Gå til innhold

varsle barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes du kan ringe inn en bekymrings melding , har barn som er 12 og 13 ,har sikkert sagt og gjort et par dumme ting opp i gjennom ,jeg og .Men det er ingen skam å bry seg ,i beste fall blir de tilbudt hjelp til å evt takle problemer .Hadde nok ikke nevnt at de sover på samme rom ....kan være mange årsaker til det.)......men det verste som er er bygde pjatt og en fjær som blir til fem høns.men skole og barnehager har jo et annsvar...gå forsiktig frem...så ikke det blir vondt verre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er innlogget nesten hver dag.... så da er det en feil i så fall...

har hatt samme nicket hele tiden...

og ja de har barn i barnehage... men tro hva du vil...

la ut om denne saken rett før påske... husker dette best selv kanskje....?

men nok om denne saken.

man må tydeligvis hakke på folk som prøver å få råd om litt mer alvorlige ting også...

Skrevet

og du var sist innlogget i januar, så da svarte du i alle fall ikke på innlegget sist... hvorfor bry seg nå da...?

overse det om du ikke gidder å se ting bli tatt opp igjen...

men du syns kanskje selv det er greit å vri øret om på barna dine...?

Skrevet

Du synes tydeligvis ikke at saken var alvorlig nok forrige gang du opplevde at et barn ble avstraffet med ørevridning av sin far....

Det spiller ingen rolle hva jeg eller noen andre synes - hverken eller... Det er du som handle eller la være... sist var det enklest å la være...?

Men det er interessant at du tolker min mistenksomhet vedr. denne historien, til at jeg synes fysisk avstraffelse er ok.... Siden jeg ikke har uttalt meg om dette i det hele tatt.

Skrevet

Her er innlegget du la ut 10.03.08...

gutten var litt vrang og uten forvarsel vred faren om øret hans så gutten hylte lenge etterpå...

hadde aldri slipt ungen min alene med slike foreldre...

har fått høre at det er ven vane hos de... gjør det ofte blandt andre folk...

de er en familie på 4 som alle sover på samme rom... elste gutt er 11 og yngste 5... foreldrene er 55 og 60 tror jeg...

hva gjør man med slikt...?

tenkte jeg skulle varsle i barnehagen siden de ser mye til gutten og kanskje blir mer oppmerksomme...

hva hadde dere gjort...?¨

venter nr.2 - 25.06.08

Syns du skal ringe jeg. Bedre å ringe og snakke med døm, så avgjør døm hva som skjer..

Skrevet

en ting som ikke er negativt for ungene er alderen til foreldrene..er en i 20 årene eller 60 årene kan en være supre foreldre..og bur alle ungene på et romm kan det være fordi de vil det selv....trenger ikke være negativt..

Skrevet

Jeg er imponert over detektivarbeidet ditt...Nanna! ;)

Nå har jeg lest den gamle tråden igjen jeg også.

Om alt dette stemmer, og det ikke er en fjær som blir til en hel hønsegård...Hvorfor ble ikke barnehagen kontaktet for en måned siden, da det var konklusjonen på hvilke grep som burde gjøres?

Jeg personlig ser ikke hva barnehagen kan gjøre med saken, i og med at de ikke har kjennskap til det som skal ha skjedd hjemme i en bursdag. Det er faktisk slik at vi alle har et ansvar for å verne om barn vi ser utsettes for ting vi mener er skadelig for barnet. Å skyve dette ansvaret over på barnehagen anser jeg som ansvarsfraskrivelse...

Man må ut fra egen bedømming av situasjonen ta stilling til om dette er såpass grovt at det bør sjekkes av barnevernet.

Skrevet

jeg pratet med barnehagen for en mnd siden... men de mente jeg skulle se det ann i tilfelle det ikke var en vane...

de ville være mer oppmerksome der og varsle barnevernet om de så noe...

kommer til å ringe å prate med barnevernet i alle fall... så kan de avgjøre hva som er best...

hele familien dere bor her, og ønsker ikke for barnas skyld at de blir tatti fra og sendt bort... de har jo skole, barnehage og venner her...

men mulig de bare trenger litt hjelp...

Skrevet

Hei!

Jeg jobber selv i barnehage og har fått spørsmål fra foreldre som har sett andre barnehagebarn som har lidd under omsorssvikt om hva de skulle gjøre. Jeg anbefaler at alle som har en seriøs bekymring for et barn tar kontakt med sitt lokale barnevern. De har de profesjonelle folkene som kan gi foreldre og barn oppfølging. Det er VELDIG viktig å huske på at i ca 90% av alle sakene barnevernet er inne i så handler det ikke om omsorgsovertagelse, med om å gi barn og deres familier hjelp og veiledning slik at de får en bedre hverdag sammen.

Lykke til!

Skrevet

Ja har tror jeg veiledning av hjemmet kan gjøre mye! Ta kontakt med barneverntjenesten i din kommune. Du kan bestille en konsultasjonstime hvis du er usikker.. Her snakker du med en kurator som kan gi deg en pekepinn på saken.

Når en bekymringsmelding kommer inn tas den opp på et møte i barneverntjenesten, som avgjør om de skal undersøke eller henlegge.

Ønsker du å være anonom kan du være dette, men blir dette en sak med omsorgsovertakelse og skal i nemnda er du ikke lenger anonym for foreldrene.

Snakk med dem! Det er mennesker med følelser du kommer til på kontoret også. Lykke til!

Godt at du bryr deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...