Gå til innhold

TROMSØJENTENE 19.april :)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Velkommen alle tromsøjenter med termin i sommer :) Her skravler vi om alt mulig rart og avtaler treff på kafè der vi snakker in real life og eventuelt spiser eller drikker noe godt!

 

Den forrige tråden ble så lang igjen... når det e over 100 svar så blir det så langt å bla seg nedover! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarte! Så ikke at det va ny tråd! Jaja!! Lurt det da... Ja så langt ser det ut som æ kan komme på torsdag!! :-) Satse hardt på det iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dere kan komme på torsdag=) nå er det lenge siden jeg har møtt dere!!

 

Ja, nættemor... 2 kalendermnd til termin. Owwwiiii =) Synes tiden nå flyr, jeg=) Hørtes veldig vondt ut det du hadde opplevd..Gått over? Synd du skal være så plaget! Grepa kar du har, som er ute å måker snø så tidlig på morgenen. Det vil jeg si, det er ikke værst=) Ja, om hunden mer eller mindre kan gå fritt pga snøen gjør gjerdet " lite", så.. er det vel like greit å sette igang. Regner med lille S synes det er stas å være ute i snøen? =)

 

Drømte faktisk i natt at vannet gikk, og at jeg måtte på sykehuset i all hui og hast. Fikk modningssprøyte for lungene, og klarte ikke la være å gråte. Hadde SÅ dårlig samvittighet for at ungen var på tur allerede. Ikke no særlig å drømme slikt, nei.

Tross drømmen, så har jeg for første dagen på LENGe klart å sove igjennom natten. ( bare ett dobesøk) Stod ikke opp kl 0945, til forskjell fra kl 05-06 de siste dagene.. herlig=) Som en liten unge, sier jeg til sambo " har jeg ikke vært flink å sove?" hehe.. han bare " ja, det har du.. så bra"..hehe.. hørte ikke hvor dumt det var å si noe slikt, for etter at jeg hadde sagt det. som en liten unge som ønsker skryt.. hehe=) haha..

Jaja.. snille sambo jatter med han=)

 

Nå ble det mye jatt her.. hehe.. vi skrives plutselig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Jenter... :-)

 

Nættemor: Snill kar han, som e å måkke snø så tidlig på mårran.. Ja også S syns sikkert d e "digg" å være ute når d snør så mye... :-)

 

I hælgen e d ingen problem før mæ å sove hele natta, men i ukedagan da våkne æ på natta før å snu mæ eller før å gå på do!

 

E æ litt før "uforsiktig" me snuinga, da strekke d sæ sikkelig rundt me

lysken.. :/

 

Ang treff på torsdag, regne æ me at æ kjæm!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med vel overstått Nurk!!! Håper du hadde en super dag :-)

 

Har ikke hatt data i hus på noen dager. Mannen har hatt den med på reise. Men nå er jeg endelig på nett igjen :-)

Godt å lese at det er flere enn meg som holder på å bli gal av all snøen.

Nå må det snart være slutt. Ikke minst så jeg slipper all mobbing fra familie og venner i sør. Jeg vil også sole meg, grille og ta frem småskoene..!

Men, men - nok klaging :-) Blir vel ikke bedre vær av den grunn.

 

30 uker i dag! Jippiii! Helt utrolig å tenke på egentlig. Føler tiden flyr, men frykter ukene kommer til å gå seinere og seinere ettersom 1. juli nærmer seg. Godt jeg kan få tiden til å gå med litt svømming, pilates og BIM-treff :-) Gleder meg til å se dere torsdag. Mulig jeg får med meg et dagtreff også denne uka, men må ta det litt som det kommer.

 

I dag er det tid for TIL-kamp. Håper det slutter å snø før kl. 18, hvis ikke er det fristende å bli hjemme i sofan :-)

 

Ha en fin søndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ kjæm på torsdag :) Artig at vi blir så mange! Gleder meg! Ja, huff, den snøen altså, at det aldri skal ta slutt! Skikkelig irriterende, særlig siden det var fint vær og snøen hadde smeltet... har bestandig tenkt siden æ ble gravid at når det ble vår da nærmet terminen seg, sånn sett blir det enda nærmere no som vinteren drøyer ut da! Da blir ventetiden litt kortere :) Virker som det er leeenge til sommeren når æ ser ut no hvertfall! Hehe... æ e 31 fullgåtte uker idag =) Jippi, jippi! Drømte inatt at babyen ikke bevegde på seg lenger, så ble liggende å kjenne litt etter, men det kom heldigvis et dult. Litt bekymret etter å ha lest om alt som kan skje i På vei (bok om graviditet og svangerskapet).

 

Vi skulle egentlig bygge spikertelt før babyen kom til campingvogna, men har bestemt oss for å utsette det te neste sommer. Glad for det, blir så stress no de siste månedene og så er det jo ikke akkurat sommervær...Bedre å kose seg hjemme den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Tone, trasi at du sku bli så påvirka av den boka, hadde æ visst det så sku æ ha latt være å ta den med! Får håpe det bli bedre etterhvert!!!

 

Jo de måka sny å kosa sæ, vært inne ei stund å e no dratt ut igjen! S e veldig glad i å være ute, e helt topp!! Så e fint han får sæ to tura ut før gubben drar på kamp! Å no ramla det maaaaaaaaaaassssseeeee hvitt ned igjen, så han må vel måke på nytt i kveld.. Hektor (hund) syns måkehaugan inne i gården hannes e fin, når han ligg oppå dem så e han mye høyere enn gjerdet å har topp utsikt! Hehehe! Godt han e en rolig hund som ikke prøva å kom sæ avgårde (å at det ikke e nån tispe med løpetid i nærheten for tida!!!)

 

Har tilbrakt dagen så langt på sofaen, kun vært på beina for å gå på do eller hente mæ nå å drikke.. Å finn fram klær te S! Heheh! Gubben e litt hjelpesløs der, æ bruka ikke å si nåkka, men måtte i dag sia han kledde på han for nordpoltur!! hehehe!!

Håpa det bli bedre te i firetida, når gubben drar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Ja syns også d va så fint når d va sol og fint vær, og d va begynt å tine :)

 

TIL kamp i dag ja, jiiipppii... :) Skal nok se den heime, trur d blir kaldt å dra oppover te stadion :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relatere alt æ les om te mæ sjøl da vettu og kjenne etter om æ kan ha ditt og datt :) Men kroppen si vel fra om det skulle være tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hentet apotekpakken. Jeg hentet min hos Apotek 1 i Storgata. Tror jeg fikk det samme som Nættemor hvis jeg husker riktig.

Du kan hente pakken hos alle apotek faktisk.

 

Greit med litt prøver av ting og tang :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :-)

 

Kor kos at mange kommer på torsdag!

Sto opp i dag mårrest for å dra på jobb,men fant fort ut at d ville ikkje kroppen nei. Har merka d no den siste uka at 20 % sykemeldt (en dag i uka) ikkje e nok lenger.. Har jo bare 7 uke igjen!! Hjæælp!.. å Jiippiii!! på en gang!! Har ringt legekontoret og fått legen min til å ringe mæ tilbake. Friste veldi me full sykemelding no, e jo ikkje i stand å gjøre nåkka når æ kommer hjem om dagan etter jobb!.. Blir jo bare ligganes på rygg :-( Tenke jo d at både æ å den lille skal ha d litt ok frem mot termin no, ta litt vare på åss sjøl... Jaja, vi får se ka d blir til.

 

Her e d åssa harde spark opp i ribbeinan, men d e jo så koooseli når ho sir hei! Å så hikke ho i ett! Samboern min lå me hodet på magen i går kveld å "hørte" på når ho hikka å styrte ;-) Han syns jo d va såå arti! KosKosKos d her!

 

Ellers så hold vi (eller rettere sagt æ) på å skru opp den nye kommoden til snuppa som vi har kjøpt på Bohus. Gubben e helt amøbe når d gjeld sånne bruksanvisninge å blir helt nedpsyka når han ser alle delan! hehe... Så da e d æ som e mannen i huset! Men, æ elske jo sånne ting å så, det gjør mæ ingenting, bare d at rygg å bekken sir "næææææi, slutt me de dær!!" Merke d godt etterpå ja, men ka skal man gjøre, kommoden må jo opp ;-) Gubben fåår så dårlig samvittighet, så han hjelpe no til me en skrue eller to ;-) Men slippe han løs på kommoden aleina... no way!...

 

Ha en fin dag da alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt Mallis!

Kjedelig når man ikke har noe 'liv' utenom jobb... Hadde sånn en periode hvor jeg dro på skolen,og sov når jeg kom hjem =/ Går en liten stund men ikke i lengden....

Får håpe du får full sykemelding da =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Mallis, høres ut som full sykemelding kan være tingen.. Kroppen bør jo få komme sæ før fødsel, man treng all styrken man kan ha da å senere!! :-)

 

Heheheh!! Gubben min mene han e den selværklærte snekker her i huset,så han gyv løs på alt.. Ende me at æ står å forklare korsn det ska vær da te slutt... :-) Litt lære man av å bo aleina å skru opp møbla å stæsj! Heheh!

 

Dagen i dag e litt bedre enn dagen i går, men e nok fordi æ lå helt te halv ni i dag å tok livet veldig med ro... Så e no spent på korsn det går i mårra når æ skal i møte kl 830!!

 

Ja noen av apotekpakkan innehold litt forskjellig, men det va ikke mye forskjell! I den æ henta va det en tutt, mens i en anna hadde det vært en tannbørste! Så e ikke rare forskjellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Okei, ska hente pakken i løpet av uka :-)

 

Hmm mange som sier at de kjenner hikke, hmm kordan kjenne man d egentlig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hikke oppleves iallefall her som nokså ubehagelig!! Særlig hvis babyen ligg med hodet nedover.. Da kommer det små rytmiske dunk i magen, å når babyen ligg nedover så dunke den i blære å alt anna arti som e der nede... Med førstemann kjente æ det ikke før mot slutten, mens med denne har æ kjent det kjempelenge! Så e no forskjell på ungan kor mye dem hikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor...

Fikk ikke du sånn apotek pakke sist?

Jeg prøvde å registrere meg, men fikk beskjed om at jeg allerede var registrert? Altså får jeg ikke en ny pakke??

 

Mzme

Du skjønner det er hikking når du kjenner det!

Sånn rytmisk dunking... Snupp her hikker hele tiden også, men synes ikke det er noe plagsomt eller no jeg da =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk: Hehe ja d ska ikje være lett å skjønne de små dær inne :-)

 

Prøvde å registrere mæ på den apotekpakken, men fikk ikje til å skrive det dær arket ut.. Hold d at man tar me sæ d dær nr som kom opp eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ tok med nummeret te apoteket, men måtte fylle ut nytt skjema der :) Bare gå innom et apotek så ordner det seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da æ gikk med Sigurd ante æ ikke at sånt fantes! Heheh! Men man ska ha bare en i hvert svangerskap.. Æ har ikke skriver som funka bestandi, så gikk bare å fylte ut skjema hos dem. Men gidd ikke å prøv å hent en ny en en anna plass..

 

Har i dag bestilt ammeinnlegg i ull å litt ammeklær (toppa å sånt, ikke ammetoppa..) så no bli det greier! Samt ei bukse te når æ ska ut å trim!! For når denne babyen e ute så skal mammaen ut å gå!!!! Glede mæææææææ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...