Gå til innhold

Dere som kun har 6 uker til far - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet hjem i fjor etter mange år i utlandet og har derfor ikke opptjent noe rett til betalt permisjon. Så da blir det max 6 uker og kanskje ikke så mye engang.

Jeg har ikke fått meg jobb her hjemme enda, så den permisjonen han tar blir vi hjemme sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skulle jeg ønske far ikke fikk noen uker!! Han jobber som lærling på havet og skal begynne på skole igjen, så han må ha så og så mye fartstid. Han sto over en tur når lillemor ble født, så han har ikke mer og gå på. Derfor må han ta permisjon når han alikavel er hjemme. Så lillemor må bynne i barnehage når hun er 9 mnd, så tar han permisjon når han kommer hjem 4 uke etterpå, så må ho i barnehagen igjen i 4 uker, og så må ho være hjemme i 2 uke når han kommer hjem.

Skrevet

Far er selvstendig næringsdrivende så vi taper penger på at han skal ta seg fri. Så all permisjonen og foreldreansvar er mitt. Kjipt synes jeg.

Skrevet

Her er far student , og har ikke mulighet til å ta mer perm !

Selv ønsker jeg mest tid til babyen selv , og det faller seg naturlig når det er jeg som ammer .

Han deltar masse med barna når han er hjemme altså ;-)

Skrevet

Her er det seks uker med pappaperm. Jeg er på jobb da, så guttene mine får tid alene bare dem :)

P.g.a jobbsituasjonen til pappan, og økonomisk, passet det best at jeg tok lengst perm. (passa meg bra óg ;) )

Skrevet

Heisann hissigpropp! :) Var da slettes ikke ment nedlatende - som jeg nevnte i mitt innlegg har jeg forståelse for at en slik ordning ikke passer for alle.

HI

Skrevet

Her har ikke pappa'en mulighet til å ta 6 uker i strekk engang.

Da det er kunn han som gjør den jobben han gjør på arbeidspassen din. Å ingen vikarierer for han visst han er borte eller syk.

Så visst han hadde tatt 6 uker fri, så hadde bare arbeidet hopet seg opp, og han måtte ha jobbet dobbelt så mye og masse overtid da han da i såfall kommer tilbake på jobben.

Her har vi valgt å dele opp permisjonen hans. Så han skal ha 3uker i sommer, da skal jeg jobbe. Å så skal han ha en dag i uka, fra høsten av :D

Skrevet

Her skal mannen veldig snart ut i sine obligatoriske 6 uker på slutten av permisjonstiden.

Jeg har tatt ut fire uker ferie i løpet av permisjonen min slik at det skal passe med hans ferie, så han får til sammen 9 uker sammen med knøttet. Det tre siste er jo da sammen med hele familien.

Vi er veldig enige i at den første tiden så er det mamma som er best og spesielt siden jeg også ammer. For oss så er denne måten den riktige.

Skrevet

Her får far bare 6 uker av totalt 44

For det første fordi han syntes jeg har fortrinnsrett, og jeg ønsket å være lenge hjemme. Først nå når junior er 8mnd at det går greit å dra fra han ift amming. Først ved 7mnd at jeg syntes hverdagen og kroppen begynte å fungere.

Jeg har ingen jobb etter endt permisjon, så økonomisk lønner det seg at jeg er hjemme.

Mannen min jobber på gården i tillegg til jobb utenom. Så pga sesongarbeid kan han ikke ta vare på gutten hele dager mye av sommerhalvåret.

Får jeg en jobb så må han trå til alene en periode i sommer, hvis ikke er vi der begge to.

Skrevet

Samboeren min hadde ingenting, jeg fikk hans 6 uker også. Enkelt og greit fordi han er student på et studie som legges ned så han kan ikke ta permisjon hvis han vil ha det giodkjent.

Og ja, han og sønnen vår han masse alenetid sammen når han er hjemme i helger pluss at han tar sin tørn på natta (har flaskebarn)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...