Gå til innhold

Er du dyrevenn?

tante grusom master of law

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bryr du deg ikke i det hele tatt om dyr som har det vondt?

Er mild sagt sjokkert over venninnene mine som sier de ikke bryr seg om dyr lider.

Nå snakker jeg ikke om å aktivt gjøre noe for dyrene, men kun om man bryr seg om dem i tankene....

Videoannonse
Annonse
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Ja jeg er en dyrevenn. Jeg hater generelt folk som ikke liker dyr. Jeg blir fly forbanna over folk som syns det er helt ålreit å kaste ut katter fordi de ikke er kattunger lenger - derfor har jeg en av kattene mine, hun var ikke søt nudelig kattunge lenger ås hun ble kastet ut til å gå for lut og kaldt vann. Jeg hater folk som mener det er greit å ikke si ifra til hundeieren som er voldelig mot bikkja si etc.

Dyr skulle hatt mer rettigheter. SYNLIGE rettigheter.

Skrevet

Mennesker som ikke evner å ha empati for dyr er primitive.

Skrevet

Nei, jeg bryr meg ikke i den grad at jeg sitter hjemme å tenker på dyrene som lider i verden. Men ser jeg bilder eller film får jeg oppriktig vondt i hjertet mitt. Jeg har jo en viss grad av sympati. Selv for dyr.

Jeg liker ikke tanken på at uskyldige og stakkarslige dyr blir skadet. Det har de aldri fortjent, og ja, det gjør meg veldig sint og provosert - for ikke å nevne trist at enkelte mennesker gjør dette mot dyr.

Men jeg er ikke spesielt opptatt av dyr, ikke er jeg så dyrekjær heller. Men de skal da ikke bli mishandlet av den grunn!

Skrevet

Ja det er jeg,, må si jeg har store fordommer faktisk mot folk som sier at de missliker alle dyr så da kan du tenke deg hva jeg synes om folk som faktisk mishandler dyr eller ikke bryr seg om de har det vondt......

Skrevet

Godt sagt teline!!!!!!

Skrevet

Tja. Jeg synes jo det er dumt om dyr har det vondt, for all del, men det engasjerer meg langt mer at mennesker har det for jævlig.

Jeg synes for eksempel det er absurd å bruke enorme ressurser på å protestere mot at Kina slakter gatehunder på brutalt vis, når kongoleserne slakter ungene sine på minst like brutalt vis og ingen ser ut til å interessere seg.

Skrevet

Jeg er ikke no gla i dyr(har ikke noe stort behov for å kose med dem, de lukter vondt, røyter, griser osv =P) men mener jo selvfølgelig at dyr har rettigheter! Er ikke aktiv dyrevenn, men mener dyr skal behandles pent og med respekt - og det lærer jeg barna mine også =)

Skrevet

eg syns synd i dyr som er skadet eller blir mishandlet. får vondt inni meg vis eg ser bilder/film av skadde dyr.

men skal ikke ha dyr selv.. er ikke så glad i dyr som kommer for nært. spes hunder,hester,kyr ol.. (store dyr) de er flotte å se på men ikke klappe. er litt små redd de.

Skrevet

For øvrig sier Pilen noe jeg er veldig enig i der. Dyrene bryr meg veldig lite såfremt mennesker lider like mye, om ikke mer. Da bruker jeg heller tid og energi på deres rettigheter fremfor en vaskebjørn i Kina.

Skrevet

Bryr meg om at dyr skal ha det bra. Men mener dyr ikke er like mye verdt som mennesker.

Skrevet

JA !!! sant det,dyr skulle hatt myyyye mer rettigheter. blir kvalm av at mangen kan behandle dyr sånn

Skrevet

Ja, jeg er dyrevenn! At noen slakter ungene sine, gjør det ikke bedre å skyte gatehunder. (Hva er verst av grusomt og grusomt, liksom?)

Vi er alle dyr, biologiske vesener. Men bare menneskearten utrydder systematisk seg selv, ødelegger livsbetingelsene for sine medskapninger, finner opp skytevåpen osv. Jeg sier ikke at det er noe søndagsskole for gasellene i Afrika heller, alltid på vakt som de må være for rovdyr, inkludert homo sapiens sapiens, men jeg skulle gjerne ha utrydda hele menneskeslekta og la resten av dyreriket få jorda for seg selv.

Det ble litt på siden av spørsmålet, ja, skjønner at det faktum at jeg IKKE er en filantrop, beviser at jeg dermed må være en zoolotrop (eller noe sånt!)

Go, mine firbente venner!

Skrevet

Du skulle gjerne ha utryddet menneskeheten, men har valgt å få barn? Det høres jo mildt sagt litt tåpelig ut.

Selvsagt er grusomt grusomt, men jeg synes like fullt det er underlig prioritering å gjøre mer for å beskytte kinesiske bikkjer enn kongolesiske unger. Det er fordi jeg mener mennesker er mer verdt enn dyr, ja.

Skrevet

Ser bristen i logikken der, gitt. Nå er jeg foreløpig bare en prøver, men barn skal jeg ha- så det kan du ta meg på! Jeg tror biologien (åh, så deilig unnskyldning) overstyrer intellektet mitt der.(Jeg vil forøvrig ikke gjøre noe aktivt for å utslette menneskeheten heller, man er da et dannet - eh- menneske. Dessuten er det strengt tatt nok av mine medskapninger som prøver på det, blant annet kongoleserne.)

Ellers er jeg grunnleggende uenig i at homo sapiens sapiens er mer verdt enn andre biologiske skapninger. Jeg skulle gjerne ha hørt noen tanker om hvorfor de er det? Det er en helt real uenighet, for all del, men det legger noen premisser i diskusjonen som gjør at vi lett ender opp med å gå i ring. (Litt - jeg sa litt- sånn som når jeg diskuterer med dypt religiøse om strengt tatt hva som helst.)

Men det hadde ikke blitt noe stilig om vi var dundrende enig heller, så - hei!

Skrevet

Ja det er jeg ,har hatt hunder,katter ,fugler og fisker.

Men ta livet av løs hunder og løs katter syns jeg er helt greit,fordi de lider mye og da er det bedre at de får slippe.

Skrevet

så absolutt en dyrevenn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg er en dyrevenn og støtter dyrevernsoganisasjoner samt at jeg mater løskatter og prøver å fange dem inn. Ikke alltid det går så bra da... noen kan dessverre ikke reddes=(

Skrevet

Ja, jeg er dyrevenn! :)

Men jeg bryr meg såklart også om mennesker som har det vondt. Vi er jo ikke født med en begrenset mengde empati da :)

Jeg er medlem av dyrebeskyttelsen, og gir alltid litt ekstra når sommeren nærmer seg, og folk plutselig blir "allergiske" mot dyra sine.

Oppfordrer alle til å melde seg inn i Dyrebeskyttelsen, de trenger all den støttet de kan få!

Skrevet

Jeg bryr meg så absolutt. Jeg har også en vennine som ser på dyr som noe uten følelser og behov. Vel, hun hadde en katt før, og den lot hun være alene i 3 uker visstnok når hun dro på ferie, og når hun syntes at det ble for mye jobb med katta ( gi den mat og ha den litt inne) så kjørte hun stakkars lille kattepus i skogen..................

Jeg HATER folk som behandler dyr på den måten. Når jeg har husdyr får de veldig godt stell og jeg tar meg veldig godt av dem. Ingen som skal sitte ute hele natten om vinteren her i huset nei!!

Skrevet

Ja, jeg er absolutt en dyrevenn...

Får vondt langt inni hjertet bare av tenken på hvor vondt mange dyr har det.

Liker heller ikke når folk dreper insekter uten grunn.

Hva er vitsen liksom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...