Gå til innhold

TROMSØJENTENE 19.april :)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Heihopp! :) E det nån av dåkk som kunne tenkt dåkker å være med på magedans for gravide? Blir eventuelt fire onsdager i mai kl. 16.15 - 17.15 på Studio Pilates på torget (øverste etasje over Gerhard Holthe). Elke som har kontaktet en instruktør, skal visst være veldig bra å trene magedans mens vi er gravide, de sier vi får en lettere fødsel osv. Det blir å koste kr. 500,-. Eventuelt blir hun å fortsette å ha Pilates for gravide samme tidspunkt og samme pris. Vært artig om flere ble med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da va æ 100 % sykemeldt. D skal bli godt å bare ta vare på mæ å snuppa no, å ikkje presse mæ på jobb.. Men lure litt på ka æ skal bedrive dagan me no.. kan jo ikkje akkurat hive mæ på fjellet eller på aerobic på sats!.. Ikkje kan æ strikke heller, å d sku æ ønske æ kunne no, d e jo så mye fint til de små!... Tru om æ sku prøve mæ på litt gåtura, om bekkenet blir gla da...

 

En ting e no sikkert, skal hive mæ me på nån dagstreff no fremover, d blir kos! :-)

 

Kor arti d hørtes ut me magedans da! Tror neppe æ kan bli me, har jo termin 2. uka ut i juni, blir kanskje litt tett opp mot termin? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det e tilpassa bekkenløsning og Elke har også termin 11.juni - hun skal være med! =) Men du må kjenne sjøl ka du har overskudd te selvsagt. Æ har termin 24.juni og har tenkt å være med hvertfall. Så fint at du e 100% sykmeldt. Da e det supert med dagtreff ja! Kommer du på fredag på Knoll og Tott kl. 12? Du får kose dæ heime ellers og gjøre klart te babyen kommer. Se film på tv, lese bøker og slappe mest mulig av med god mat og drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magedans, det skal jeg hive meg med på :-D Er jo med på pilates også, det er så godt å få rørt litt på seg.

 

Jeg har vært på ny kontroll i dag. Har jo alt for høy puls og legen mente jeg ikke burde jobbe. Men jeg skal få lært opp vikaren min litt før jeg gir meg. Hun kommer på mandag. Så, 9 Mai er min siste arbeidsdag og da skal jeg ha sykemelding og permisjon helt til 2 Juni 2009!! Rart å tenke på.

 

Vi blir nok fler og fler på dagtreff fremover :-) Jeg må ha noe å fylle dagene med jeg også. Har heldigvis en venninne og nabo som er hjemme i permisjon med sin lille, så har jo selskap om jeg vil og det er koselig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Ser ut som vi blir flere og flere i 100% klubben nå :-)

Kanskje ikke rart ettersom magene begynner å få litt størrelse.

Ser frem til flere treff fremover!

Jeg er også klar for litt magedans dersom det blir noe av.

Er tilhenger av alt som får tiden til å gå fortere og ikke minst ting som vil gjøre kroppen bedre rustet til fødsel.

10 uker igjen til termin for min del :-) Merker at hjernen begynner å interessere seg mer og mer for alt som angår det å føde.

Plutselig er det ikke så lenge til lenger...Blir spennende å se hvem av oss som treffes på fødestua :-)

 

Gleder meg til treff i morgen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhhh har vært å besøkt søskenbarne mitt som fikk baby igår! han va så søt!!!:) vil ha ut lille bebien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at dåkk e med på magedans :) Skal si fra te Elke! Bare æ som går motsatt vei og skal jobbe 100% den siste måneden! Blir lenge nok å være heime tenke eg, går jo på veggen av kjedsomhet. Blir bedre når babyen kommer ut da! Da blir jeg vel sysselsatt. Er glad for at jobben tilrettelegger sånn at jeg kan jobbe fullt den siste tida og blodtrykket mitt har jo gått ned også.

 

Et tips angående fødsel e å sjå på Jordmødrene på nkr.no og Barnmorskorna på svt.set. Veldig bra serier der man får se forskjellige typer fødsler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Har sett jordmødrene på nrk, men ikje barnmorskorna..

I dag ringte fødeavd te mæ, ska på omvisning dær imårra :) Glede mæ da!

 

 

Pusi85: Kan tænke mæ at d va koselig å se babyen te søskenbarnet dett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her skjer det mye.

Flere og flere av oss blir ledig på dagene.

Synd for meg denne uka, men kommer meg ikke på treff.

Jobber på dagen når dagtreff, og torsdag kommer mine foreldre og skal være til lør/søn, saå da må jeg ta meg av dem. Det blir trivelig!!

 

Neste uke jobber jeg ikke tirsdag og torsdag.

Kanskje det klaffer sånn at jeg kommer meg på treff.

Må jo få treft dere igjen, jenter!!

 

Jeg var hos legen min i dag, og da var blodtrykket helt normalt igjen.

Så jeg er nå 40% sykemeldt, slik at jeg kun jobber på dagtid.

Det fungerer fint for meg så lenge :)

 

Har og sett på jordmødrene på nrk. Det var jo kjempebra! anbefaler det på det sterkeste. Fikk jo sett flere typer fødsler som Tone sa

Kan love dere jeg satt her og tåran randt. Snørrete og fæl... Var jo så rørende å se alle babyene som ble født. Nei vil virkelig anbefale den serien :)

 

Mzme83

Du nevnte omvisning på sykehuset

Det er vell ikke vanlig eller? Hørte det var slutt på det

Men skulle gjerne hatt det

 

Merke jo at fødselstankene kommer snikende no..

 

Ha en fin tirsdags kveld jenter

 

-maria-

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug2: Ja e egentlig slutt me d, men når æ va hos JM spurte ho om æ hadde tænkt nåkka mot fødseln. Så sa æ at æ følte en liten angst :/

 

Så ho sa ho kunne henvise mæ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magedans høres arti ut, håpe det blir nåkka av! All trening æ kan ha en sjans til å delta på no fremover e bra! Det blir vel slutt på vanntrim for gravide no eller, e det noen som vet? Bekkenet krangle for mye til at æ klare å trimme med å gå turer, og nettopp en dag prøvde æ trimsykkelen min igjen, for å oppdage at magen e blitt så tung at det va skikkelig ont å sitte på setet!! Så føle at kroppen forfalle på sofaen no, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Mallis at du har fått tatt vare på dæ sjøl litt mer!! :-)

 

Æ va en smule overivrig i dag, både møte, sjekke vaskemaskin, hente sykemelding, sjekke pris på madrass te barneseng å så BIM treff.. Så no e æ sofaligganes resten a dagen.. Kom mæ opp te å spise litt mat å no e det sofa igjen... Så i mårra bli det en ROLIG dag for mæ gitt..

 

Men godt å se damerne igjen! Og hyggelig med enda ei ny ei som har termin i juni!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh.. kjenner meg igjen i det å være overivrig. En føler seg jo så effektiv og i relativt god form der og da, men så kjenner en en bitter ettersmak i det en kommer hjem..

Håper du får slappet ordentlig av i ettermiddag da, Nættemor=)

 

Hva fant du forresten ut om madrasser og pris? Her har vi seng, madrass og brystpumpe igjen å handle. Ja, av de store tingene som jeg kommer på da=) Venter med senga og madrassen, for begynner å bli trangt i boden. Blir bedre når vi etter eksamenene kan ordne det andre soverommet til barnerom:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har foreløpig bare sjekka madrass på sjarmtroll, der kosta den 499 for en vanlig madrass til 60*120 seng som e vanlig størrelse. Men har planer om å sjekke om skeidar eller bohus å har så små madrassa! Eneste æ har skjønt (ut fra BIM sidene) e at dem ikke skal ligge på vanlig skumgummimadrass.. Huske ikke korfør, men va mye oppstyr om det ei stund her..

Å det finnes jo utrolig mange søte senger!! Happy hunting si æ bare!!

 

Brystpumpa mi håpa æ ligg oppe på loftet i ei eske, men klar ikke å husk kor.. Så i mai en vakker dag skal Ulf få finn fram alle eske me babyting så får æ begynt å vaske å finn fram å styre.. Kommoden skal komme i begynnelsen av mai så det passe så fint å starte da.

Så e det stellepute å bittelitt nyfødt tøy, å babycallern som mangle!! GLEDEEEEEE mæ te å shoppe litt!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Hmm e også så usikker på kordan madrass vi ska ha.. Men skumgummimadrass e vell ikje bra nei.. Trur æ..

 

D va ikje skumgummi madrass dæm hadde på sjarmtroll te 499?

 

Hmm tænkte litt sånn hånduk me sånn "hette" på,treng man d te ungen i begynnelsen eller e d mest før store unga? Eller e d alt etter som man sjøl vil!?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ebenholts: Elke skulle sjekke om vi kunne leie bassenget på Elisabethsenteret privat, så vi får se :) Men magedans blir bra.

 

Vi har kjøpt madrass på Sjarmtroll, den du har sett på Nættemor te 499,-. Lurt å ha ordentlig madrass tror jeg, en av de få tingene det kan være lurt å legge litt penger i. Hvertfall tenker vi sånn. Men har jo ikke prøvd den enda, så vet ikke hvordan den er! Var jo litt dyrt da... Det e ikke skumgummi nei, ordentlige saker.

 

Vi har også kjøpt sånn håndduk med hette på te babyen på Lindex, va veldig søt :) Kan vel bruke den fra babyen e liten? Vi hadde no tenkt det. Dæm e så søøøt i sånne håndduka!

 

Vi har igjen å kjøpe brystpumpe også. Har fått anbefalt den på Sjarmtroll te kr. 599,-. Dr. Whitterson eller nå sånt, den va manuell. Helt smertefri og lik ammingen til babyen, er visst den beste på markedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, skal man ikkje bruke skumgummimadrass?? det hadde æ ikkje fått med mæ. Koffør ikkje, noen som vet? Han på 3 år har alltid hatt skumgummimadrass....mye man ikkje vet. Hadde fått med mæ at gjenbruk øke sjansen for krybbedød, så madrassen til sprinkelsenga e kasta, men. Vi har ikkje kjøpt ny madrass enda da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke helt koffor man ikke skal bruke skumgummi, kanskje pga. ryggen te babyen? Det går sikkert bra å bruke skumgummi også, babyen veier jo ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det der med skumgummi huske æ rett å slett ikke helt.. Men va snakk om avgassa i madrassen, ikke nå fysisk... Ja våres gutt på tre ligg på skumgummi no, men trur det va i barnesenga det va snakk om det!

 

Vi fikk flere sånne håndduka med hette på, te no har æ brukt det en gang! hehehe! Når sigurd hadde bada så va det å tørke han kjapt, for at han ikke sku fryse, å kle på litt.. Så bei liksom aldri til det! Men de e veldig søt! No når han har blitt stor så kler han på sæ sånne håndduka som ser nesten ut som en poncho sjøl, har en som ser ut som en hai å en som e cowboy, å da e han bra stili!!!

 

Atter en pyton dag her i kvaløyvågen, va æ som tok med Sigurd i barnehagen, å klarte nesten ikke gå fra bilen å inn igjen.. S å bli nok en skrekkelig rolig dag i dag ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for mæ å bruke de hettehånddukan på sommeren når det er varmt og godt ute :) Men har bare en så får se kor mye den bli brukt før vi eventuelt kjøpe flere! Men har sett flere bilda av babya i sånne og dem e jo så fin!

 

Håpe du kjæm dæ te treffet imårra Annette! Slapp av og kos deg så mye du kan idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Det koker på jobb, men jeg må bare inn hit å titte litt likevel :)

 

Til J kjøpte vi Jensen madrass på Bohus av Dacronvatt. Det er et stoff som midd og andre levende vesen ikke trives i. Om hun har hatt uhell er det bare å spyle den godt i dusjen og vaske trekket på 90 grader. Veldig greit. Kommer til å kjøpe en lik madrass til nestemann. Årsaken til at man ikke skal bruke skumgummi tror jeg er at det er vanskelig å rense madrassen. Gulp og andre kroppsvæsker danner gasser når de blir liggende og de kan være skadelig for den lille kroppen med tanke på allergiutvikling og slikt.

 

Og sånne hettehånduker bruker vi enda til J på snart tre år. Kjempegreit å ha over det lange, bustete håret hennes når hun har vaska håret. Tror vi har ca 5 sånne og de er godt brukt. Alle er rosa, men det får bare så være :) Hva som passer og ikke passer bra finner man jo ut etterhvert som man får erfaring med den lille klumpen :)

 

Jeg skal kjøpe ny brystpumpe denne gangen. Det blir en elektrisk fra Avent. Lånte en Medela dobbel brystpumpe, elektrisk sist. Og hadde i tillegg en manuell fra Avent. Fornøyd med begge. Jeg hadde veldig mye trøbbel med ammingen, så pumpa ble mye brukt.

 

Klarer dere å kjenne hvilken vei babayen ligger? Min ligger stort sett bare med hodet ned og det kjenner jeg siden han hikker så mye i løpet av dagen. Han er en skikkelig hikkebaby :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå egentlig bare den hetta var i veien jeg da...

Og nå er hun blitt så stor, at jeg kunne godt tenkt meg at håndkle var litt større, hehe =P

Men som med så mye annet, har vi jo ulike ting vi liker!

 

Tror snupp i magen turner rundt en del ennå, men kjenner henne med hodet ned oftere nå. Kjenner dulting oppe på høyre side under ribbeina, og hikkinga nede på venstre side... Får se hva JM sier i morra.. Meget mulig hun ligger som hun skal =)

 

Blir hyggelig med treff i morra jenter!

Ble vi enige om Cirka klokken 16 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ tror og håper at babyen ligger med hodet ned. Tidligere kjente jeg bare spark nederst i magen, men no kjenne æ øverst =) Mest på høyre side. Har ikke kjent hikking tror æ. Skal te jordmor onsdag i neste uke, bli spennende om ho kan kjenne, legen klarte ikke å finne ut hvordan babyen lå.

 

Ja, Cirka kl. 16 imårra! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. skumgummi, takk for forklaringa, godt det gikk godt med han første da, he he....han lå mye på tisselaken uansett da. Vi satse nok på anna type madrass den her gangen, for sikkerhets skyld! Ganske lett å bli stressa av all info rundt sæ, man vil jo det beste! Av og til godt å være lykkelig uvitende.... Salami f.eks, har jo ikkje fått til å spise det etter at æ leste om det her på bim, mens æ spiste det jo som bare det når æ va gravid for tre år sida! Og gjett ka æ skal ha på brødskiva første måltid etter fødselen :-)

Stadig vekk kommer æ mæ ikkje på treff, jobbe halv dag kvær dag enda, noen ganga seint og noen ganga tidlig, og selvsagt alltid når det e treff.... og onsdagskveldan e det agilitytrening i hundeklubben, så der må æ jo være av og til å være sosial selv om det e lite æ får til å trene, i kveld f.eks e det æ som har ansvaret for treninga der, så ingen treff på mæ i kveld heller. Men no kjenne æ at bekkenet knirke sånn for tida at mannen min har leita frem krykke til mæ i et forsøk på å hjelpe, han e jo så snill...bare at krykke egentlig ikkje gjør ting bedre syns æ....men det sir sæ sjøl iallfall at æ må troppe ned på jobbinga, enda kor redd æ e for å kjede mæ og at de neste ni uken skal gå altfor sakte... men hvis æ jobbe mindre kan æ jo heller få dagan til å gå med treff! Har jo så lyst å prate med andre gravide dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg er kjempedårlig til å skjønne hvordan babyen ligger i magen! Men jeg ser for meg at han ligger med hodet ned, og at det er knærne eller fotene jeg kjenner så mye oppe rundt navlen, og at han krafser meg med hendene på innsiden av bekkenet :-)

3-åringen vår fortalte forresten en dag at lillebror sitter på ei desse der inni :-) det var også ganske koselig å se for seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...