.

Skrevet

Jeg vil vel ikke kalle dette for noen krangel da.. Vi bare diskuterer litt. Du skriver ett innlegg til alle oss andre, og noen svarer, kanskje ikke helt enig med deg, men det er jo lov. Jeg er ikke her for å krangle i alle fall, bare sier min menig om ting.

Kos deg på cafe du, det er jo i grunnen ikke min sak.

Skrevet

Okay men det høres ut som om det er helt unormalt det jeg gjør og når man i tillegg blir beskyldt for å hindre bebisen i å utvikle seg og å omtrent tvinge han til å sove på dagen blir jeg litt lei meg faktisk. Det var ikke det som var poenget med spm mitt i det hele tatt....

Skrevet

Er jo litt unormalt synes jeg da... Slik du fremstiller det ihvertfall. Så hvis vi har misforstått noe, må du nok se på din egen forklaringsdyktighet ;-)

Skrevet

Eg skjønner igrunnen ikke helt hva du vil ha svar på. Om gutten er fornøyd ute på dagtid, men har behov for å vere på hjemme på kvelden, så må du jo bare gå hjem til kl 16 som du sier da.

Eller vil du at noen skal si at du bør kunne vere ute så lenge du vil og at gutten må tilpasse seg dine kafevaner? Du vet hva du må gjøre som mor, så hva spør du om?

Både eg og snuppa liker å vere på kafe og møte andre mødre og babyer, men visst en av oss blir sliten og lei går vi hjem begge to. Og vi er alltid hjemme i god tid før leggetid slik at vi kan roe oss ned og bare vere oss to en stund før hun sover for kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...