The most famous Ludder Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Hvilken rødvin er den rundeste og mildeste dere vet om? Hvor mye koster den?
The most famous Ludder Skrevet 17. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 17. april 2008 Jeg som trodde dere var rødvinsfylliker hele gjengen!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Nei, her går det kun i øl og sprit vettø!
Dronningen! Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 OG der var det ingen som gadd å yte litt velvillighet overfor deg! Vet ikke om du har fått det med deg men de ansatte på polet er veldig flinke til å anbefale viner. Det som passer meg, passer kanskje ikke deg!!
Gjest irismor Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 MN er veldig god, men tror du bare får den i 3 liter. Amarone
våken_om_natta Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Jeg liker de fleste rødviner, men er veldig glad i chilenske. Den snilleste jeg har drukket noen gang, er spansk og heter Arena. Veldig bra om du er nybegynner. Koster 80-90 kr kanskje. Også har den skrukork!
Smiiil :o) Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Hei hei! Du er tidligere "Ludderet" ikke sant? Hyggelig å se deg igjen! Jeg er veldi glad i JP jeg for min del. Den er så mild å god.
The most famous Ludder Skrevet 17. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2008 Thats me ;-) Hyggelig å se deg og! Takk for hjelpen folkens! :-) nå har jeg noen alternativer ja, det er bra. Jeg liker snille rødviner, hehe...
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Hvis du liker vinen lett og glad og ikke liker hodepine dagen etter, har jeg en klar argentisk anbefaling. Argento!
nickoline og supermann Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 prøv en chilener.......de pleier å være runde... - som sagt over her. spør på polet. kjøpte foresten en på kartong her. portugiser. den het perquita. - knall!
The most famous Ludder Skrevet 17. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. april 2008 Den virket ikke så mild utifra vinmonopolets sider. Men skal ta med alle anbefalingene og spørre dem jeg :-)
ScaryMama Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Jeg elsker nesten alt av rødvin, men favoritten er en jeg aldri husker navnet på. Den er lett å kjenne igjen, italiensk med en liten trepinne på flasken. Den er super god! Jeg gir den stadig vekk i gave og den har blitt en favoritt hos flere av mine bekjente nå...
Gifteklar:0)) Skrevet 17. april 2008 #13 Skrevet 17. april 2008 Haha! Spurte en gang om de på polet kunne anbefale en god, lettdrikkelig vin.Fikk det helt motsatte. Den eneste vinen jeg kommer på nå er Boheme. eller nå sånt.koster vel rundt 70-80 kr tror jeg. Vet mange som liker den.
mammatil2flotte Skrevet 17. april 2008 #14 Skrevet 17. april 2008 Den med trepinnen på heter Zaccagnini Montepulciano d'abruzzo, og anbefales på det sterkeste. Av andre lettdrikkelige kan jeg anbefale Canaletto Primitivo og Masi. Kose deg! :-)
ScaryMama Skrevet 17. april 2008 #15 Skrevet 17. april 2008 Merkelig at jeg aldri hsuker hva den heter med det enkle navnet da *klaske seg i pannen*. Men jeg burde kanskje lære meg navnet, anbefaler alltid "vinen med trepinne". Virker ikke som en vinkjenner da akkurat he he...
Gjest Skrevet 17. april 2008 #16 Skrevet 17. april 2008 Fikk denne i gave og den var knallgod. Funker bra til ostekvelder eller alldeles alene :-) Zenato Valpolicella Superiore Ripassa 2006 Aner ikke hva den koster ...
Gjest Skrevet 17. april 2008 #17 Skrevet 17. april 2008 Jeg synes Rousemont Shiraz (vet ikke om det skrives helt sånn) er veldig fruktig og mild, akkurat passe for min litt sarte gane *ler* De har ulike varianter, jeg foretrekker den lilla og den koster vel ca 100-120 kr.
Gjest Skrevet 17. april 2008 #18 Skrevet 17. april 2008 Ser på polets sine sider at den koster 182 kr.
*dum&deiLig*™ Skrevet 17. april 2008 #19 Skrevet 17. april 2008 Valpolicella-vinene er milde og med minimal ettersmak. (syre)
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 17. april 2008 #20 Skrevet 17. april 2008 chapelle du bois (eller åssen det skrives..) er veldig god, den passer til alt! fransk, koster 90spenn ca (?) mild, kan drikkes til alt fra godt krydret mat til ost&kjeks, eller bare som "drikke-vin" mmm .. nå fikk jeg lyst på vin gitt...
Scorpiogi Skrevet 17. april 2008 #21 Skrevet 17. april 2008 de australske vinene er gode og lettdrikkelige, spes lindemans, de har flere sorter og alle er gode. Pluss den marcel martin, den er faaaarlig god! Hver gang jeg drikker den blir jeg snydens, mannen min mobber meg for det
Temmelig hemmelig Skrevet 17. april 2008 #22 Skrevet 17. april 2008 Veldig glad i Masi, den koster rundt 100,-
Gjest Skrevet 17. april 2008 #23 Skrevet 17. april 2008 Masi er nydelig da. Den er veldig snill. Ellers drikker jeg mye chilensk. Klem til Ludderet forresten!
Northernlights Skrevet 17. april 2008 #24 Skrevet 17. april 2008 Jeg liker best en søtere type, og har forelsket meg i en lokal vin, som smaker farlig godt. Den heter southern red, og du finner den her: http://www.wine-compass.com/DesktopDefault.aspx?tabindex=8&tabid=6&companyid=6c3df2b0-0fa3-42ac-a19c-1730f15570cb er en mouscadine wine. Frisk og god. Tok meg flere år å like rødvin,men den tørre vinen kan folk få ha for seg selv.
Northernlights Skrevet 17. april 2008 #25 Skrevet 17. april 2008 Her er linken: http://www.hinnantvineyards.com/ Naboene våre ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå