Gå til innhold

er jeg helt på tur???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt meg sydentur den 3 mai. nå angrer jeg som bare det. Planen var at svigermor skulle komme å være her sammen med sønnen min på 1 år noen dager(så sambo kan dra på jobb), også skulle sønnen min dra hjem til mine foreldre etter en 2-3 dager. Sønnen min er ofte til mine foreldre å har egen seng der å kjenner de godt. Svigers derimot kjenner han ikke så godt, å treffer de sjeldent. Jeg syntes dette var en god mulighet for svigermor å bli bedre kjent med lillegutt, å spurte derfor henne om hun ville komme å være her noen dager sammen med barnebarnet sitt.

-Nå derimot har de funnet ut at de skal ta med seg sønnen min hjem til seg den uka jeg er i syden. Dvs. at han ikke får være hjemme i trygge omgivelser, å ikke se sine foreldre på en hel uke. Er det bare jeg som synes det er for tidlig at han reiser bort en hel uke når han er 1 år?? hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal mannen din være med til foreldrene dine? Hvis ikke er det jo litt merkelig. Hvis mannen din hadde reist bort hadde dine foreldre tatt med seg barnet mens du ble igjen hjemme?

Skrevet

Tror det går fint jeg. De kommer helt sikkert til å kose seg. Og du kan jo bare ringe for å høre hvordan han har det. Og ettersom jeg skjønner så skal ikke faren være med til syden så da kan vel han reise dit for å se han.

Skrevet

nei, mannen min skal være hjemme så han kan dra på jobb. svigers tar med gutten min alene. de bor 20 mil unna oss. Angrer sånn på at jeg bestilte den turen......kunne ønske de kunne holde seg til den opprinnelige planen.

Skrevet

Glemte å si at jeg tror ikke akkurat det gjør noe for barnet ditt, altså! Han vil sikkert ha det fint. men syntes det var litt merkelig av mannen din. Mannen min pleier ikke sende datteren vår til forledrene sine når jeg er borte..

Skrevet

Problemet er som sagt at de bor 20 mil unna så han kan ikke bare reise dit å treffe han. Synes faktisk jeg er litt urimelig selv, men jeg kjenner bare det knyter seg inni meg hvis sønnen min blir utrygg uten oss der hele uka.

Huff, det er ikke enkelt å være mamma :))

Skrevet

Men hvorfor skal du ha barnevakt for hele perioden?hvis mannen din alikevel skal være hjemme

Skrevet

...ville du sende ungen vekk hvis mannen din skulle på ferie?

Skrevet

Han jobber hver dag den uka, også har vi ikke barnehage. Må ha noen til å være sammen med han om dagene. Jeg jobber nattvakt, å når jeg er på jobb så er sønnen min hos mine foreldre.

HI

Skrevet

jeg hadde rett å slett gitt klar beskjed om at de måtte holde seg til avtalen,,forstår godt hva du mener,,på den måten virker det jo som du får slappet mer av du også =) husk at det er du som bestemmer

Skrevet

Jeg fikk klar beskjed om at jeg ikke bestemte det. huff, er ikke lett det her. Jeg hadde slappet av tusen gang bedre hvis jeg visste at sønnen min fikk se en av oss i løpet av uka.

Skrevet

Hva er problemet da? Er jo bare til å si nei det, og at dere holder dere til den opprinnelige planen!

De har "funnet ut" at de skal "ta med" sønnen din dit...? Hallo? Det er jo ikke bare til å gjøre det da, det bestemmer vel du? Eller er det sånn at du lar andre ta avgjørelser om sønnen din og ikke klarer det selv? Seriøst dame, hvis du er mammaen hans så ta ansvar for ham, det er det minste man kan forlange av en mor!

Skrevet

joda, jeg har satt ned foten, å jeg har sagt klart ifra. men, poenget med innlegget her var å høre litt om det er greit å sende bort barnet sitt på 1 år, eller om det er for tidlig.

Skrevet

Du fremstiller det som om de har bestemt seg og at du ikke har noe du skulle sagt!

Skrevet

De har nok bestemt seg ja, men jeg gir meg ikke. Fikk høre at de var såra for at jeg ikke ville at han skulle reise bort med dem, å at de trodde jeg ikke likte dem nå. Det skal høre med til historien at de tok med sønnen min på kjøretur i fanget i bila engang jeg var borte også, så vi hadde en liten "krangel" etter det også.

Jeg må vel ringe til svigermor å forklare at det ikke handler om at jeg ikke vil at de skal bli bedre kjent med han, men at jeg vil at de skal bli bedre kjent med han i trygge omgivelser.

Skrevet

..eller mannen din kan ta seg av dette..

Skrevet

pøh, han er ihvertfall helt på tur. Han vil at sønnen min skal reise bort, å driter fullstendig i hva jeg sier.

Skrevet

Jeg syns det er for lenge for en unge på 1 år å ikke se foreldrene sine på en hel uke.

Skrevet

Takk for svar anonym 18.59. Det er godt å høre at det ikke bare er meg som synes det er for lenge.

Skrevet

Vi har vært en del bort fra våre unger. det langste var 1 uke da de var 1 og 2 år. Men de var hos mormor og morfar som de var trygge på og vi var der en uke på ferie sammen med dem først. og de hadde hverandre. Jeg vet ikke om jeg hadde gjort det hvis det bare var en av dem!

Jeg tror ikke jeg hadde syns det var greit hvis verken foreldrene mine eller svigerforeldrene mine hadde endra opplegget på en slik måte. Jeg syns din plan hørtes smartest ut. Hvis de ønskerå hva ham en hel uke - kan de ikke være hos dere hele uka?

Skrevet

Jeg sa også det, at de kunne jo være her den uka. men, det ville ikke svigermor fordi hun ville prøve å få gjort litt skolearbeid også(skal bli lærer). hun føler at hun får gjort mer når hun er hjemme. Skjønner ikke helt hvordan hun har tenkt det der, for det er faktisk ikke lett å få gjort så mye annet i løpet av en dag når man har en 1 åring i huset. Hun mente det kunne bli tussig å være hos oss, men hun har jo mange slektninger her i byen, både mora si, å tre søstre. Mye mer å finne på her, enn på landet, der de bor.

huff, får vondt i hodet snart. å at de nå føler seg såra, å tror at jeg ikke liker dem gjør ikke saken bedre.

Skrevet

nesten så du burde vurdere å spøre foreldrene dine om å ha ungen hele uka. Det er tross alt ikke svigermora di som er sentrum i denne debatten, men det virker som om hun tror det selv...

Skrevet

nesten så jeg skal vurdere å avlyse turen så jeg slipper noe styr å sure miner.

Skrevet

du kan være sikker på at de blir sure hvis du gjør det - for da viser du jo for alvor at du ikke stoler på dem - ikke sant?

Skrevet

Hmm.... ja, du sier noe der ja. hærregud, blir jo ikke riktig uansett hva jeg gjør. Nei, jeg får ta meg selv i nakkeskinnet å ringe kreket i morgen, å forklare at det ikke har noe med dem å gjøre at jeg ikke vil at han skal reise bort. De får holde seg til det vi først bestemte, eller så kan de droppe hele greia.

Forresten, det her er sikkert et mega teit spørsmål, men hvem er det egentlig som på en måte bestemmer mest av mor og far?? samboern min mener at han bestemmer like mye som meg, å enkelte ganger mer. Men, jeg føler på en måte at jeg har det ordet som veier mest i og med at jeg har vært hjemme med han hele tiden osvosv.! nei gud, det her ble jo et skikkelig teit spørsmål da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...