Gå til innhold

Kan man kaste en død katt i søppla?


___

Anbefalte innlegg

Vi har en katt som døde for en stund siden, men fant den i dag (ute). Kan jeg kaste den i søppla, selvfølgelig innpakket, eller er det uetisk på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei kast den. Regner med at den blir brent uansett, så er jo bare bortkastet å levere den direkte på avfallsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan du ikke spa den ned i hagen? i en bio pose

 

eller ta den med i en skog og grave den ned??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uetisk ja!! Du kunne vel ikke vært så veldig glad i den katten skjønner jeg. Tror heller ikke at det er lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo innsamlig av hageavfall og sånt om dagen. ville tro at der eller våtorgansik var rett for slikt i såfall...

Tror ikke vanlig søppel er greien, jeg veit at jeg hadde blitt dritsur om jeg kom som søppelmann, tømte søplekassa og fikk mosa død katt utover hele søplebilen. (de kjører jo alt inni der med sånn "mosegreie" når de har tømt, ææææææsj)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det har noe å si for katten. Den er så død som det går ann å bli. Andre dyr kastes jo i sppla, om enn partert. Rester av kjøtt, bein, fiskehoder osv er jo dyr det også. Spørsmålet er om folk tar seg såpass nær av det at jeg bør finne en annen løsning av hensyn til dem som eventuelt skulle få se katten i forbindelse med håndtering av søppla.

 

Spørr her forde jeg selv ikke ville reagert på det, men er usikker på hva andre mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom den er sabla godt innpakket ser jeg ikke problemet. Som om den døde katten bryr seg. Begravelser er for de som lever, ikke for den døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorer de manipulative kjerringene som prøver å spille på følelsene dine her. Ikke alle tror på liv etter døden, uansett hvor gjerne de som gjør vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Døde kjæledyr betraktes av myndighetene som forbruksavfall og den som eier dyret har også ansvar for at det blir håndtert på en miljømessig forsvarlig måte, og må betale omkostningene for en slik håndtering ved særskilte mottak, evt. gjennom veterinær. Det forbudt å legge døde kjæledyr i noen avfallsbeholder.

.....heter det hos avfallsselskapet...... ;0)

 

 

 

Hva med avfallskvern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mine følelser er det ikke noe problem, men om jeg støter mange andre ved å bruke søppla så trenger jeg jo ikke å gjøre det, det er bare det som er enklest. Ettersom dette ikke er viktig for meg kan jeg jo føye dem som eventuelt tar seg nær av slikt, selv om jeg selv ikke helt forstår problemet. Det går jo ann å ta hensyn til andres følelser selv om de følelsene etter min mening ikke er helt rasjonelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å ta den med til dyrlegen og levere den der?

Døde katter vil lage bakterier, småmark etc...

Og vi alle vet at det blir ikke brendt på søppeldynga med en gang, så katten vil nok bli liggende en stund.

Dyr i naturen råtner relativt for opp. Men foråtningsprosessen vil ta mye lenger tid med et innpakket dyr.

Dette forandrer sikkert ikke mye på ditt valg, men siden du spør:

Nei, ikke kast den i søpla! lever den til nærmeste dyreklinikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

manipulative kjerringer?! fordi enkelte her inne ikke synes at den stakkars katten fortjener litt mer enn å bli kastet i søpla *riste på hodet* vi har en hund og når den sier "takk for seg" hiver jeg den ikke i søpla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...minner meg om vår katt.. Den kom ikke inn når vi skulle reise en på skole/jobb en morgen (flere år siden), og vi tenkte, "nei nei, da får du være ute til vi er tilbake i ettermiddag da". Begynte å kjøre ut fra gårdsplassen, ned på veien forbi huset, og plustselig.....DUNK....DUNK!!.. Der var katten............................ Den hadde sittet oppe på ja..hva blir det...forstillingen eller oppe i motorrommet på bilen. Datt selvfølgelig ned når vi begynte å kjøre, og kjørte over den først med forhjulet og så med bakhjulet...uff...det er noe av det verste jeg har vært med på... Den var jo steindød med en gang...stakkar pusen vår...*snufs* Det stoppet en bil til, og det var en bekjent av oss, vi fant en stor søppelpose, og hadde begynte å få dårlig tid dit vi skulle.. Så vi måtte bare kaste pusen - godt innpakket i pose - i en container........stakkar...tenkte på det etterpå at huff...det var kanskje ikke noen god løsning, men i all viraken tror jeg verken jeg eller kjæresten min, eller kompisen vår, klarte å komme på noe bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kunne aldri falt meg inn. uff a meg.. grav den ned eller lever den til dyrlegen. vis da litt respekt for den stakkars lille. selv om den død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er absolutt ikke stolt av dette her, og trenger ikke noen skjennepreken for hva vi gjorde...det var en helt forferdelig dag..... Visste ikke hva vi skulle gjøre der vi stod..

 

Poamin: Jeg vil ikke anbefale denne varianten, vi har nå gjort det en gang..men anbefales ikke.. Var triste saker gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, da følger jeg den reglen og tar meg en tur ut med spaden i streden.

 

Avfallskvern har jeg ikke, og jeg kann ikke helt se at det skulle være en mer lovlig måte å håndtere det enn å kaste den i restavfallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grav isåfall et dypt hull da... SÅ ikke nabokattene finner den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...