Gå til innhold

Dere kler på barna deres for mye...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eh ... hva vet du om hva som er for mye og for lite for mitt barn?

Jeg kjenner faktisk etter på tempen hans undervegs turen, og kjenner jo hvordan han er når vi kommer hjem fra tur. Sover godt gjør han også. Dessuten kommer det også veldig an på hvor gammelt barnet er. Å sende ut en liten baby i bare et teppe med den rå vårluften vi har nå er jo også litt på kanten ...

Pass på deg selv du.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer tingeling over her! Man kan ikke si at det samme gjelder for alle. Noen er varmblodige andre kaldblodige. Min man går forresten med t skjorte hele året. Jeg går gjerne med tre lag ull. Man kan ikke anta og dømme om andres barn. De aller aller fleste mødre kjenner sine barn og deres behov for påkledning!

Skrevet

Følte meg faktisk litt truffet her.. Meg du siktet til? Når vi kom inn var hun veldig god og varm altså.. Jeg har en veldig varmblodig unge.. Så det var ikke for lite. Så hvorfor er det på kanten?

Skrevet

Neida, siktet ikke til noen, bare sånn helt generelt :-)

Dessuten så har jo du erfart hva din lille tåler. Jeg mener bare at det kan være like "ille" å kle dem for tynt. Min hadde i hvertfall blitt kald med bare teppe på, selv om han er nokså varmblodig.

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Jeg kjenner på snuppa mi jeg da. Om hun er for varm ;). Verre er det ikke. Den posen vi har (OTH posen er ikke for varm nå), og på seg har hun strømpebukse og bukse, body, genser og vårjakke. Helt perfecto. Skulle det være noe så kan jeg lese det på henne (hun er 7 mnd.)

MEN det VI så i dag; DET VAR ILLE!!!

Jeg så en dame fra barselgruppa mi på lang avstand (fikk ikke sagt noe for hun rundet hjørnet og gikk inn i barnehagen ved meg.) Hun hadde tildekket hele åpningen på vogna si med et dobbelt brettet fleece teppe!! :(((( Hva er det folk tenker med?!?!

Skrevet

Dobbeltbrettet fleezeteppe?? Oj...stakkars liten...får sikkert luft, men fy søren så tung luft det må være der inne. Du kan vel si det på en "pen" måte når du møter henne igjen? Jeg mener hvertfall det er misforstått omsorg når mødre gjør det.....en ting er helseteppe (ville ikke dekket til med det heller), men dobbelt med fleeze er jo direkte farlig... Huff.

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Ja, det så tett ut! Jeg håper inderlig noen i barnehagen nevnte noe til henne. Tenkte å si noe neste gang jeg treffer på henne -på en hyggelig måte vel og merke... Bare hinte frempå at det ikke er mye luft som slipper inn der... :)

Skrevet

Lufta er jo iskald enda! Min har på strømpebukse/body, tynn genser, strikkegenser/bukse og tjukkelabber og hue og sitter oppi ullpose med vogntrekket på. Han er god og varm og veldig fornøyd når me er ute å triller. Selv om det er 12 grader i sola og vindstille. Han er 8 mnd.

Hva har din baby på seg da, du som er "ekspert" på området?

Skrevet

Stakkars ungen din.. Det var jo helt vilt mye... I 12 varmegrader.. Merkelig,oppi vogna våres er det lunt og godt.. Så trenger ikke ha på for mye vi da. Regner med strømpebuksa ikke forsvinner før st.hans og lua en gang etter 17.mai? Varm og stakkar liten.

Skrevet

Haha så rart at du tror du vet hva som er for mye klær til en baby du aldri har møtt. Er kaldt i lufta enda. Er iskaldt faktisk. Dessuten sitter han helt i ro oppi der og trenger mer klær enn voksne.

Lue skal han ha på seg lenge etter 17.mai! Og strømpebukse på kalde dager gjennom hele sommeren.

Stakkars ungen din som sitter å fryser da!

Skrevet

hvordan i alle dager kan du komme her og fortelle meg at jeg kler på mitt barn for mye???? hvordan veit du hva som er best for mitt barn?? pass på deg selv du HI og la oss andre gjøre som vi vil og føler er riktig. det finnes inhen fasit svar på hva som er riktig og galt når det gjelder påkledning av barn. av den enkle grunn at alle barn er forskjellige!!!!!

Skrevet

Et lite spørsmål til alle de som bare tar på ungen sin et lite pledd når de skal ut i ti grader: Hvor mange av dere ville ha sovet ute i vanlige klær kun iført et lite pledd? Det er stor forskjell på å ligge stille og å gå rundt. OG det er stor, stor forskjell på barn. Enhver mor vet best, tenker jeg.

Skrevet

min på snart 9 mnd sitter enda oppi voksiposen.. har jo ikke surra han helt inn i den da, men han har den pakket opp til magen og så har han på seg fleecedress og en tynn vindjakke over de vanlige klærne sine... det blir akkurat passelig til han ihvertfall;)

Skrevet

Har en liten varmeovn av en datter:) Mange som ser rart på oss når vi ikke kommer med tykke og svære dyner i vogna osv..:) he he...

MEN barn er forskjellige. Noen har kalde barn....andre har mer varme barn. Man må kjenne i nakken og vurdere fortløpende hva som er best. Så kjære HI ... det er klart at noen pakker på ungene for mye...men jeg tror de fleste har vett til å kjenne etter og kjenner ungene sine best.

Skrevet

Mange vognposer regulerer varmen etter hvor varmt eller kaldt d er ute. Selv om d bynner å bli vår ute og d kjennes varmt ut, er dette den verste tiden. Vi blir lurt og tror at d er kjempe varmt, men skummel "kald" vind kommer ofte nå, noe som ikke vi store merker.Siden vi er mye i bevegelse. Hadde d vært i midten av juli og 15 grader ville du ha syntes d var kjempekaldt ute!!!!!

Men er litt enig med deg, noen overdriver. Er viktig å kjenne etter barnet.

Men du er nå litt uviten selv også, LAMMESKINN bruker jeg året rundt fordi d varmer når d er kaldt og kjøler av når d er varmt.

Og de fleste bruker da dyne i vognen selv på sommeren. Er alt for kanldt ennå til å bare ha vanlige inneklær og lue og bare et pledd i vognen!

Men d verste jeg ser er foreldre som kler lua av barna ute nå!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...