Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #27 Skrevet 20. april 2008 Enda et bevis på hvor mange "smarte" foreldre som frekventerer på dib...
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #28 Skrevet 20. april 2008 Ser en/noen kritiserer barnevernet her... Barnevernet kan nesten ikke gjøre noenting så lenge de ikke ser selv at barnet blir mishandlet av foreldrene....Og at de tar barna fra foreldrene, ja det heter ikke BARNEVERN for ingenting,-ikke FORELDREVERN.... Bedre at et barn blir tatt vekk fra foreldrene en gang for mye enn at et barn blir mishandlet av foreldrene sine en dag lenger......synes jeg...Og når barnevernet kommer "ille ut" i media, så må vi tenke på at de har taushetsplikt og IKKE kan legge ut 100% sin side av saken...ofte for å beskytte de som ANKLAGER dem....... Der jeg har opplevd barnevernet gripe inn, så synes jeg de har gått altfor forsiktig frem, alt for sent.....Og de jeg kjenner som jobber i SFO/barnehage sier at det skal MYE til før en bekymringsmelding utløser noe form for handling..De må i såfall være av veldig alvorlig karakter eller flere "Like" meldinger fra flere ulike personer som omgåes barna... Sier ikke at det IKKE gjøres feil, men da vi må tenke på hvor vanskelige avgjørelser de må ta de som jobber der,- og samtidig være glad for at det finnes folk der ute som ønsker å ta på seg et slikt ansvar...Enn å leve med kjeft på jobben hver dag, barn som lider hver dag, ALDRI eller sjelden få skryt av at man har gjort noe bra... og attpåtil ikke få særlig betaling for det heller.........
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #29 Skrevet 20. april 2008 ????syns du det er bedre at barnevernet tar bort et barn for mye(uskyldig) en et barn for lite.Ikke for og si dette stykt,men det var ikke helt bra skrevet av deg.Det var dumt.Vet selv,har hørt osv barn som blitt tatt plutselig.Er helt enig i at mange foreldre som er stygge med barna sine skulle hatt en lærepenge/straff.Men er desverre ikke godt og oppdage og gjøre noe med.Får vondt i meg av og tenke på di stakkars små uskyldige.Er selfølgelig glad vi har det ene og andre,men mange blir tatt uforskylt.Jo mer du sammarbeider,mer henger dem seg opp i deg/problemer så små som er vanlig hjemme og dem blåser det ut som en bombe,får deg til og se ut som en dårlig mor/far.Er fakta detteEr ikke tull.Dumt det blir sånn alikevel.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #30 Skrevet 20. april 2008 du som sier::barnevernet har for mye makt.Er enig med deg.Fint og se noen som fårstår:):) Vi er ikke like.Ingen er perfekte:).
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #31 Skrevet 20. april 2008 sier ikke barnevernet er en stor stygg ulv,men det hender dem gjør feil.Er det som er dumt.Ikke bevis nåkk,så tar dem di stakkars uskyldige.Tenk så fælt for barn-foreldre??Må ha sterke bevis først.Vil selvfølgelig dem som er stygge med barna skal bli tatt en tak,men når det er noen som er uskyldige????
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #32 Skrevet 20. april 2008 Det innlegget jeg skrev om at barnevernet ikke er noen stor stygg ulv som kommer og tar barna uten grunn var ment til de/den andre anonyme som skrev at hun ikke stoler på barnevernet, og at man ikke må samarbeide med dem. Det var ikke ment til HI, og jeg "tok spøken", i tilfelle noen trodde jeg snakket til HI.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #33 Skrevet 20. april 2008 Som sagt tror jeg det er veldig mange som selv mener de er uskyldige.. Og vi andre får ikke høre barnevernets side av saken, fordi de har taushetsplikt. Jeg tror det er ekstremt sjelden de henter barn ut fra hjemmet, der det ikke var grunn til det.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #35 Skrevet 20. april 2008 Haha den var god. Jeg jobber som saksbehandler i barnevernet, og vi har nok å henge fingrene i om ikke vi skulle holde på sånn som Hi nevner i tillegg.
Cat.68 Skrevet 20. april 2008 #36 Skrevet 20. april 2008 Åhh, er det dib mødre som ansetts da tenker jeg, hehehehe
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #37 Skrevet 20. april 2008 Enkelte her som ikke skjønner at HI's innlegg var ironisering over dib-mødre, ikke barnevernet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå