-maria- Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Må si at økonimien er for jævelig ass. HAr vært på attføring og jobbet litt ved siden av og sitter med husleie på 9500 alene. Det er mye ass. Synes det er ganske tøft å være alene om alle utgifter og bekymringer. Bodd alene i 3 mnd nå men det går swg vel til. Ikke minst å jobbe fullt vedsiden av hovedomsorg for to små barn. Begynnte i full jobb for tre uker siden. Nå sitter jeg her med halsbetennelse og forkjølelse-helt utslitt jeg..
winneboo Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Vet akkurat hvordan du har det. Bortsett fra at jeg kun har ett barn. Jeg hadde samboer nå fram til begynnelsen av mars, å etter han flyttet ut så har økonomien gått rett vest. Eller jeg betaler alt det jeg skal betale men jeg må telle kronestykker før jeg kan gå å handle mat. Det er ikke kult! Nei off, satse på bedre tider. God bedring!
Gjest marie-s Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Det vil gå seg til med tiden, du har ikke mulighet til å finne noe som er billigere? 9500 var jo utrolig mye. Ellers så skulle jeg ønske de som var i par leste denne tråden her som mener at aleneforeldre har alt for mye penger.
-maria- Skrevet 17. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2008 Nei det er det prisene ligger på her jeg bor. Det koster fra 9500 til 12000 for en tre roms her på Mortensrud.det er sånn prisene er nå. Blir sliten av dette altså. Nesten så jeg angrer på at jeg gikk fram annen min, men herregud kan ikke være sammen pga penger heller, det var jo det jeg plutselig innså. Ja ja får håpe det blir bedre etterhvert..
winneboo Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Bor i Oslo jeg også. Det er dyrt her..offf..
Gjest Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Ikke vurdert å flytte litt utenfor oslo da hvor prisene er litt lavere? Bedre det enn å bli sittende å slite fullstendig med økonomien?
To tette + snart ei med flette Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Du får komme deg nedover til Vestfold igjen Charlie!!!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Syns ikke du kan klage når du betaler så høy husleie, så kommer kanskje strøm i tillegg?? Enten får du flytte litt utenfor Oslo, eller holde kjeft og ikke klage, du velger dette tross alt selv
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 la henner klage, klart hun synes det er dyrt, det jo skamdyrt i oslo, og til over her, hun bestemmer selv hvor hun vil bo, slutt å kritisere andre!!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Ja hun bestemmer selv, derfor jeg sier hun ikke kan klage. Kritiserer ikke jeg, bare syns ikke hun kan klage når hun velger det selv
Emmasmamma Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 Du må ikke bo i en treroms da:-) Jeg betaler 6400 inkludert strøm for en liten 2-roms på Grunerløkka. Jeg syns du skal se deg om etter noe annet. Slitsomt å ha såå dårlig råd:-(
Kjukka Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 All ære til aleneforeldre, men når man velger å bo en plass som er så dyr, så har man vel egentlig bare seg selv å takke. Jeg kunne også tenkt meg å bodd midt i Stavanger, men det er rett og slett for dyrt, så vi bor i Sandnes.
prinsessetamtam Skrevet 18. april 2008 #13 Skrevet 18. april 2008 Du June fra Sandnes, det er vel rimelig normalt at man vil bo i nærheten av nettverket sitt? Og bomulighetene utenfor byen er ikke lenger så fryktelige mye billigere enn i byen, i tillegg gjør man seg i større grad avhengig av bil, som jo gir høyere kostnader enn kollektiv trafikk. I tillegg kommer jo større utgifter pga vedlikehold av hus(forutsatt at når man bor utenfor byen, er det gjerne hus/rekkehus man bor i) og hage, garasje o.l Så hvorvidt det er så voldsomt mye bedre å flytte til ingenmannsland og røske opp unger fra skoler og barnehage for å ha billigere bo, men store tilleggsutgifter i stedet, når man er alene om det, kan jo diskuteres.... Poenget er at det er dyrt å være alene! Men hva vet du om det, siden du visstnok har "verdens beste samboer"?? To inntekter er fortsatt dobbelt så mye som 1 inntekt. Og et lite apropos her, går denne flytteloven igjennom, vil det uansett bli vanskeligere for veldig mange å flytte på seg i det hele tatt! Dette har du ikke forutsetninger for å sette deg inn i før "verdens beste samboer" har pakket bagen sin og dratt. Da vil du innse kostnadene ved å være aleneforsørger. Til deg, Maria: håper du har søkt om bostøtte, hvis ikke går du inn på husbanken.no! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #14 Skrevet 18. april 2008 Er ikke snakk om å flytte flere timer unna de fleste er jo avhengig av kollektiv/bil uansett så kanskje 20-30 min ekstra på buss hadde vært verdt det?? Skjønner det med å flytte unger til ny barnehage/skole, men de tilpasser seg fort. Å være en halvtime lenger unna nettverket er ikke så ille når man tenker på at man kan spare 4-5000,- pr måned. Og NEI, man er absolutt ikke nødt til å bo i hus/rekkehus bare fordi man ikke bor i Oslo, og hvis man leier leilighet i et hus har man jo ikke mer å vedlikeholde.. Når poenget er at det er dyrt å være alene hjelper det jo ikke at man velger å betale kanskje opptil 5000,- mer i måneden bare på husleie enn det man må!!
winneboo Skrevet 18. april 2008 #15 Skrevet 18. april 2008 Nå har jeg fast jobb og barnehageplass i 400 meters avstand. Orker ikke pendle, så vi blir nok her gitt.
winneboo Skrevet 18. april 2008 #16 Skrevet 18. april 2008 Nei der er det ikke barnehageplasser å oppdrive..hehe.. vesla fikk ikke plass der hvertfall. Men i oslo fikk hun plass, fordi her er det prioritering av aleneforsørgere, det er det ikke i sandefjord.
prinsessetamtam Skrevet 18. april 2008 #17 Skrevet 18. april 2008 20-30 minutter ekstra til og fra jobb/skole/bhg er veldig mye tid når man er alene om henting og bringing!! Og hvor i allverden har du det fra at man kan spare 4-5000 kr i mnd en halvtime unna Oslo? Da lurer jeg på hvor det er! I tillegg er det lettere å få bhg-plass i Oslo, noe som også er medvirkende til at man blir i byen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #18 Skrevet 18. april 2008 Selvfølgelig får du det billigere en halvtime unna oslo, bare å se litt på finn det, og ikke være kresen på at du må ha det beste og største. Her får man en toroms til 5000-5500 kr så sparer hvertfall 4000,- da. Her er det også full barnehagedekning, blir hvertfall til høsten, og regner ikke med at det kun er i Oslo det er full barnehagedekning! Man har ganske mange muligheter her i verden, man kan velge å bo midt i smørøyet og ha dårlig råd eller velge å bosette seg litt utenfor og ha bedre råd!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #19 Skrevet 18. april 2008 Det sier jo seg sjøl at dersom man pendler til byen og har bosatt seg et stykke utenfor byen, kommer andre utgifter i tillegg. Det blir nødvendigvis ikke så mye billigere å bo på landet da.
2 søte Skrevet 20. april 2008 #21 Skrevet 20. april 2008 må dere slutte! det er dyrt å bo uttafor byene, for det første er tettebebyggelsen stor uttafor byene og det er dyrt, og da må du enda lengre vekk for at det skal lønne seg! da er du avhengig av bhg, transport, noe som ER dyrt!, du er alene, noe mange dere med verdens flotteste samboere ikke tenker på, at du må hjem etter en lang dag på jobb/skole, kjøre buss/bil gjene 30-60min, sur, sulten, trøtt unge! lage middag! ha tid til kos, lek prat, lekser ol før du hiver ungen til køys slik at du får lagt deg fordi imorra må du atter engang 1 time og vel så det tidligere opp for å reise innatt til byen for å rekke til bhg og jobb! og dersom du har bhg der du bor som da ikke åpner før halv 8, du er alene, lite nettverk fordi du flyttet fra byen for å bo billigere, må du skaffe barnevakt(som koster) eller komme forseint fordi du begynner på jobb kl 7! så hvor er de skarve 1000lappene du sparte på den flyttingen???
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #22 Skrevet 22. april 2008 Dette burde dere kanskje tenkt på før dere fikk barn...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #23 Skrevet 22. april 2008 I oslo blir det jo faktisk billigst å leie, man får 3900kr i bostøtte der, her i ullensaker så får man bare 2500kr og jeg betaler 10 000kr i husleie !!!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2008 #24 Skrevet 22. april 2008 Det er mye man skulle tenkt på før man fikk barn!! Hvor man skal bo, økonomi, om bf planlegger å stikke eller ikke, klima endringer, sjanser for et frp-styrt Norge, banale innlegg fra anonyme frustrerte fruer som snoker på aleneforeldre-forum osv..... Men, ting skjer! Og vi får barn allikevel! Hurra for oss Og fortsatt god kveld, mine med-aleneforeldre!
prinsessetamtam Skrevet 22. april 2008 #25 Skrevet 22. april 2008 og forresten var det ikke meningen å være anonym, jeg heter prinsessetamtam og står for innleggene mine. Kan du si det samme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå