Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Er lov å tenke litt fornuftig,at når det er en så fin dag som i dag (østlandet iallfall) så er vognposer og dyner ganske unødvendig.. Stakkars små.. De må jo smelte oppi vognene sine! Særlig med tanke på at sola står rett på,så ligger de oppi der i full oppkledning med ull og på lammeskinn med dyne over seg. Eller ned i vognpose.. Puuuh! Tenker dere noen gang på hvordan det ville vært for dere selv? Kanskje ikke så rart at mange barn sutrer og jamrer litt i vogna? Det hadde jeg også gjort om jeg hadde ligget i den oppkledningen nedi en vogn og kanskje med en pose eller dyne rundt der igjen..
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Jeg er en av de som kler for på lite.......:=S Mini er veldig varmblodig og an nesten ikke ha på seg klær eller for mye i vogna...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Min lille MÅ ligge i ull og Voksipose eller så fryser hun!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Det MÅ hun når det er 15 varmegrader?????
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Hva har dere på di da,som en dag som dette???? Og bruker dere bare ett teppe,isteden for dyne???? Jeg syns d er kjempe vanskelig å vite hvor mye man skal kle di og ikke...
kokosyklus Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 hvis jeg har vanlig bomullsbody og bomull strømpebukse + fleecedress og dyne...er det for mye ?Hun ligger på lammeskinn. Jeg har ikke peiling. Kuttet ut ullposen her om dagen da , bare så det er sagt;) he he he
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Ja, det er nok fort gjort å tro at babyen trenger litt mer klær og dunposer enn den egentlig trenger. Man er jo så redd for at de små skal fryse. Men det er helt klart minst like plagsomt å være for varmt kledd. Kan huske litt panikk-aktig følelse fra min egen barndom når jeg var godt kledd og ble varm og klam og følte at jeg ikke klarte å bevege meg ordentlig inni klærne mine. Ikke godt. Jeg ser også hver eneste gang jeg er på senteret mange som går med barnevogner hvor babyene enten har på både luer og jakker eller ligger nedstappet i posene sine. Og i tillegg henges så ofte et teppe over åpningen på vogna, ikke alltid et helseteppe med pustehuller i en gang. Det må jo bli skikkelig varmt og slitsomt for babyen tenker jeg. Husk på at når det er varmt for dere selv så er det antageligvis det for babyen også!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Ha ha.. Ja fordi kroppstempraturen hennes er 36 grader. SINNATAGGEN!
Knøttefrøken Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 min baby på 4 mnd ligger fortsatt i lammeskinnspose, men han har da bare på seg ullbody/eller vanlig body, strømpebukse, (kanskje en genser) og lue. det er IKKE for mye selv om det er varmt ute.
ulydia Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Eg synst også dette er vanskeleg, då snuppa nesten er avhengig av å ha det trangt og godt for å sove. Viss ho ikkje er innpakka, så kaver ho berre. Nå har jeg lette bomullsklær på seg, med ein tynn vindtett utedress utpå + lue. Ligg på lammeskinn (langhåra) og med tynn tyne og tynt ullpledd over seg. Viss eg tar av meir, trur eg ikkje at eg får ho til å sove...
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 eg har vognpose (sånn sommer) så har eg et helsepledd oppi. hun har på seg bukse, strømpebukse,boddy, tynn genser, lue og en jakke. er det mye eller lite?
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 Så fint at det er så lett for deg da:) Din sier kanskje i fra hvis den er for varm eller kald? Min gjør ikke det enda, og jeg må så jeg syns det er vanskelig å vite hvor mye eller hvor lite jeg skal ta på henne. Prøver å tenke fornuftig, men det hender jeg har tatt feil av vind og temperatur, når jeg har kommet ut og oppdaget annerledes. Har en 10 åring også, og det samme gjelder for han. Alle sliter med å finne riktige klær både på vår og høst, eller ved stadige værforandringer. Det har jeg hørt snakk om siden gutten var baby. Du vil nok snart oppdage at det er der store samtaleemne i barnehagen og på skolen:)
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #13 Skrevet 18. april 2008 Det er fortsatt lov å kjenne litt på baby om den er varm eller kald. Det er lov å kle av og kle på ekstra ved behov. Eller "gløtte" litt på dyna. Kan vel ikke være så jævlig vanskelig???
Psyche Skrevet 18. april 2008 #14 Skrevet 18. april 2008 Man må se an ungen sin. Min eldste(født i november) hadde på seg strømpebukse, langermet body, genser, bukse, sokker, tjukkesokker, lue, votter, tjukkdress og låg i pose med teppe. Da var han passelig temp, ikke kald og ikke svett. Om natta hadde han på seg langermet body, pysj og tjukkesokker for å ikke fryse. Det må nevnes at normaltemperaturen hans er såvidt over 36 grader. Mi yngste(født i juni) kan nesten ikke ha på seg noe uten å renne vekk. Vi sluttet med pose for ca 4,5 mnd siden.(fikk ikke brukt den så lenge, gitt..hehe). Etter det har hun hatt på seg strømpebukse, body, lue, stonz og tjukkdress. Fleece sett under dressen og votter på kaldere dager. Da har hun ullpledd og på kaldere dager, fleecepledd over seg i vogna. Normaltemperaturen hennes er 37,5 grader. Eldstemann er helt lik meg, minsta er helt lik pappaen. Unger er forskjellige. Det var mange som mente at vi kledde på edstemann for mye, merkelig nok er det de samme som nå mener at vi kler på minsta for lite. Foreldrene kjenner ungene sine best.
Snupi27 Skrevet 18. april 2008 #15 Skrevet 18. april 2008 assa selvom det er 15 grader i sola så er det faktisk endel kaldere i skyggen. så om man har på vanlig body og strømpebukse pluss en fleecedress og dyne så syns jeg absolutt ikke det er for varmt. mener du at babyen skal ligge i et tynt teppe da eller.?
Melkedrøm Skrevet 18. april 2008 #16 Skrevet 18. april 2008 Må jo også huske at ungene bare ligger iro, mens vi som regel er i aktivitet. Så selv om vi er varme trenger ikke babyen å være det for det..
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. april 2008 #17 Skrevet 18. april 2008 Vi har hatt noen kjempefine dager nå, på terrassen er det helt vindstille, og da har jeg hatt på lillebror strømpebukse, bukse, langarmet body og genser/tynn jakke og enten sko eller ullsokker og tynn lue. Da sitter han i vogna uten noe eller ligger på et ullteppe på terrassen. Skal vi ned fra terrassen må jeg ha vårdressen eller et teppe over han for der er det litt trekk. Storesøster har strømpebukse, bukse, genser og jakke, tynn lue, og sko. Men tildlig på morgenen og når sola er på vei ned og viss vi går ned fra terrassen må vi ha på litt mer klær. Bruker enda ullposen i fjøset viss lillebror er med på morgenstellet. Vi har mellom -3 g og +3 grader så syns ikke det er for masse da.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 18. april 2008 #18 Skrevet 18. april 2008 Vet at mange kler for mye på de små, men jeg er nesten sikker på at jeg gjør det ikke. Akkurat byttet ut vognposen med dyne og pledd. Da har han på seg vanlige klær med strømpebukse og genser. Så en god varm fleecedress, lue og votter i ull. Han er ikke av de som trenger så veldig mye klær, har kjent at han er god og varm i nakken. Når vi er hjemme, ca 20 grader- har vi ikke strømpebukse på han, da ble han så altfor varm og bare sutrete. Kun vanlige klær, jobbebukse- body og genser eller noe sann.. Det er vel like stor forkjell på ungene som på oss voksne, jeg fryser nesten aldri. Men vet at noen kan fryse hos oss mens jeg går med t-skjorte...
grolla Skrevet 18. april 2008 #19 Skrevet 18. april 2008 En dag så jeg en mor som kledde på gutten sin ullbody/bukse, joggedress, bobledress, lue/votter/sokker oppi en voksipose oppi en bag i vogna med trekk over. Det var rundt 8 varmegrader ute, solskinn og vindstille...... Stakkars unge!
tre små luringer Skrevet 18. april 2008 #20 Skrevet 18. april 2008 Min lille ligger i ullpose, me dyne over. det er ikke for varmt når han skal sove ute, han har for øvrig bare på seg strømpebukse, body og en lett jakke og bomulls lue. setter han selvsagt ikke i solen. når jeg tar han inn er han fornøyd og blir passe kjølig i kinna og på henner, og god og varm på kroppen.
Labambie Skrevet 18. april 2008 #21 Skrevet 18. april 2008 Er 12 grader ca her nå,og vi skal straks ut å gå tur.. Har bare på bomullsbody,joggebukse,ullbukse og ulljakke. Og en tynn lue. Ikke noe tepper eller noe som helst. Da blir det altfor varmt for ungen min iallfall.. Og hun er 3 mnd. Skriker skikkelig når det blir for varmt. Så jeg også kjenner jeg blir sånn smått andpusten når jeg skjønner hvor mye folk har på barna sine..
Gjest Skrevet 18. april 2008 #22 Skrevet 18. april 2008 takk for tipset. men her som vi bor er d kaldt og grått, jeg har lagt mini i vogn posen sin i skyggen og der e det is kaldt.og han har på seg dress. han blir fort kald og når jeg har tatt på han den tynne reima dressen , så går nok det bra ska du sjå. La mini i vogna bare med dyne og dress i går. han var is kald. så da prøver jeg posen i dag... ps eg elsker å vær varm...
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 18. april 2008 #23 Skrevet 18. april 2008 Når vi skal ut i dag(østlandet) har jeg body,strømpebukse, sånn lue med hals i bomull, og en fleecedress..bruker kjøredressen eller hva det heter..har ikke ben..ender i en pose. har ett tynt fleecepledd over madrassen i vogna og ett tynt pledd over som ikke ligger helt opp. Han blir fort kald på tottelottene sine:) Har aldri brukt noe annet enn pledd i vogna, første gangen hadde jeg skinn og pose og lillegutt ble altfor varm! Så det ble lagt bort samme dag.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #24 Skrevet 18. april 2008 Jeg syns det er så mange som er mer opptatt av å kritisere andre, enn å passe på seg selv og sitt. Noen barn er kalde og noen barn er varme, og tror nok mor i alle fall gjør så godt hun kan. Klær nok ikke for mye eller for lite på ungen sin bare for moro skyld. Hun gjør nok det som hun mener er best for sitt barn, og ikke hva som er best for deg HI. Finn deg en hobby eller noe, så du får noe annet å finne på.
Willy Wonka Skrevet 18. april 2008 #25 Skrevet 18. april 2008 Ser mange som sikkert har alt for mye klær på ungene sine, voksipose, bobledresser m.v... Tror ikke det er krise, for de samme mødrene lærer vel når de kommer inn etter den turen at de har kledd på for mye. Kroppen sier ifra...den svetter. Og selv mødre som kler på for mye skjønner kanskje det da?? He he... Lurer på hvordan det gikk med den skrikende babyen jeg HØRTE i en bagvogn, inni en voksipose, bak et tykt ullteppe som dekket hele åpningen på vogna inne på storsenteret idag...den skrek og skrek....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå