Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor gammel var denne jenta?

Håper du forstår det at små barn ikke er like innviklet i tankegangen som det du er - for henne betyr jo det du sa at alle andre får vannpistol, men ikke henne. Ikke det at hun dama sa det sånn at hun skulle skjønne at pappaen hennes er mannsjåvinist

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig! holdninger og verdier er veldig viktig i oppdragelsen!

Skrevet

Syns det var dårlig gjort. Stakkars jente.

Skrevet

Tåpelig, rett og slett. Du har da vel ikke noe med avgjørelser en ukjent voksen tar? Ungen min får heller ingen pistol, det er en STYGG leke.

Skrevet

Jada, holdninger og verdier er viktige i oppdragelsen, men å si at hun ikke får vannpistol er laaang fra omsorgssvikt. Og det alene sier ikke mye om hva slags holdninger og verdier han gir datteren sin.

Jeg ser MYE jeg er uenig i her inne og synes noen har helt feil holdninger til visse ting, men jeg tviler ikke på at de kan være gode foreldre fordet, jeg er bare uenig i noen av tingene de gjør.

Og hvor mange tråder har det vel ike vært her inne om gutter som ikkee får ha rosa votter, leke med dukker, ha lekekjøkken osv? er alle de mammane og pappane dårlige oppdragere da?

Jeg er ikke enig i de valgene jeg heller, men de er neppe grusomme foreldre :);)

Skrevet

Nja.. vet ikke helt hva jeg synes om handlingen. Men jeg er generelt i mot våpen, og barna mine får ikke lekevåpen. Det finnes unntak... og det er vannpistol. Hadde det selv veldig mye morsomt med vannpistol som barn, og det har mine barn også :)

Men fra det, til svarte pistoler med krutt og gevær... det er helt uaktuelt, gutt som jente.

Gjest marie-s
Skrevet

Det kan jo være at dette var det første som falt faren inn å si. Jeg har nok selv villet sagt noe ala det samme om sønnen min hadde spurt om å få en Barbie-dukke en gang.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Skjønner hvorfor du gjorde dette, men jeg hadde gått direkte til faren og gjort han oppmerksom på at vi ikke lever på 50-tallet.

Skrevet

Godt for jenta å få se at ikke alle er like innsnevra som denne mannen virket å være. Bra innsats, Poamin.

Skrevet

Jeg synes det var en veldig rar ting å gjøre.

Hadde jeg vært tilskuer i denne situasjonen ville jeg trekt på smilebåndet....og da av deg Poamin.

Noen her oppe kaller pappaen et mannssjåvinistisk kryp pga det ene utsagnet.."ler"

Stakkars mannfolk;)

Skrevet

Ja det synes jeg var unødvendig og dumt gjort av deg..

Ikke opp til deg å avgjøre hvordan andre oppdrar og lærer sine barn holdninger..

Skrevet

Ha ha ha, jeg synes det var litt tøft gjort av deg jeg ;-) Folk overanalyserer litt voldsomt her, tror neppe den lille jenta lider noen nød med tanke på at hun fikk mange andre leker. Mest sannsynlig har hun glemt hele greia allerede.

Girlpower! He he he....

Skrevet

Syntes det var dårlig gjort ja.

Jenta forstår nok helt sikkert ikke at du gjorde det for å vise hun at gutter og jenter skal være likestilte.. Hun så at jenta di fikk en ting hun ikke fikk, og det var mest sannsynlig veldig sårt og urettferdig for henne siden det var DEN pistolen hun ønsket seg..

Personlig hadde jeg aldri brydd meg med hva slags leker foreldre velger å kjøpe til SINE barn, og hvorfor. Men hadde reagert hvis noen oppførte seg slik som du gjorde mot meg på samme måte. Man sier jo ofte til barna sine at "den leken er for store gutter og jenter", skal man blande seg inn i det også da? For da sier man liksom at barnet sitt er for liten, umoden og ikke like flink som de store er, derfor kan ikke de få akkurat DEN leken....?

Skrevet

Tåpelig. For at du vet kan det ha vært en far-datter fleip. Min 4-åring og jeg har noen sånne morsomme vi tar ute i ny og ne, skulle ledd bra om noen påpekte høyt at jeg tok feil på en eller annen måte. Ellers kunne det vært det første han fant på som grunn. Og at han egentlig ikke er sånn. Det er så lett å dømme når man har 10 sekunder å gjøre se opp en mening om noen.

Skrevet

Heier på deg poamin:):)

Skrevet

Det vil jeg definere som "utidig innblanding" og ganske så pinlig.. Hvorfor så stort behov for å markere hva du synes er riktig oppdragelse? Er du klar over at andre kan være sterkt uenig i dine oppdragelsesmetoder..?

Dessuten, for min egen del er jeg sterkt imot våpenleker whatsoever, derunder vannpistoler, men jeg blander meg da for pokker ikke i at andre ønsker å kjøpe det til sine barn.

Skrevet

Trengte vannpsitoler? Hvem pokker_trenger_vannpistoler?

Skrevet

Neste gang jeg ser noen kjøpe vannpistol til ungene sine skal jeg trampe frem og si høyt til min datter at slike våpenleker er veldig dumt, for det finnes så mange mennesker der ute som dette er alvor for. Og å leke med våpen er et hån mot alle som er rammet av krig.

Skrevet

Synes HI virker barnslig og ikke helt moden kanskje. Men du vet vel sikkert selv at dette ikke var så smart av deg ettersom du la det ut her. Tror ikke faren følte seg truet om han registrerte det i det hele tatt . Han lo vel mer av deg som lot deg fyre opp av dette. Sier mer om deg enn han. Mine barn får ikke leke med noe som ligner i nærheten av våpen, men holder ikke leksjoner i dette til kjente eller fremmede.

Skrevet

Du er ingen autoritetsperson for denne jenta, det er derimot faren hennes, så det har nok lite å si at du gjorde som du gjorde.

Skrevet

Men du FLINKE FLINKEKJERRINGA gir ikke pistol til ungen din fordi den er STYGG, ikke fordi ungen er JENTE. Det var nok det som var poenget til HI.

Hadde pappaen til jenta vært passifist eller noe sånt så kunne han jo ha sagt at han ikke ville at hun skulle leke med våpen, men ikke sagt hun ikke kunne det fordi hun var JENTE.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...