Gå til innhold

Dere som liker rødvin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere snakker om masi, mener dere da den sorte / mørke flasken det står masi på? For det er en av de få vinene jeg virkelig ikke syns er spesielt god:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klem tilbake!!!

Og takk for alle svar, blir vanskelig å bestemme seg nå da...

Skrevet

Nå har jo Masi ganske mange viner da, kanskje greit å spesifisere litt?

Masi Campofiorin er en god vin, den er ikke av de mildeste og rundeste men den har heller ikke for mye syre, og du ender ikke med å spikke trefliser av tennene etter en slurk;)

Masi Modello (venezie) er også en fortreffelig vin.

På begge disse er det best med litt årgang, så dersom du får den eldre enn 05 for en grei penge, do it;)

Chappelle Du Bois er en veldig lettdrikkelig vin, ikke for mye eller for lite av noenting, men den er frask og smaker deretter.

Seregio Aligihieri er forøvrig en av de bedre Masivinene... Sånn mens jeg husker det, litt tyngde og litt fylde men likevel fin som terassevin.

Har et par tre til men du har kanskje fått nok tips?

Villa Antinori, helt nydelig. Går alle de nevnte masiene en god gang, det samme med Villa Pucchini. Sistnevnte er husets favoritt og den eneste flasken vi aldri har mindre enn 4 av stående. Den er nydelig.

Skrevet

hehe, høres ut som meg:) Sier til alle at de MÅ prøve den med trepinnen;) Klarer aldri huske navnet likevel...

Ellers liker jeg godt medinett. Det var en av de første rødvinene jeg likte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...