Gjest Skrevet 21. april 2008 #1 Skrevet 21. april 2008 Hei på deg Orket ikke begynne å lete opp igjen den gamle tråden jeg, og den begynte å bli så lang også, så nå lager jeg en ny en jeg Har du hatt det fint på hyttetur eller?? Håper du har kost deg masse, og at det var like knallvær der som her =) Var ganske deilig å komme hjem på fredag, og særdeles godt å kunne stoppe bilen!!!! Ble en slitsom tur hjem, ordentlig uvel hele veien, så det var ikke spes hyggelig, men, det gikk fint da Nå har vi bare brukt masse tid ute, rydda og satt fram utemøbler, så deilig med vår altså Veslegutt har blitt forkjøla, men, ser ut til at det glir over ganske fort heldigvis! Håper alt er bra med Tussemor :) Klemmers
TusseMor07&09&14 Skrevet 21. april 2008 #2 Skrevet 21. april 2008 Hei kjære deg:o) Hadde tenkt å sette meg ned og skrive til deg nå, og da var det jo superkoselig at jeg humpet over denne tråden i det jeg skulle begynne å lete etter den andre. (du som underviser i norsk, hvordan blir riktig oppbygning av denne setningen i forhold til preteritum osv? *fnis*. Jeg ble plutselig litt nysgjerrig her.) Kan tenke meg at det var godt å komme hjem på fredag ja. Forferdelig kjedelig at du er blitt så uggen da:o( Håper det snart går over altså! det er jo grusomt å gå rundt sånn! Innmari kjedelig at turen hjemover ble sånn da... Håper ikke det skremte deg fra å ta turen igjen;o) hihi... hadde vært koselig å skravlet mer med deg;o) Jeg ble så innmari glad da du fortalte at du hadde fått kjøpt deg nye bukser og greier. Jammen godt jeg fikk fortalt deg om den butikken altså! ))) Gleder meg til det er min tur til å stikke dit;o) Hytteturen var utrolig koselig! Koset oss masse i strålende sol, med MASSE snø rundt oss. Så vi koset oss på terrassen og aket litt osv. Tok ut vaffelhjernet og musikk på terrassen og koset oss max! Lagde tapas på lørdagskvelden, spilte kort og bare kooooooset oss! Ja, det var virkelig en suuuuperduuuuper tur:o))) Bakdelen ved turen er at jeg lurer på om jeg hadde EL på turen da:o( Vi hygget oss på torsdags kvelden. Hatt en del murringer og sånn i løpet av uka, men ingen positiv EL-test. På fredag før vi skulle dra så tok jeg en test, hvor det var en skyggestrek, noe jeg aldri har hatt før.Så da går jeg ut i fra at den ville komme i løpet av helgen. Så jeg sa det til mannen. Lillegutt var i seng og det var ikke lenge før vi skulle dra. Så vi måtte jo bare benytte sjansen... men stakkars mannen min har begynt å slite litt om dagen. Har blitt altfor mye fokus på prøvingen, og dette har gjort det slik at det bare ikke går, hvis du skjønner. Så da ble det ikke noe futt allikevel da... ( Så dro vi avgårde da... murringene har forsvunnet i løpet av helgen, men jeg har hatt en del utflod... så tok jeg en El-test i går da jeg kom hjem, og den var det en svaaaaak strek som jeg bare kunne se med beste velvilje. Tok en til i dag, og der var det ingenting. Hmmmm... ikke så enkelt dette her;o))) HUff, jeg må prøve å legge bort litt fokus altså... ikke lett.... Stakkars veslegutt da:o( Håper han blir fort frisk! Det herjer jo forkjølelse overalt nå, så det skal godt gjøres å slippe unna... ( Ååååhhh... ja det er fantastisk deilig med vår:o) Har fått vært mye ute i dag jeg og. Ble litt irritert til morgenen i dag, for mannen skulle jo ha pappaperm. Så ringte de søren meg fra jobben hans og sa at de hadde satt opp intervjuer hele uken... så da måtte han søren meg dra på jobb denne uken i stedet... og vi som hadde så masse planer akkurat denne uken, med strålende værmelding og greier:o( Fyyyyy så sinna jeg ble! Og jeg var ikke alene, jeg tror gubben så rødt.... tenk å ringe 2 timer før intervjuene skulle begynne å si noe sånt da!!! Grrrrr.... Så da dro jeg på babysang og sånn i dag... og da jeg skulle lukke skyvedøren på bilen så datt den søren meg av. Jeg bble såååå forbanna! Men gikk inn og sang litt, og håpet på at jeg skulle få ordnet det når jeg satte kursen ut fra babysangen igjen. Men jeg fikk det søren meg ikke til. Etter mye om og men så fikk jeg takk i gubben, men han satt midt i intervju, og kunne ikke hjelpe meg før om en 2 timers tid. Jeg prøvde litt til, men gav opp. Dro ned i noen butikker og ringte så ei venninne og begynte å traske mot henne. Da jeg var kommet et godt stykke så ringte gubben og sa han var på vei for å hjelpe. Så da var det bare å snu. Det var ikke rart at jeg ikke fikk det til. Han holdt på i sikkert 30 min før han fikk ordnet den sånn halvveis. Så da dro vi til venninnen min sammen. Han tok fri resten av kvelden, og vi grillet og koset oss... så det ordnet seg jo til slutt da:o) Er det ikke moro når sånt skjer? hihi... eller er det bare meg som er så uheldig tro? hihi... Sånn som jeg skriver da!!! hihi... når kommer du tilbake hit igjen da? Og når er neste UL igjen? Det er sååå deilig med vår ja:o) Godt å få ordnet litt ute da! Satser på at jeg får gjort noe med huset og... pusse litt utemøbler og sånt jeg og:o) Sånn ellers da...noen planer fremover? Det går vel i husplaner og sauefødsler... ;o) hihi... Håper alt står bra til med deg vennen, og veslegutt og bitteliten selvfølgelig:o))) Varme klemmer fra meg:o)
TusseMor07&09&14 Skrevet 23. april 2008 #3 Skrevet 23. april 2008 Hei og hååååå Hvordan er det med godjenta??? Her går alt bra. vært på 11 mnds. kontroll i dag. Lillegutt er frisk og rask og er akkurat passe stor:o))) Så alt er finfint! Ellers fikk han vaksine, som han enda ikke har begynt å reagere på... så da får vi håpe han slipper unna denne gangen da... krysser fingre for det! Nå, hvordan står det til oppi huttiheita? hihi kleeeeeeeeeem
Gjest Skrevet 23. april 2008 #4 Skrevet 23. april 2008 Halloisen snuppiz =) Så godt å høre at du hadde det MORO på hyttetur =) =) Det er jo så energigivende å finne på slike ting, og så koselig å gjøre noe sammen med venner! Jeg håper virkelig ikke du hadde EL da, men klart, hadde du det, så ja, da kommer det flere sjanser senere! Men jeg forstår deg veeeeldig godt på det med at mannen får prestasjonsangst. Har opplevd akkurat det samme her, i pp'en før det klaffa. Jeg var så oppsatt på å treffe EL at vi kjørte pliktløp flere dager, og til slutt ble det bare heeeelt feil. Så da gjorde vi ikke det neste pp, og jammen satt ikke bitteliten da gitt!! Enda da skjønner jeg nesten ikke at vi kan ha hatt sex ved EL tider engang, men der ser du, det er ikke bestandig man skal være så opphengt i denslags tror jeg, naturen ordner det når det passer seg sånn for de fleste av oss =) Spira deres kommer, det er jeg fortsatt heeelt rolig på Ellers må jeg bre le av hvordan du beskriver dagene dine iblant, hi, hi, virker som du er forfulgt av ondskapfulle og lite samarbeidsvillige biler - hi, hi At du ikke klikker, det tror jeg garantert at jeg hadde gjort!! Men så kos at kvelden endte så hyggelige likevel da, det hadde du jammenmeg fortjent! 11 måneder ja, veldig greit å få sjekka at alt er som det skal med goingene da Jeg skal faktisk på 3 årskontroll i morgen, 2005 barna er visstnok de siste som automatisk får det, så da får jeg i alle fall få med meg den! Og så har jeg vært på samtaletime i barnehagen i dag (vi har det 2 ganger i året), og veslegutt har begynt å bli stor gitt! Klarer masse på egenhånd, og det han ikke får til oppmuntrer de ham til å prøve, så det syns jeg de er flinke på i barnehagen her. Ellers fikk jeg noen rosende ord om sønnen min som varmet laaaangt inn i hjerterota =) Pedagogisk leder sa at hun hadde så lyst å fortelle meg at gutten vår er en av de mest høflige guttene hun noen gang har hatt, veldig flink til å takke, hilse osv! Og at han alltid var flink til å si at man har det koselig og morsomt i ulike settinger =) Akkurat dette har vi jobbet en god del med her hjemme, å være raus med ros og positive ord, det tror jeg man kommer langt med, og det gleder meg at han da tydeligvis har tatt det til seg allerede i en alder av 3 år =) Ellers har vi det bra her oppi huttiheita vettu Kniiiis, du får nok ta deg en tur hit på besøk når vi har fått bygd ferdig huset vårt, så skal du se hvor fint vi har det her utpå landet, hi, hi ;) GØY PÅ LANDET :-) På fredag er jeg 10 uker, og da skal jeg på kontroll hos fastlegen. Er sååå spent på om det er mulig å høre hjertelyden nå, håper det altså! Leste på noen innlegg inne på 1. tri at noen hadde hørt den helt nede i uke 8, så da er det jo en viss sjans i alle fall Nå er det bare 2 uker igjen, så er jeg kommet dit at risikoen for SA reduserers betraktelig, ååååå, skulle ønske jeg var der allerede! Selv om jeg tror at alt er bare fint, er det denne lille snikende tvilen da vettu, den er lei altså! Men, nei, denne gangen SKAL det gå BRA!! (Neste UL er fredag om 2 uker forresten). I dag har jeg vært på besøk på jobben, og regner med at jeg friskmeldes i alle fall i 60 % på fredag. Ser i grunn fram til å få tilbake den normale hverdagen her, for mindre produktiv enn det jeg har vært de siste 5-6 ukene, ja det skal du lete lenge etter!! Men, så var det jo derfor jeg skulle være hjemme også da, for å ta det med ro Jeg kommer nok garantert tilbake til Tønsberg til sommeren, (til tross for uggen biltur!!) og da må vi møtes, det er sikkert, hvis du fortsatt har lyst til det =) Syns det var superkoselig å skravle med deg, og er ikke alle man skravler med hvor praten går så lett og uanstrengt, etter et møte!!! Så jeg gleder meg i alle fall til å treffe deg igjen Så du har laget en tråd til den gamle gjengen, så koselig!! Blir morsomt å lese der hvordan det går med alle etterhvert! Så du er på dag 24 nå ja, uansett hvordan utfallet måtte bli denne pp, så håper i alle fall også jeg som du at den ikke blir så fryktelig lang! Ha en fortsatt fin kveld, og en deilig torsdag i morgen. Håper dere har fått noen fine dager denne uken, til tross for at mannen måtte jobbe under permisjonen sin, fyyyyy så kjipern altså! Men han får det vel igjen da eller? Nå er det vel snart jobbestart for deg også, hvordan er følelsene for det? Håper du slipper å jobbe så lenge jeg =) =) Lots og hugs - ME 2 U =)
TusseMor07&09&14 Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Hei frøken:o) Jeg tenkte bare dytte denne frem til i morgen jeg... Så skal jeg prøve å få svart deg da:o) Er så trøtt nå, at jeg ikke orker å tenke ut hva jeg skal skrive.... Men jeg vil sende deg en god nattaklem med ønske om at du sover godt i natt! Så "prates" vi imorgen vennen:o) klemmeklem
TusseMor07&09&14 Skrevet 26. april 2008 #6 Skrevet 26. april 2008 Hei vennen:o) Nå kan du tro jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke har skrevet til deg... men det går i et om dagen. I går så spurte svigers om de ikke kunne få ha lillegutt til i dag, så vi hadde kjærstekveld og var ute og spiste tapas i går:o))) Du kan tro det var kos! Har du spist tapas før? Det er en ny resturant i byen, og det var helt syyyykt god mat! Så til sommeren så MÅ du være med dit altså!!! namnam... Og i dag så fikk jeg beskjed av mannen at han syntes vi skulle få gjort litt her før vi henter lillegutt. Og så skal jeg på jentekveld i kveld. Så jeg føler vel egentlig at jeg ikke har tid til å skrive så mye akkurat nå... MEN jeg skal skrive til mannen min kommer opp fra dataen i kjelleren etter nyhetslesingen;o) Håper du har det bra vennen? Hvordan er formen din??? Jeg sliter masse med murringer og vondt i ryggen... ( Håper bare tanta er på vei ELLER at jeg er gravid... aller helst det siste;o) *knis* Det hadde vært så koselig å slå følge med deg altså! Ellers så har jeg alle disse pms-symptomene, som likner på graviditetssymptomer vettu... som jeg brant meg på sist gang, så de stoler jeg IKKE på denne perioden altså. jaja... den som venter får se;o) ååååhhh... tusen takk for beroligende ord:o) Det er ikke lett når de får prestasjonsangst, og man spør hva det er, og de ikke skjønner stort selv stakkars.. Så blir jeg så glad når du skriver at det skjer når det skjer, for det er det jeg tror og, og jeg begynner å kjenne meg mer og mer rolig på det og. Så vi får se da;o) Moro at det klaffet den ppen for dere som dere ikke visste om der hadde truffet El og:o))) satser på å gjøre som dere vi da;o) Hvordan gikk det på 3 årskontrollen da? Jeg er ikke overrasket over at du får skryt for veslegutt altså! jeg ble også veldig imponert over hvor høflig og snill han er altså! Spurte jo deg om lov for ting andre barn bare ville kastet seg ut i:o) Og så ble jeg så imponert over måten du kommuniserer med han på og... ser jammen at du gjør mye riktig, for å si det sånn:o))) Så all ros til deg for en flott og veloppdragen gutt altså! ;o) Så all skryt får du suuuuge til deg fra barnehagen altså, og det er ikke vanskelig å forstå at de synes det heller, når jeg så det samme bare i løpet av 2-3 timer;o) GØY PÅ LANDET ja... hihi... her og;o) Vi bor på landet vi og, på en måte... de gjødsler iallefall jordene rett på bortsiden om dagen... og jeg med den vrimlemagen min og hypersensitive nese har hatt en morsom uke, for å si de t sånn... *fnis* jeg er beryktet i venneflokken og familien for den sinnsyke nesen min... folk blir oppgitt over den vettu... kjenner jo den minste ting vettu, og andre kjenner det ikke;o) Jaaa... jeg kommer på besøk når huset er ferdig:o) Gleder meg:o) hadde vært så moro å se hvordan dere har fått til huset og sånn! Blir så imponert når folk tegner egne hus og greier. Kanskje vi kan få noen ideer;o) hihi... Hvordan gikk det på kontroll i går da? Fikk du høre hjertelyden? Jeg fikk ikke høre den, men spurte ikke etter den heller. Men da jeg var 21 uker og på kontroll hos jordmora så spurte jeg... men hun var så ufyselig vettu!!! ( Så hun sa at hun ikke visste om hun klarte å høre den, for det var fortsatt tidlig og med litt ekstra polstring foran, så ble det ekstra vanskelig osv... MEN, jeg var jo mindre da enn nå... så det endte med at jeg dro til privat jordmor i stedet. Og hun var helt sjokkert over kommunejordmora! For det første så hadde jeg ikke noe unormalt med polstring på magen og for det andre så var det bare tull at det var for tidelig! MEN det var IKKE første gang hun hadde hørt om denne jordmora, for å si det sånn... og den private jordmora fant hjertelyden med en gang hun;o) Hun kommunejordmora jobbet på sykehuset og... og jeg var livredd for å møte henne der oppe... for da jeg nevnte for henne på den ene kontrollen at jeg slet med fødselsangst og sånn, så sa hun at det gadd hun ikke snakke om der og da, det fikk jeg spørre om på svangerskapskurset!!!??? møkkakjerring altså. Sååååå glad jeg kom meg vekk fra henne altså! det rare er at hun faktisk tok imot både meg og søsteren min, men da var hun nyutdannet tenker jeg... mamma var iallefall veldig fornøyd, men da har hun ve kanskj jobbet for lenge som jordmor da? hihi... MEN da jeg ringte opp på sykehuset da vannet hadde gått, så spurte damen i telefonen hvilken kommune jeg bodde i, og i det jeg svarte så ba hun meg vente... og hvilken annen ekkel dialekt enn kommunejordmora tror du jeg hørte i den andre enden etter litt??? hihihi... husker jeg fikk hjertet helt opp i halsen... så spurte hun meg da vettu, om vi kanskje hadde møttes på svangerskapskontroll.. og jeg svarte "ja, men det ble med en gang, for vi har ingen særlig kjemi" tror hun ble litt paff, men hun spurte surt om hun kunne få gi meg noen råd, så skulle jeg slippe å se henne der oppe. Gjett hvem som ringte den private jordmora og "sladret" da;o) Og jeg fikk applaus da vettu;o) Da vi kom opp på sykehuset så så jeg hun stod innenforglassdørene ved vaktrommet... kikket på meg og begynte å gestikulere veldig før hun forsvant og ei ny dame kom og hentet oss... hun kom og hilste på og strøyk meg på kinnet og ønsket oss lykke til senere da... merkelig! jaja... måtte bare fortelle deg dette da vettu... men det jeg skulle frem til er at man ikke skal få hetta om man ikke hører hjertelyden i uke 10;o) Men håper du fikk høre den da... for det finnes ingen bedre lyd å høre enn nettopp det lille dunkende hjertet:o)))) Det blir nok litt godt å komme seg ut i jobb igjen ja! Ble du friskmeldt litt eller? Blir kjedelig å gå rundt hjemme over tid ja, men må man så må man. Gleder meg litt til å begynne selv jeg nå;o) Merker hjernecellene er litt slappe om dagen... hihi.. ikke at det er så fryktelig mye å bryne seg på på jobben min da;o) MEN jeg får iallefall litt kommunikasjon som ikke omhandler lillegutt;o) hihi... men litt gruer jeg meg jo... mest med å ha lillegutt i barnehagen, og at jeg ikke får sett mannen min annet enn i helgen. MEN jeg håper det ikke blir så veldig lenge til jeg går ut i neste permisjon da;o) Eller til at jeg begynner på sykepleien... i tillegg til at mannen min kanskje skal endre arbeidtider over sommeren, så da kan det jo hende vi sees litt mer... vi får se hva som skjer! Det ordner seg nok helt sikkert på en eller en annen måte:o))) har du tenkt på hvor lenge du vil være hjemme med bitteliten da? Selvfølgelig må vi møtes da du kommer hit neste gang. Det er, som du sier, veldig sjelden man treffer noen for først gang og skravla går så lett:o) Så da blir det stranda og tapas??? eller??? hihi... blir koselig!!! Gleder meg! Ja, jeg laget en tråd, men det ser ikke ut som om det er så mange her omd agen;o) er ikke så mye her jeg heller! Snakker du med noen av de som var i uke11tråden på novemberklubben da? Jada, mannen tar ut permisjon til uka han, så det blir bra det... bare så kjedelig når man har planlagt ting:o( Men nå får jeg hoppe i dusjen... begynner å savne lillegutt skikkelig her;o) Så vi får stikke å hente han! Ser ikke ut som om det libr så mye gjort i dette huset i dag allikevel... sådeilig å slappe av og.. men i morgen og ut uka er det dugnad altså;o) Håper du har det bra? Gleder meg til å høre om ULen.. det er ikke lenge til altså! Skal dere vite kjønn??? åååhhhhh... så moro!!! Det er kanskje for tidelig til å se kjønn??? jaja, nå får jeg komme meg i gang her vennen! ha en deilig, deilig helg! Varm klem til deg fra meg:o)))
Gjest Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 Hei hei =) For en koselig melding å stå opp til en søndag morgen Det vil si, det er vel ikke akkurat morgen lenger, hi, hi, men i dag har vi hatt en sånn passe lat søndag og svinset rundt i pysjen til nå omtrent, lillegutt og jeg Kjære deg da, du skal definitivt IKKE ha dårlig samvittighet for at du ikke rekker å svare på tråden daglig!! Det var da aldri meningen heller Denne koselige tråden skriver vi på når vi har tid og lyst, så enkelt Jeg er ikke like ofte online lenger jeg heller, var mye mer her inne da jeg ikke var gravid faktisk! Så skriv når du føler for det du vennen, og tenk ikke på ellers (",) Å heldiggrisen, så deilig med kjærestekveld da gitt!! Huff, vi er virkelig ikke flinke til det overhodet, det skal jeg ærlig innrømme. Og på denne tiden av året er det nesten umulig å få til med mannen som er opptatt omtrent 24 timer i døgnet, men jammen skal jeg be han med meg ut på en date når vi bare blir ferdig med diverse nå! Jammen skal jeg det ja! Virker som dere har et godt og solid forhold forresten Blir spennende å se om det er TR som kommer eller noe annet i gjære da!! Har du forresten vært hos akupunktøren nå? Skjønner veldig godt at du blir litt frustrert altså, er ikke veldig lenge siden jeg befant meg i den situasjonen selv. Vet ikke om det er noen trøst akkurat, men du skal vite at det året vi har bak oss med prøving, det er langt bak i gløemmeboka nå som vi endelig har fått det til =) Og snart er det deres tur, det er jeg helt sikker på Kontrollen på fredag gikk helt fint, men ikke mye nytt å berette fra den egentlig. Fastlegen min ville ikke lytte etter hjertelyden, ville bare bli bekymret hvis vi ikke fant den, og det er jeg faktisk helt enig i, mye bedre å vente da. Ellers tok jeg alle de obligatoriske blodprøvene da, og de får jeg jo ikke svar på før om 2 uker. Men hadde flott blodtrykk, og ingen hevelser, så det var jo fint. Ellers spurte han om jeg ønsket å være 100 % sykmeldt fremdeles, men det takket jeg nei til. Føler at jeg må begynne å komme i rutine igjen, har ikke godt av å gå sånn for lenge, så nå skal jeg jobbe annenhver dag i en periode, så får vi se hvordan det går. Så i morgen skal jeg på jobb igjen, og ser frem til det faktisk - skal bli hyggelig å treffe elevene mine igjen =) Nå er jeg 10+2, og er helt sprekkeferdig! Har så veldig lyst å bare fortelle det til alle jeg møter ;-) Men så er det noe som holder meg igjen. Har vært på nippet til å fortelle det til veslegutt flere ganger, men så tør jeg ikke. Er ikke helt kvitt denne angsten for at noe kan gå galt. Så når vi har klart å vente så lenge, så skal vi prøve å holde det for oss selv til jeg får vært på ny UL om litt under 2 uker. Er alt vel på den, da skal jeg rett hjem og fortelle godgutten at han skal bli storebror =) (Men fy fillern, er virkelig ikke lett å skjule det heller! Var på barneteater med minsten i går, så Robin Hood, kjempekos, men skal si deg jeg fikk noen mistenksomme blikk!! Om ikke annet så tenker nok i alle fall folk at jammen har hun lagt på deg, hi, hi, det er greit for meg ;-) ) . Herreminhatt for en forferdelig ufyselig jordmor da gitt! Sånne skulle ikke hatt noe i svangerskapsomsorg å gjøre syns jeg! Er jo passe sårbar fra før av, om man ikke skal måtte hamle opp med sånne ufordragelige kvinnemennesker!!! Nei, bort med dem!!!! Men, jammen godt du fikk en annen søt dame til å passe på deg når du kom på sykehuset altså, så får du styre langt unna hun bitchen når du snart har en ny liten spire vettu :-) Jeg skjønner så godt at du har vekslende følelser for å begynne å jobbe igjen! Jeg gråt mine modige tårer kvelden før jeg skulle begynne på jobb igjen husker jeg, gruet meg SÅ fælt til å være borte fra lillegutt! Enda da skulle jo far være hjemme med han!! Men, det gikk veldig fint altså, var litt småtøft i starten, men etterhvert fikk vi en fin rutine på det. Man venner seg til alt på en måte. Og det som føltes litt godt var å få litt tid som bare var for mor, kunne strekke seg litt og være i et sosialt og faglig miljø igjen, bare for sin egen del Så det kommer nok til å gå fint skal du se, så hadde det jo vært flott om mannen din fikk endret litt på sine tider, slik at dere får sett hverandre litt mer enn bare i helgene - hope so (",) For min del har jeg ikke tenkt veldig mye på lengden på permisjonstiden enda, annet at vi i alle fall tar ut full permisjon på 80 % lønn, så da får vi jo i alle fall et år hjemme. Antar jeg kommer til å begynne å jobbe igjen da, men vurderer å reduserer stillingsprosenten min til 60 %, da tror jeg vi kommer til en god løsning. Eneste med det er jo at mor taper mye i forhold til pensjonssparing ved å jobbe redusert, og det har jo jeg gjort nå i 3 år allerede, men den tid den glede, det kommer nok en løsning på det også! He, he, ja, klart jeg er stolt av godgutten =) Men når det er sagt, har vi mange utfordringer med han og vi altså! Men, må jo bare prøve så godt man kan, også tror jeg det er viktig å våge å feile litt innimellom også, det er jo av feil man tilegner seg erfaring, som i neste omgang kan brukes til noe positivt Så kjære vene, vi har mange tabber vi, men tror vi er relativt normale på det meste likevel He, he, angående kjønn på UL'en, tror jeg nok det er altfor tidlig å se enda, kommer ikke til å spørre om det denne runden tror jeg. Litt usikker på om vi vil vite også, men klarer sikkert ikke å la vær ;-) Har du hatt en fin helg vennen? Og var det moro på jentekveld?? Ha en deilig søndag da, så snakkes vi. Nå skal jeg bare vente på lillegutt som er med far for å se på lammungene, (for øyeblikket har vi vel fått en 20 - 25 av dem ;-) ), så skal vi ut og luke litt i blomsterbed, rake litt og diverse - åååå, såååå godt med vår!!! Kose dere da vennen! Stor klem
TusseMor07&09&14 Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 Heisann frøken.o) neida, jeg er helt enig i at vi får skrive når vi har tid,lyst og ork. Var bare det at jeg hadde lovet jeg skulle skrive en dag, som jeg ikke gjorde det;o) Hvordan går det med venninna mi da??? Her går alt bra... har masse murringer og går og venter pent på tanta jeg vettu;o) ellers så tok jeg en test på lørdag for jeg skulle på jentekveld. Tilslutt overtalte mannen min meg til å ta med en flaske vin, for en gangs skyld... tok med to jeg... og det gikk som det måtte gå( Ble såååå full jeg... og det er SJELDEN!!! Så du kan tenke deg det ble en herlig søndag, hengende over doskåla. FYTTI! Det blir LengE til neste gang, for å si det sånn! Ekkelt å bli så full, noe jeg ikke kan huske jeg har blitt på mange år! Mannen min sa jeg kom hjem og lo, og lo... så hang jeg over skåla spydde og lo om hverandre... huffamei:o( men nå har jeg vel lært for noen år fremover vil jeg tro...hihi ja, kjærestekveld må dere ta dere:o) det er så godt å bare være kjærester innimellom!!! ikkebare mamma og pappa liksom, selvom det er en herlig rolle det og altså, ikke missforstå) joda, vi har et godt forhold... jeg er ganske så hissig av meg og han er rake motsetningen. Stadig folk som komenterer at vi er så harmoniske og at de ikke kan se for seg oss krangle og sånn... akkurat der tar de feil da;o) eller dvs.... jeg krangler han sier ikke noe...hihi... dere da? Har intrykk av det samme om dere... fått en tlf her... skriver mer etterpå;o) sender så jeg ikke mister... klem imens;o)
TusseMor07&09&14 Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Hei igjen... Fikk ikke skrevet noe mer i går jeg. Men nå har jeg litt tid, før det blir kvelden her i huset. Tror ikke det blir så lenge til da men;o) Hihi... ja, det blir jammen spennende å se fremover nå altså! Føler meg ikke gravid, men har masse murringer. Er på dag 30 i dag, så vi får se da;o) gidder ikke ta noen test før dag 46...hihi... hvis jeg klarer da! Neida, jeg stresser ikke sååååå fælt nå, det skjer når det skjer. Synes månedene flyyyyr avgårde jeg, så det føles ikke som om vi har prøvd siden desember heller egentlig, så det er jo bra! Har ikke vært hos akupunktøren heller:o( Treg i rattattan;o) Dessuten er hun nok ute i svangerskapspermisjon nå, da hun venter nå i mai. Men skjer det ikke noe over sommeren så skal jeg prøve litt. Har så dårlig råd nå, og ekstremt mange utgifter så vil ikke prioritere det for øyeblikket;o) Jeg skjønner så innmari at du har lyst til å hyyyyle det ut:o) Blir stor stas å fortelle veslegutt det altså! Tenk deg sååååå glad han blir da:o))) Men skjønner veldig godt at du vil være kvitt angsten før du sier noe til han og andre... selvom jeg er helt sikker på at dette går bra! Jasså, det begynner å bli vanskelig å skjule;o) hihi... moro altså! Er så glad på dine vegne altså!!! Er nok bare innbildning at alle tittet på deg tenker jeg... føles vel bare sånn når du føler det synes selv;o) Hvis ikke så er det ikke såååå lenge til du kan skrike det ut da!!! hihi... moro! Så fint at alt stod bra til på kontrollen! Regnet egentlig med at legen kanskje ikke villle høre etter hjertelyden så tidelig... og jeg forstår han godt, for den kan være vanskelig å finne når man ikke er så langt på vei. Har hørt at det er mange som ikke vil det. Men nå er det jo snart UL, så da får du se bitteliten igjen vettu. Det blir bra!!! Godt å høre at ikke bare det er jeg som synes det er litt tøft å starte på jobb igjen, selvom det sikkert går bra! Får vel prøve å endre arbeidstidene selv til høsten, om ikke mannen får det. Ligger visst litt endringer på trappene der... men hvis ikke så er det enklere for meg som ikke er leder å bytte arbeistider eventuelt. var forresten i barnehagen og hilste på i dag. Blandede følelser der og... men lillegutt koset seg veldig da! Litt sjenert i begynnelsen, men så løsnet det skikkelig vettu. Så imorgen bærer det ned på besøk igjen:o))) Jeg er såååå følsom om dagen og da... må liksom holde tårene tilbake da jeg ser alle de små søte barna og den aller minste, vår egen. *sukk* Helt tullete vet du!!! det er noe med små barn som rører så ved meg altså... hihi... Ok... har hatt 80% jeg og, og det blir det neste gang og. Det ordner seg nok samme hva du velger... Hvis det er det du har lyst til nå, så synes jeg du skal gjøre det! Men du har jo litt tid å tenke på det da. Har tenkt til å jobbe redusert etterhvert jeg og... synes 100% blir mye med flere barn... men vi får se da. oj... så lammene er begynt å titte frem:o))) Så herlig da! Hvor mange er det nå da? Skjønner at du vil vente med å spørre om kjønn, eventuelt ikke spørre i det hele tatt helle;o) Vi visste ikke sist, men mannen min vil gjerne neste gang, så da skal vi det! Jammen ikke lett å holde nysgjerrigheten i sjakk helt til h*n kommer... og verre blir det om man skal på flere ULer... hihi... merket iallefall at det ble vanskeligere og vanskeligere for hver gang... men det finner dere ut av etterhvert vettu:o) Har du noen følelse for et spesielt kjønn da? Gjorde dere noe koselig i helgen da? Nå får jeg skrive litt til Leia, før jeg må hoppe i senga her... sååå trøtt! Håper alt er bra med deg vennen! Sov godt og drøm søtt! Stooooor klem
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Hei schnuppa =) Nå skal jeg raskt rable ned noen ord til deg før jeg kryper under dyna her, så får du bare tilgi meg om det er noe jeg glemmer å svare på Formen har vært helt elendig igjen de siste dagene, ser nesten stjerner om kvelden, så trøtt altså! Og kvalm, jada, ordentlig gravid! Ble nok tøffere å jobbe igjen enn hva jeg hadde trodd, spesielt det å komme seg opp kl 6 om morgenen, og fungere, det tar på akkurat nå men, men, det går over! Hi, hi, hatt en date med doskåla du også?!?! Jammenmeg bra, det tror jeg du hadde ordentlig godt av - fyllebøtta ;-) Hi, hi, forestiller meg at du er ordentlig festlig med ei vinflaske, eller tre Og vet du, det der tror jeg er akkurat rette medisinen i forhold til å bli på vei igjen. Kos deg med et glass vin og lev livet, da sitter nok gullet deres snart Er du på dag 30 nå, fy fader, tida flyr! Skjønner at du ikke vil teste riktig enda da, men jeg er fælt nysgjerrig altså! Håper jo og krysser alt jeg har for at det er spire på gang Vet du hva????? Jeg har kjent liv!!!!!!!!! Trodde nesten ikke det var mulig, så tidlig, har merket det i noen dager nå, men bare slått det ifra meg med at det er luft. Men i dag er jeg helt sikker, har du følt de bevegelsene i kroppen tidligere, vet du hva det er snakk om!! Og det er bare snakk om bittekorte bevegelser, så raskt over at jeg nesten ikke rekker smile engang Men likefullt, så fantastisk! Som jeg gleder meg til det blir mer av det, og tydeligere :-) Har fått innkalling til sykehuset om den ordentlige ultralyden, 17. juni skal vi dit. Nå begynner det liksom å bli alvor, vi skal bli 4 liksom! Litt skremmende også, men så spennende! Gleder meg veldig til å få overstått UL neste fredag, skal bli veldig godt å se bitteliten igjen Håper inderlig alt er bra, at h*n vokser som den skal og sånn. Kan skjønne det er masse følelser i sving når noen andre plutselig skal ha ansvaret for godgutten på dagtid! Og vennen, det er lov å gråte en skvett altså!! Du får trøste deg med at overgangen er verst! Nei vet du, jeg må bare legge meg nå jeg, segneferdig her, så trenger å sove litt! Skriver mer en annen dag vettu Stor klem
TusseMor07&09&14 Skrevet 4. mai 2008 #12 Skrevet 4. mai 2008 Hei min kjææææære Miemamma! ))) Huffameg... har du blitt skikkelig dårlig du da:o(((( jeg håper så inderlig det gir seg snart altså! Var du plaget med kvalme da du gikk med veslegutt og? Mulig jeg har spurt om det før, men jeg er sannelig ikke sikker. Hvordan går det på jobb og sånn, da formen er så skrall? eller er du blitt litt bedre igjen? Jada... har nok godt av å ta en fest og leve livet som vanlig når man prøver... og ja, de sier jeg har mye rart for meg, eller dvs at det kommer mye rart ut av meg når jeg er fin i farta... ;o) Om noen år så kan jo vi ta et glass sammen vi vettu;o) hadde vært koselig det! Sååååå herlig å høre at du kjenner liv:o))) det er jo den mest fantastiske følelsen da... åååååhhh... tenk, det er ikke lenge til du vil kjenne skikkelig dulting og hikking..., hihi... sååååå moro! Skjønner du gleder deg til UL og:o))) Og at det er rart å tenke på at dere skal bli 4! Så utrolig fantastisk!!! ))) Ja, det blir litt rart dettee med barnehagen, men det skal nok gå bra! Kommer sikkert til å sippe litt, men det for heller være. Sikkert ikke første mammaen som har gjort det;o) Ellers er jeg blitt forkjøla igjen!!! grrrrrrr.... skikkelig sår hals, tett i toppen og alt som hører med... og i dag har jeg hatt skikkelig mensensmerter og:o( Så ille at jeg tenkte jeg kanskje hadde EL... så jeg tok en test i formiddag før vi skulle til et vennepar å grille litt. Og jammen var det ikke en skyggestrek på den... og så sier de jo det at graviditet slår ut på El-tester og... så jeg kalrte jo selvfølgelig ikke å la være å ta en nå når jeg kom hjem. SÅ jeg tok en vanlig CB... den var negativ... eller dvs... jeg ser en syyyyl tynn strek laaaaangt inne i det fjerne... men mannen ser ingenting... men jeg føler meg gravid nå... har vært kvalm i dag og hatt de mensensmertene jeg hadde sist jeg var gravid... MEN jeg må jo ha en positiv test først.... så jeg får ta en til om noen dager;o) Spennende altså! Da jeg ble gravid med lillegutt så hadde jeg første dag i siste mens 7- eller 8 august... tok en svaaaaaaaaak QR den 16. september... det er på dag 38-39 det... og i dag er det jo ikke mer enn dag 34 eller 35... spennende altså!!! Sist ble jeg satt tilbake en uke og... og det vil jeg sikkert eventuelt bli denne gangen og(hvis jeg er gravid) for jeg hadde jo svaaak positiv EL test på dag 18 eller 19... ååååhhhhhhh... jeg vil vite nååååå! Ellers hadde jeg besøk av ei venninne som utdanner seg til å bli makeupartist i går, og vi fikk planlagt litt av utdrikningslaget til venninnen min... tror jeg har funnet et skikkelig morsomt opplegg! Forrige dagen hadde vi besøk av søstern min og typen... og vi koset oss og så på film! Har for det meste vært hjemme... ville gjøre litt på huset og sånn, men så dukker det opp besøk og sånn da vettu... ikke alltid like enkelt å være flink å bare gjøre ting på huset og sånt da... huff... jaja, vi blir vel ferdig med det vi ønsker å gjøre i år en vakker dag! Hva har du bedrevet tiden med da? Denne uken skal jeg sende inn siste arka til høgskolen:o) Og ellers så skal jeg og venninnen min ut og titte på kjoler til bryllupet hennes:o) Gleder meg! Får vel vente med å kjøpe noe jeg da... vil jo enten gå ned noen kilo, eller være gravid;o))) Men blir koselig med venninnetur i kjolebutikk:o) Må jo finne noe fint til henne:o) jaja, jeg håper formen din er bedre vennen... og at du har hatt en deilig helg! Stoooore klemmer fra meg:o)
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #13 Skrevet 5. mai 2008 Hallois snuppeline =) Å heeeerrrrreeeeeguuuuuuuud så spennende det er med deg nå!!!!!!! Fader rullan, jeg krysser absolutt aaaaalt jeg har for at det skal gå deres vei nå =) Og du, jeg har tatt maaaaange tester i løpet av denne prøvetiden, og ikke en eneste en av dem har det vært så mye som antydning til strek på asså, så lenge jeg ikke har vært gravid, så, hmmm, ja dette er bare ulidelig spennende! Og en annen ting, jeg testet jo faktisk negativt 3 dager før testen var positiv jeg, så he, he, det er masse håp ute og går hos meg for deg nå :-) Orker du vente helt til torsdag med å ta en ny test da? Jeg vet ikke om jeg orker at du skal vente så lenge, kniiiiis ;-) Ååååå, som du må oppdatere meg nå i alle fall!! Masse lykke til snuppiz!! Formen går opp og ned, og er klart verst om morgenen, og når jeg blir sliten, og det blir jeg litt for ofte om dagen... Men det går veldig greit. Er heldig at sambo er mye hjemme om dagen pga lemming, og da tar han med seg lillegutt vet du, så jeg får litt ro når jeg trenger det. Men, nå er jeg jo hvert øyeblikk 12 uker, så hadde ikke gjort noe om det hadde roet seg nå snart ;-) Med veslegutt var jeg ikke kvalm en dag! Merkelig så forskjellig disse to svangerskapene er! Var jo så sikker på jeg kjente liv da, kunne sverget på det altså! Men nå har jeg ikke merket noe som helst på flere dager, så da kommer tvilen da vettu. Men uansett er det ikke noe jeg bekymrer meg over i det hele tatt, for det er altfor tidlig uansett å skulle kjenne etter liv daglig nå, så det kommer når det kommer. Men skal bli deilig å forhåpentlig få en bekreftelse på UL om at alt er bra, da skal vi offentliggjøre det, og det ser jeg fram til, skal bli deilig å slippe å gå og holde det hemmelig lenger Fikk forresten flyttet timen min pga gyn skulle i begravelse på fredag, så jeg har fått time på torsdag isteden, og det gjør jo ingenting :-) Å, det blir moro å være forlover da gitt! Syns selv det var utrolig spennende, og litt skremmende på samme tid ;-) Men bare gode minner fra det jeg, så du får bare kose deg! Se på kjoler er jo så moro da, selv om jeg er liiiit glad for at det ikke er jeg som trenger det akkurat nå, hi, hi! Føler meg så tykk og fet at det ikke er gøy i det hele tatt.... Gleder meg til magen blir ordentlig gravidmage Har nok med å få på meg bunaden til helga jeg tror jeg! Skal i barnedåp og være faddere begge to her, så det blir kos. Veldig kjekt med bunad, så slipper man ny kjole hele tida i sånne anledninger. Huff, må bare fortelle at jeg er litt bekymret for M79. Leste på 1. tri nå at hun har blødd, og at hun skulle til lege i dag for å få henvisning til UL. Håper virkelig ikke det går galt der, det er så trist å lese om alle som mister. Er ikke så veldig mye inne på 1. tri, for kjenner jeg blir helt nervøs av det. Er så mange som opplever blødninger og SA og MA og gud vet ikke hva, og blir litt preget av å lese bare overskriftene til og med, så derfor er det ikke så ofte jeg er der. Men må jo innom inniblant da, og på fredag kan jeg faktisk vandre videre til 2. tri - JIIIIPPPPIIII (",) Blir moro å se hvordan det går med søknadene dine, og hva du bestemmer deg for å gjøre. Ønsker deg masse lykke til, sykepleien er heldige hvis de får deg som student :-) Ha en fortsatt deilig og fruktbar uke, tihi, jeg sitter som på nåler etter å få vite resultatet! Mange gode klemmer fra Miemammings
TusseMor07&09&14 Skrevet 6. mai 2008 #14 Skrevet 6. mai 2008 Hei snuppzi:o) hvordan går det med deg? her fikk jeg en dårlig start på dagen:o( negativ vanlig CB, ikke engang en antydning til strek:o( Så nå har jeg ikke troa altså! Æsj altså!!! Har følt meg litt mutt og trist i dag, emn så har jeg kommet til det at jeg liksom ikke skal la det gå innover meg, selvom jeg blir engstelig for disse lange syklusene mine. Så nå skal jeg prøve å roe det hele mer ned igjen... tror det blir godt å begynne på jobb igjen til tirsdag, få tankene litt vekk fra babytanker og bleieskift... hihi... det som plager meg litt er at jeg ikke forstår helt hvordan vi skal klare å få hoppet i høyet med motsatt arbeidstider og greier...ser hverandre bare i helgen jo,. hahaha... jeg prøver som besatt å tenke positivt,men det slår jammen sprekker... er nok PMS blandet med skuffelse. Så blir jeg litt engstelig for at jeg kanskje ikke har EL og da vettu... grrrrrrrr.... men det er sikkert bare tull og fanteri. det ordner seg nok, tror du ikke? Huff, nå følte jeg det ble veldig negativt ladet her... ikke meningen... men det var godt å dele det med noen som kjenner meg litt og som skjønner situasjonen. Så takk skal du ha for støtte:o) Sånn... ferdig med det... Så dumt at den formen din er så svingende da:o( Kanskje det er ei litta tulle dere venter??? hihi.... de sier jo det ofte at man blir kvalm pga det blir så mye kvinnelige hormoner da... noe som sikekrt bare er rør;o) men det kan jo hende da! ;o) Det kan godt hende det var liv du kjente da... jeg kjente liv i uke 14 første gang jeg, så ble det stille frem til uke 17... bitteliten er ikke så stor enda, så h*n skal nok ligge ganske riktig til for at du skal kjenne det, så da har h*n sikkert bare flyttet seg litt nå da vettu:o) Skjønner du er spent foran UL altså) Er jo bare noen dager til det nå... Blir godt med en bekreftlese nå ja, så dere kan hyyyyle denne deilige nyheten ut til alle dere ønsker! Tenk sååååå deilig det blir da miemamma:o) ååååhhhh. jeg er så glad på deres vegne! Du kan tro vi koset oss ibyen i dag... så mange lekre kjoler da vet du:o) Og jeg fikk lurt henne til å prøve en kjole hun i utgangspunktet ikke ville prøve... og den var bare såååååå stilig på, og hun måtte krype til korset da vettu... hihi... så får vi se da, hun ville titte litt til, men det kan jo hende det blir den. Hun syntes den var sååå lekker, og det er jeg enig i:o) Ja, det er koselig å være forlover... stresser litt med det utdrikningslaget da... har akkurat hatt besøk av ei annen venninne her som vil ha hjelp til utdrikningslag til ei felles venninne, så da har jeg så og si spikret sammen et der og... da hun, som hun sier, ikke er så veldig kreativ på sånne områder. Så nå får jeg trenging da vettu:o) Ellers så har lillegutt vært første gang alene i bhg idag, og det gikk veldig bra! Så da blirdet spennende i morgen,om vi skal se om de får han til å sove der... hihi... merkelig følelse at han er i bhgen altså! I ettermiddag laget jeg en laksepakke som vi kastet på grillen... og sånn som vi koset oss i det herlige været, med nyyyydelig mat! Har dere fint vær om dagen og eller, og hvor mange lam er det kommet? Ja, det er jammen godt å ha en bunad.Har en jeg og, og den er superkjekk altså, selvom jeg har vært dårlig til å bruke den. Bestemor sydde den til meg til konfirmasjonen, og jeg synes vel mange andre typer er penere. den er veldig fin altså, men litt bondeaktig;o) Men så døde jo bestemoren min av kreft her 19 dager før lillegutt ble født. hennes første oldebarn. det kom veldig brått på, jeg fikk faktisk beskjed dagen før hun døde at hun ville overleve på medisinene i lang tid fremover... den natten kom det en infeksjon... såhun rakk akkurat ikke treffe lillegutt hun. 67 år ble hun:o( Huff... men uansett, det har gjort det sånn at nå vil jeg iallefall bruke den:o) og jeg gleder meg! hvilken bunda har du? jeg har rondastakken jeg da... den tradisjonen å ha bunad fra der man er fra tror jeg har flyti bra ut... jeg ønsker meg sagadrakta jeg da, men da må jegnok gå ned noen kilo først... Kjære deg, du er nok kjempefin! det er bare sånn du føler deg... men jeg skjønner at det er litt vanskelig akkurat nå, men det erikke lenge til magen popper vettu:o)))) Tenk det er en liten bitteliten inni der du:o)))) Huff... har du hørt noe mer om M-79? Krysser fingre for at at gårbra med henne altså!!! Jeg vil ikke se henne her inne på "bli gravid" på lenge, så lenge det ikke er for å heie på oss som er igjen da...hihi... eller for å fortelle oss hvor bra det går! Vi får håpe det bare er sånn valig blødning som er vanlig, som ikke indikerer noe fare... det går nok bra tenker jeg! er jo vanlig med litt blødninger, selvom ejg skjønner hun blir redd... Ja, det er mye usikkerhet på 1. trimester sidene... Jeg var ikke der inne da jeg gikk med lillegutt, og det er jeg glad for! Da hadde jeg engstet meg i hjel... tenk deg, da tok jeg bare en to svake tester og fikk ikke bevis på liv før på ordinær UL, bortsett fra noen småbevegelser før det... og jeg var såååå trygg på at dette gikk såååå bra atte! etter alt jeg har lest her inne, så spørs det om jeg føler meg like trygg neste gang... nei, du får nok holde deg litt borte derfra, så slipper du unødig engstelse... dessuten så er det snart 2. trimester, og der er det hyggelig:o) Hva har du gjort de siste dagene da? Går vel i jobbing og å prøve å samle litt energi vil jeg tro? Glemmer liksom at ikke alle går hjemme jeg;o) Men det skal jeg vel smertelig erfare til tirsdag hvordan kommer til å bli. Blir morsomt å se hva slags rutiner vi får og sånn:o) Jaja, hvis ikke jeg hører fra deg, så vil jeg ønske deg masse lykke til på ULen:o) Det gårnok så bra atte! Gleder meg til å høre fra deg! Så vil jeg sende deg verdens største klem! Og et ønske om en god natt:o)
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #15 Skrevet 8. mai 2008 Hei på deg! Nå bobler jeg over av glede!!!!! Sjekk profilen min, der ligger det nå et nydelig bilde av bitteliten som hadde akrobatikkshow til ære for sin mor i dag :) Slo salto flere ganger, og sparket og slo, hi, hi, det er den morsomste UL'en jeg har vært på ever!! Og alt er bare bra, ble til og med satt fram en uke, så nå er jeg i 2. trimester, 12+5 :-) (Men, fikk ingen endelig termindato enda, da fostrene visstnok vokser litt ulikt i den første tiden, så kan jo godt være jeg blir satt tilbake igjen i juni liksom.) Bitteliten målte 6 cm. Har fortalt det til veslegutt i dag, han syns nok dette var veldig rart Men har vært oppe på fanget og kost magen flere ganger i kveld, og før han skulle legge seg la han hodet inntil og sa: "Natta beby!" Herregud så nusselig :) Huff, jeg er lei for at du fikk negativ test altså, det var ordentlig dumt!! Og du er helt sikker på at testen ville ha slått ut nå? Æsj, nei, da får TR komme så dere kan sette igang og hoppe i høyet igjen Du vet de sier, at man er aldri så fruktbar som på forsommeren Og ja vennen min, jeg er HELT sikker på at dere får deres etterlengta spire, det er bare det at det lille frøet som venter på å ta plass hos deg, det venter på akkurat det rette tidspunktet vettu Jeg må nesten skrive mer en annen dag, må få gjort noe arbeid i kveld, er midt i foreldresamtaler nå skjønner du Ha noen deilige varme dager! Stor klem
TusseMor07&09&14 Skrevet 10. mai 2008 #16 Skrevet 10. mai 2008 God kveld min venn:) Hvordan står det til med denne dama? Så utrolig herlig å høre at du virkelig kan slippe jubelen løs:o))) Kan tenke meg det var moro altså! Og såååååå herlig sagt av veslegutt da!!! *sukk* han er jo såååå god da!!! Det med terminen er vanskelig å si nå ja... detblir spennende å se altså) ÅÅååååhhhh... tenk det du... du skal snart bli tobarnsmor:o)))) hihi... så moro:o) Og tiden kommer til gå sååååå fort!!! hihi... moro:o) Mensen har søren meg ikke kommet enda den... søren altså! kjenner jeg blir så irritert som det går ann å bli tror jeg!!! MEN det kan jo hende det var tidelig å teste??? De siste syklusene har jo vært på 45 dager +-. I går kom det en sånn grusom smak i munnen.. trodde jeg hadde fått kommet borti solkrem eller noe med tungen, men i dag har det kommet igjen, og vært heeeeele dagen! Så leser jeg at et symptom kan være metallsmak, og det er vel det jeg karaterisere det som... kjennes ut som om jeg har sprayet parfyme, fått solkrem eller noe såntpå tungen... merkelig! Men ellers så har jeg mensmurrigen, så jeg tror nok tanta kommer... MEN de mensmurringene er jo der hele tiden når det gjelder meg da:o( Gojortnoe spennende i helgen da? Jeg var ute en tur på brygga i går kveld og koset meg med noen venninner, ellers så er vi i full gang med å male hus:o) Tok oss råd til det vi, selvom det nok blir litt tøft fremover med bil som skal på EUkontroll og greier... men det ordener seg... detgjør det alltid:o) Det blir kjempefint ute da:o) Skifter farge på huset, og naboen som vi aldri snakker med kom bort og skrøyt av fargen og huset, så det var jo ekstra hyggelig da! I morgen er det barnebursdag og på mandag er det enda en, så lillegutt og jeg skal fly fra selskap til selskap, mens gubben får henge i liften vi har leid;o) hihi... Det er så godt å få kommet i gang altså! Står på hele dagen med det ene og det andre. I dag har jeg klippet gresset, malet, vært avgårde og matet katten til min søster som er i utlandet, laget middag og handlet og bakt en kake til min venninne som skal ha barnebursdag imorgen og som var ute på byen for første gang i går etter fødsel, så hun har vært sååååå dårlig i dag... så jeg ringte og spurte om jegikke fikk lov til å bake den kaka hun skulle lage i kveld for henne... så da har jeg gjort det og... så i dag er jeg såååå fornøyd med min egen innsats. HUffoghuff... sånn som jeg skryter av meg selv nå da;o) hihi... er bare det at jeg har vært så lat i det siste, og det føles så godt når det løsner:o))) Du da? Alt bra??? ) Du får ha en videre god helg! Så prates vi vettu vennen:o))) Du kommer ikke nedover snart da?;o) Klemmer:o)))
TusseMor07&09&14 Skrevet 13. mai 2008 #17 Skrevet 13. mai 2008 Opp, opp:o) Hvordan går det med deg? vihar nesten malt hele huset i pinsen vi:o) Ellers så har tanta ikke kommet enda... dag 44 i dag, så da kommer hun vel i dag eller i morgen. Typisk hvis hun kommer når jeg begynner på jobb etterpå...i dag er nemlig dagen... det rant en del tårer i går kveld... og jeg måtte virkelig holde de tilbake når vi sendte smurfen i bhg i dag... Men at tanta kommer når jeg står og jobber med hvite klær fra topp til tå hadde jo vært typisk min flaks;o) i tillegg til at jeg får å vondt i rygg bekken før og når hun er her... så det blir spennende å se hvordan det går å stå på betonggulv i 8 timer i dag:o/ jaja.... millioner av sommerfugler som flyyyyyr rundt imagen min! ha en find ag da mor:o) håper jeg hører fra deg snart og at alt er bra med deg/dere:o) klemmer
TusseMor07&09&14 Skrevet 15. mai 2008 #18 Skrevet 15. mai 2008 Opp igjen:o) Nå er jeg i gang med jobbing... det går så pølsene flyyyyyr;o) hihi... blir sliten da, så det er jammen ikke mye jeg får sitti her inne om dagen. Orker ikke engang å ringe venninner engang... håper det snart går seg til. ellers har tanta fortsatt ikke kommet, men hadde litt rosa utflod på jobben i dag... hmmmmmm.... Dag 46 i dag. Så har jeg gått i 17.mai tog i bhg i dag, og sentimental som jeg er måtte jeg virkelig holde tårene tilbake, så det kan jo bli spennende på selveste dagen. ;o) Håper alt er bra med deg vennen? ) Klem
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #19 Skrevet 15. mai 2008 Hei vennen min!!!! Åh, nå har jeg så dårlig samvittighet for at det er såååå lenge siden jeg har svart deg! Men har vært helt fraværende på BiM ei uke nå, for har hatt/ har en turbouke av en annen verden! Jeg som pleier å leve et relativt bedagelig liv har/ skal på en uke følgende: 4 bursdager, 1 barnedåp, 4 foreldresamtaler, ultralyd, 1 begravelse + 17. mai...! Oh dear, jeg er ikke skapt for slikt stress, hi, hi Har bare begravelsen og 17. mai igjen nå da, så roer det seg ned. Bestefaren til sambo døde forrige uke, så det var trist da, men han var en gammel mann, så hadde fått leve livet, og var blitt dement på sine gamle dager, og slik sett er det vel på en måte greit. Men selvfølgelig, ikke noe vi gleder oss til, morgendagen akkurat. Ellers var vi begge faddere i dåp til babyen til min beste venninne på mandag, og det var stas da vet du! Men fortell meg nå, hvordan gikk det å begynne å jobbe igjen?!?!? Åh, skal vite jeg har tenkt på deg vet du, og sendt deg gode vibber om at dette skal gå fint! Heldigvis har jo veslegutt fått en så rolig og fin start i barnehagen da, så det går seg helt sikkert til. Men kjære du, jeg vet hvor salte de tårene smaker, har vært der, om enn det er lenge siden,skal jeg si deg jeg husker det godt fremdeles! Håper inderlig at det går bra, både med det emosjonelle, og ikke minst helsa di da, som bekymrer meg litt med tanke på videre jobbing på betonggulv... Men, du er så driftig du vettu snuppa, så plutselig har du funnet på noe annet som sparer bekkenet og ryggen din Kanksje det var en bitteliten smule godt å begynne å jobbe igjen også? Få lov til bare å være seg noen timer??? Ikke sikkert du føler det nå, men etterhvert syntes jeg det, og en stund fikk jeg alldeles dårlig samvittighet for å føle det sånn, hi, hi, lettvint, men har etterhvert forsonet meg med at alle har behov for selvrealisering også, kan ikke bare være mamma hele tiden Og det neste: HAR TANTA DUKKET OPP???? Dette syns jeg er noen alldeles rare greier altså! Hvilken dag er du på nå i så fall? Her er ellers alt bra, iføge UL er jeg jo faktisk 14 uker på lørdag! Plutselig syns jeg tida begynner å fly her, syns det gikk så gremmelig sakte i begynnelsen! Nå er jeg HELT sikker på at jeg har kjent liv! Men det er ikke regelmessig, så det er ikke hver dag engang. Kjenner at jeg blir litt frustrert de dagene jeg ikke kjenner noe, men, så må jeg bare være litt sinna på meg selv, og fortelle meg at det er SÅ tidlig enda, og at det for veldig mange IKKE er normalt å kjenne noe som helst, så at jeg derfor bare skal ta bevegelsene jeg faktisk kjenner som en bonus! Men huff, jeg ser nok frem til at det blir hver dag ja, føler vel jeg får mer kontroll da. Formen går fortsatt noe opp og ned, men merker best den daler når jeg er stresset eller sulten, så det er vel kroppens måte å si ifra på! Nå har vi offentligjort den deilige nyheten, og jeg har altså fått såååå mange hyggelige kommentarer! Det varmer Jeg sitter her og tenker på deg frøken, og håper så inderlig du får skikk på disse syklusene dine. Selv om hun akupunktøren du kjenner har permisjon, du skulle ikke vurdere å oppsøke en annen da? Ikke for å stresse deg på det i det hele tatt, dette tar du i det tempoet du føler for, men hvis det kan hjelpe å stabilisere, så kanskje det hadde vært en ide? Om ikke annet så for psykens skyld Snakket med søsteren i går, og de drar på ferie 10. juli. Det betyr vel at jeg kommer nedover en tur og blir noen dager før det Når skal dere ha ferie i år da? Jeg er jo litt heldig sånn sett jeg da, sommeren er fri, og gud hvor deilig det er Gleder meg til å komme nedover en tur igjen, og da bør det være så varmt i været at badeliv er en reell mulighet Men vennen, jeg må stryke klær så alt er klart til begravelsen i morgen jeg, skal på jobben først nemlig, så har ikke noe slingringsmonn for å si det sånn. Men jeg tenker på deg, og gleder meg til å høre fra deg igjen! Har du forresten titta på bitteliten? Ligger bilde på profilen min (",) Stooooooor klem til deg!!!
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #20 Skrevet 15. mai 2008 Hi, hi, det får en vel si var to sjeler en tanke Da har vi sittet og skrevet på likt
TusseMor07&09&14 Skrevet 17. mai 2008 #21 Skrevet 17. mai 2008 Hei vennen:o) Jeg orker ikke skrive noe særlig nå... men jeg ville bare si at jeg håper dere har hatt en herlig dag! Vi har koset oss masse! Nå har jeg lempet gubben av på fest og lagt lillegutt. Så nå skal jeg legge meg selv og... er sååååå trøtt! Ville bare si at tanta kom til morgenen idag:o( DVS jeg våknet at nyyyydelige mensensmerter i 6 tiden:o( Så jeg var rimelig grinete iallefall frem til 12 i dag! Fin start på dagen vettu... men det endte bra da:o) hatt det veldig koselig! Skal prøve å få skrevet litt til deg imorgen! Store klemmer:o)))
TusseMor07&09&14 Skrevet 20. mai 2008 #22 Skrevet 20. mai 2008 Helluuuuu cutie;o) Hvordan står det til på landet? Her har tussemor gått heeeeelt ned for telling. Litt tøff denne første tiden på jobb altså! MEN det er deilig også... godt å komme seg litt ut og bevege meg litt mer. Himmel... det høres jammen ut som om du har nok å gjøre om dagen altså! Må passe på så du ikke sliter deg helt ut da vennen! Trist med bestefaren til samboeren din da... alltid trist når noen dør:o( Ja, tenk.... hvor har tiden blitt av??? 14 uker allerede:o) Moro! Og så koselig at dere får så mange gode tilbakemeldinger:o) Herlig altså! Ja, tenk deg om jeg kunne få litt skikk på syklusene, men etter hva jeg har forstått så er det sånt man må regne med de første årene etter fødsel. Jaja... kjøpt meg wild yam i dag da... da jeg ble gravid med mini så var det første måneden jeg prøvde det;o) Så har god tro på det!!! Krysser fingre nå altså. Synes tanken på å kanskje begynne å studere, for å så bli gravid er litt skremmende. Så det letteste villle vært om jeg ble gravid NU;o) Men jeg har jo bestemt meg... og sitter det ikke en spire når svarfristen er, så blir det studier altså! ååååååh... panikkfølelse altså! hva tror du er riktig å gjøre? Hva ville du gjort i mitt sted? Ellers så skrev jeg en del til deg i den andre mailen... husker jo ikke hva det står der da... kjedelig at ikke det går ann å scrolle oppover på de forskjellige svarene mens man skriver. Så herlig med ferie hele sommeren... HELDIG-GRISEN;o) Jeg har 3 uker... de tre første i juli;o) Så du må bare si ifra når dere kommer... gleder meg masse til å se dere igjen!da må du huske scrappe-albumene. Hvis du har plass da selvfølgelig! Gleder meg sånn til å se dem... og kanskje få noen ideer og:o) Selvfølgelig har jeg vært inne på profilen din og tittet på vidunderet deres:o) Det er jo så fantastisk!!! ) Jaja... i dag blir det senga tidlig! Har egentlig bestemt meg for å legge meg kl 21 i dag faktisk! Blitt lite søvn og mye stress disse dagene. Ikke bare bare å stå opp kl 5 hver dag heller:o( iallefall ikke når man ikke kan slappe av når man kommer hjem. Så i dag har vi fartet... vært i byen og handlet og timene har bare gått. Så i kveld har hodepinen sniki seg på her.. så nå har jeg tatt noen ibux og er straks klar for senga:o) hihi... håpløs når jeg er trøtt jeg. Da skravler jeg om så mye rart... jaja... du får bare leve med det;o) Håper alt er bra med deg og veslegutt og bitteliten og sambo:o)? Nattinatt vennen! Gleder meg til å høre fra deg igjen! GODKLEM fra tussemor:o)
TusseMor07&09&14 Skrevet 20. mai 2008 #23 Skrevet 20. mai 2008 ojsann... nå sneik svaret seg litt oppi her... du får titte litt;o)
Gjest Skrevet 21. mai 2008 #25 Skrevet 21. mai 2008 Hellu snuppelure (",) Nå har jeg i grunn 100 andre ting jeg burde ha gjort i kveld enn å sitte med dataen, men er mye mer koselig å skrive til deg enn å drive husvask, hi, hi Verker i ryggen i kveld, så kjenner jeg skal være litt forsiktig også, derfor havnet jeg nå i sofaen med laptopen på fanget! Er litt redd for at ryggen skal bli trøblete igjen nå som jeg er gravid. Var inne til vurdering for operasjon av 4 prolapser i nedre korsrygg i fjor, men ble besluttet at situasjonen avventes da det ikke hadde blitt noe forverring siden sist - så nå har den ryggen jammen med å samarbeide altså!! Men nok klaging, har det jo så bra ellers, så skal heller tenke positivt Er veldig lite inne her om dagen, tida bare flyyyyr! Så får bare først og fremst si: hersens møkkatante som valgte å komme på besøk på selveste 17. mai! Samtidig var det jammen på tide hun dukket opp nå så du får kommet deg over i en ny pp! Vet hvor vanskelig det er å prøve å slappe av med alt og ikke tenke på det, så det skal jeg ikke si, men bare at jeg sender deg masse varme tanker med håp om at etterlengtet spire snart sitter i boks Og jeg er fortsatt helt rolig på at den dukker opp før eller siden jeg! Men du, hva er egentlig wild yam? Håper det gjør susen da! Og du har jo gode erfaringer, så måtte det virke denne gangen også! Når det gjelder studier, så har jeg ikke lyst til å råde deg til det ene eller det andre. Det er jo en stor beslutning å ta, og en så viktig en også, så dette syns jeg du og mannen skal gjøre som dere føler for. Slik jeg har lært å kjenne deg har du bein i nesa, og en vanvittig stå-på-vilje, så uansett hva du måtte bestemme deg for, er jeg viss på at du vil mestre det på en utmerket måte Stå på vennen, så får du til akkurat det du har lyst til Godt å høre du syns det begynner å gå seg til med jobbing, men fyyyy for et tidspunkt å stå opp på!! Jeg syns jeg er tidlig oppe jeg, som står opp kl 6. Når begynner du om morgenen da? Kjære, det var tidlig ass! Skjønner GODT du er utslitt da, så ja, finn nå endelig den senga så du får hvilt litt! Men du, hvordan går det med grommungen i barnehagen? Håper overgangen har gått fint Her har det gått i ett i det siste ja, og ser ut som alle bare våkner til liv om våren, for plutselig er det invitasjoner hit og dit, og masse som skjer. Veldig koselig det altså, men kjenner at jeg ikke helt klarer henge med i svingene om dagen Er fortsatt mye trøtt, så sambo har hatt med seg veslegutt på ettermiddagen slik at jeg har fått hvile litt etter jobb. Friskmeldte meg denne uken, så nå jobber jeg fullt igjen - tar på, men skal fikse det frem til vi får ferie altså! I morgen skal vi først ha barnehagen til veslegutt på besøk hos lammene - det blir stor stas for han å vise fram vet du Nå er lemmingen over, og har vel rundt 200 lam hoppende rundt - de er såååå søte når de er på den størrelsen der Etterpå kommer kusina mi med familie på middag, så i morgen blir det full sving fra morgen til kveld! Har så mye jeg skulle tatt igjen etter jeg har vært borte fra jobben av papirarbeder, kjenner det vokser meg fullstendig over hodet. Men sjefen min sa til meg at jeg bare fikk gjøre det jeg rakk, og det vi er pålagt, så får det lille ekstra (som jeg har min stolthet i å utføre til vanlig) komme som en bonus hvis jeg orker det. Hjalp litt på den svarte samvittigheten det, men føles ikke helt bra å ikke orke å yte 100 %. Må innrømme det ikke har blitt helt slik jeg hadde forstilt meg å være gravid igjen. Skulle så gjerne hatt mer overskudd til alt, men det får man jo ikke bare tryllet fram, så får bare satse på at det kommer etterhvert Ellers fikk ei venninne av meg ei lita tulle her om dagen, så da gleder jeg meg til å reise i visitt De bor ganske langt unna, så må nok spare den turen til vi får ferie, men så har vi noe å glede oss til da Så du har ferie de tre første i juli ja! Mamma skal nedover og besøke søstrene den første uka i juli, så kan hende jeg slenger meg på da Nærmere beskjed kommer, hi, hi Og gjett om jeg skal ta med albumene da ja! Hadde scrappekveld her i går, såååå kos! Fikk laget en dobbeltlayout fra vi var på Langedrag i fjor, klør i fingra etter å fortsette Nei, nå får jeg se til å komme meg i seng her snart. Må tidlig opp imorgen, skal lage en stor kjele med lapskaus før barnehagen kommer kl. 11, så er bare å komme seg opp ja! Nå regner jeg med du sover din søteste søvn, drøm søtt vennen min, så snakkes vi snart igjen (Og nå håper jeg at jeg har husket på å svare på det meste ja, er som du sier, teit at det ikke går an å scrolle på tidligere innlegg!) Stor klemmeklem fra meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå