Gå til innhold

Kan man kaste en død katt i søppla?


___

Anbefalte innlegg

hvorfor sier så mange at hun ikke kan være glad i katten sin osv?

 

om man tror at død er død og ikke noe mer så er det jo ett fett hva som skjer med katten. den bryr seg jo ikke, for den eksisterer ikke mer.

 

 

det eneste problemet jeg ser er det med most katt ut over søppelbilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel litt uverdig å kaste sin døde venn i søpla. Kan du ikke spa den ned der du fant den og plante en påskelije eller noe slikt opp?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir da vel ikke grav om du planter en påskelije oppå?

 

Hunden min har et hengende kirsebærtre oppå seg - det blir kanskje litt mer en grav, men samtidig er det bare et tre som skal vokse seg stort og minne oss om en enestående venn som vi fikk ha i 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tror dere dyrene som blir levert til dyrlegen havner?

De blir brent i samme forbrenningsovn som annet søppel, med mindre du velger å få den kremert for å få asken tilbake.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har gravsten på våre katter som er nedgravd i hagen. Med navn, fødselsdato og dødsdato på steinene.

Kanskje vi er litt spes, vi da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravlegg den.Det hadde jeg gjort.Vi har DEN flotte grava ute i hagen,med masse blomster, der hunden vaar hviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg var 10-12 aar,fant vi ungene ei katt som var ihjelkjoert.

Vi tok den med i skogen,og holdt ordentlig begravelse med salmesang og hele pakka.

=o)

Vilt fremmed katt og greier.

Umulig aa finne eier,da det var "tusen hus" der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gravd den ned. Andre dyr vil bare grave den opp og spise den....

Heller levere den til dyrlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn rent bortsett fra hva man tenker om sånt rent følelsmessig, er det kanskje litt ekkelt å tenke på at katta blir most i søppelbilen, i den derre mose-greia de har, og etterpå blir liggende i små eller store biter på den lokale søppelplass og råtne opp. Hvis man er engstelig for at katta blir gravd opp av jorda igjen av andre dyr, kan man legge et par store steiner oppå nede i hullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TULL OG TØYS!

 

Jeg har snnakket med dyrlegen min om dette nå nettopp, og han sier at katter regnes som restavfall, pakk den inn i en pose.

 

Om noen her føler for å grine ved en grav, må vel HI få slippe å klandres for at hun ikke trenger det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg spaden, du Poamin, og grav ned katten i et hull ute i skogen et sted.

 

Gravsteder over døde katter og andre kjæledyr synes jeg blir litt latterlig, men det er greit nok å grave ned dyra i stedet for å hive dem i søpla.

 

En hund vi hadde engang lot vi veterinæren ta hånd om etter å ha latt den avgå ved døden. Hva veterinæren gjorde med hunden, er ikke min sak... Vi hadde i alle fall ikke noe behov for å ta hundeliket med hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døde (akvarie)fisker hiver jeg i matavfallet.

Døde døde katter legger jeg i en skoeske og spar den ned i hagen.

 

For meg handler det om respekt for kjæledyret jeg har hatt i x-antall år.

 

Men kanskje du ser på katter som jeg ser på fisk? Skjønt, fra mitt ståsted er det en vesentlig forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;o)

Ja,hadde vel ikke fått sovet i natt,hadde du kasta den!

 

(uff...skal ikke spøke.Jeg synes det er fælt å kaste en katt i søpla, men vi er jo forskjellige)

 

RIP Poaminkatta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, så fortell meg, hva er forskjellen da?? hvis du var glad i katten din så forstår jeg ikke at du kunne tenke på å kaste den i bosset. hadde du gjort det hvis en venninne av deg hadde død??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, 3småkrapyl!

 

Jeg lot kroppen til hunden min være igjen hos veterinæren da vi måtte avlive henne, vel vitende om at den kom til å ende opp i forbrenningsovnen på søppelanlegget. Men det sier ingen ting om hvor glad jeg var i hunden min! Den kroppen jeg forlot hos dyrlegen var ikke hunden min, men et tomt skall.

 

Jeg elsket henne, selv om jeg ikke har behov for gravstein i hagen, eller urne på peishylla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt meg nær av noen av innleggene. Jeg viste virkelig ikke hva andre mente om dette, det var derfor jeg skrev innlegget. Tydligvis var det mange som følte at det ble veldig galt å kaste kroppen. Man skal ikke kimse av folks følelser selv om man selv ikke er enig. Følelser er ofte ikke spessielt rasjonelle, men de er likevel viktige. Det var derfor jeg valgte å grave ned katten i stedenfor å kaste den. (+ at det vistnok stred med renholdsetatens rettningslinjer). Det var ikke så mye ekstra arbeid for meg annet enn at jeg kunne gjøre det på en måte som de fleste følte var OK.

 

Tusen takk for svar, uansett hvilken mening dere hadde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde aldri du var mindre glad i katta, da.Enn de som lager blomstergraver over sine dyr (vi har hundegrav med busk og blomster).

 

Jeg skjønner at du lurte, for det er sånne praktiske ting man tenker på. Man må jo uansett kvitte seg med det døde dyret på en eller annen måte.

Har trampa i dib-salaten ang etiske ting selv,jeg ;o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ikke lest alle svarene du har fått, men det er ikke lov å kaste den i søpla.

 

det beste er vel å grave den ned, eller levere den til dyrlegen, så tar de seg av den, det koster noen kroner, men det er vel katten verdt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...