Gjest Skrevet 18. april 2008 #26 Skrevet 18. april 2008 Mulig det, men den samlede summen av giftstoffer som vi tilfører kroppene våre gjennom et helt liv, synes jeg ikke er mye å le av!
Gjest Skrevet 18. april 2008 #27 Skrevet 18. april 2008 Den linken du la ut om søtningsmiddel var no uansett litt på sida, då det var snakk om større mengder enn det du får i ein fluortablett. Beklager at eg kalte deg nedlatande, forresten. Grunnen til at eg fekk piggane ut, er at eg er kjempeopptatt av kva ungane får i seg. Lagar mat frå bunnen av med mest mulig økologiske ingredianser. Det er altså ikkje slik at eg tek lett på kva vi stapper i dei, men eg meiner at det ein anbefaler andre å gjere bør ein ha litt belegg for i vitskapelege undersøkingar.
Gjest Skrevet 18. april 2008 #28 Skrevet 18. april 2008 Er ikkje så gøy å le med tannlaus munn heller
Gjest Skrevet 18. april 2008 #29 Skrevet 18. april 2008 Linket omhandlet store doser av søtstøffene, men min oppfatning er at små doser over lang tid (her hele barndommen), kan være minst like skadelig. Forskning på det kreftfremkallende søtstoffet Aspartam har bla kommet fram til dette. Har ikke tid til å google linker akkurat nå... Selv er jeg vokst opp på fluortabletter, spiser jeg en i dag så kaster jeg opp(prøv selv...), men jeg har bra tenner. Mannen min har ikke fått fluor i det hele tatt i oppveksten, men var allikevel hullfri inntil nylig. Enhver for ta de avgjørelsene man føler er riktig for seg og sine. Det er ikke lett å komme fram til egne standpunkter i vrimmelen av motstridende informasjon, men det er iallefall sunt å diskutere det!
BizziBee Skrevet 18. april 2008 Forfatter #30 Skrevet 18. april 2008 Signerer den Tura S. Som jeg nevnte.. jeg har gitt datteren min fluor mest fordi dette er noe man gjør i tillegg til tannpuss. Jeg er veldig bevisst ellers på hva jeg tilfører den lille skrotten (og resten av familien for den saks skyld), men fluor har jeg ikke tenkt på. Mener ikke å dra i gang noen hysterirunde på dette, men når vi lager Bimhelvete av saft eller en is i ny og ne til småttisene, kan man i hvertfall tenke seg om før man tar et valg på å tilføre fluor til dietten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå