Gå til innhold

varsle barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var i en barnebursdag for et par uker siden hvor jeg og alle barne+foreldre var vitne til at faren til bursdagsbarnet vred om øret ganske hart på gutten sin...

gutten sliter mye til vanlig... er 5år nå... prater dårlig og har mye sinne på grunn av språket... bruker vold når noen ikke gjør det riktige..

ting kan skje, men nå har jeg hørt at det skjedde igjen i skisenteret her, som hele bygden fikk med seg.. alt for filleting, som jeg mest sansynlig bare hade pratet helt normal t.o.m på avstand til gutten min og han hadde fint hørt etter på det...

hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

meldt det..Absolutt!!! noen må tørre å si ifra om slikt. stakkars

Skrevet

anonymt eller bør jeg si hvem jeg er...? for å bli tatt mer på alvor...

Skrevet

Stakkars gutt. Meld ifra, før noe verre skjer.

Skrevet

alle fire sover på samme soverom selv om de har penger til å bygge på huset... de vant i lotto

Skrevet

elste gutt er 11år, trenger snart privatliv

Skrevet

jeg tror nok jeg hadde sagt hvem jeg var, man gjør det fordi man er bekymra! ikke no vits å skjule det..

men så klart, hvis du føler at det ikke passer seg å si det, da gjør du det ikke. tror du må si det du føler for

Skrevet

Jeg har jobbet noen år i barnevernet, og man får ofte inn bekymringsmeldinger. Det er jo en prosess de må igjennom, så om du føler det rett meld din bekymring. Du kan velge å være anonym men de får uansett ikke vite at det har kommet fra deg.

Skrevet

men hva mener dere...?

jeg overdriver ikke eller....?

tålererer ikke slikt selv, men hvor går grensa for å varsle...?

men du bør jo vite hvilken bekymringer de skal gå videre med hos barnevernet eller...?

Skrevet

Hei...

Hvis du velger å ikke være anonym må du være klar for å virkelig stå for det du gjør...For foreldrene til barnet får vite hvem du er og di får også lese bekymrings meldingen...Bare sånn at du vet det liksom....Men det er jo viktig at folk sier i fra....:)))))

Men for at det skal virke seriøst burde du kanskje ikke nevne det med bare et soverom,det syns jeg virker litt hysterisk...Og da kan det hende at barnevernet også ser litt gjennom fingrene på det andre også....Og hvis det blir en sak,så kommer barnevernet på hjemmebesøk og da ser dem jo det selv...Men det er jo ikke det som er avgjørende om et barn har det bra eller ikke....Og du vet vel ikke egentlig om dem har råd til å bygge på eller ikke???? Mange som har økonomiske problemer uten at det syns utad...

Men ønsker deg uansett lykke til :) Syns det er kjempe fint at det finnes folk som tørr å bry seg,dem finnes det dessverre ikke altfor mange av....

Skrevet

selvfølgelig mulig at de sliter økonomsisk, men litt rart med en slik sum de vant... begge er i jobb også...

men økonomien er jo ikke poenget... det er heller ikke om de sover på samme rom... men puberteten er jo like rundt hjørnet for den største... bør jo få privatliv da....

er mangen som har pratet om familien pga alt som skjer hjemme der...

jeg ville ikke bry meg, men har jo sett det selv...

men ingen vil gjøre noe....

skulle ønske vi var flere når det først skal varsles

Skrevet

denne historien leste jeg om her inne for noen mnd siden også.... helt identisk....

Er det den samme?...

Skrevet

Det skjønner jeg...Ikke lett det der...Jeg hadde noen naboer før,som jeg tenkte veldig på om jeg skulle sende inn en bekymringsmelding på...Men jeg turte ikke,og det angrer jeg litt på at jeg ikke gjorde..jeg bare håper det ikke har skjedd noe med dem...

Syns du skal gjøre det som du føler er rett...Du kan også ringe barnevernet å høre hva du burde gjøre...Dem gir deg nok svar på det du trenger svar på :)

Skrevet

mulig det er det... er vel nærmere en mnd siden om jeg tenker meg om...

men har som sagt skjedd igjen....

håpet det bare var en gangstilfellet men ser jo ikke slik ut kan man si...

Skrevet

Du fikk jo enormt mange tilbakemeldinger på at du skulle melde det sist....

Så da ville jeg faktisk ha meldt det, istedenfor å skrive den samme historien her inne hver gang... Tror ikke vi her inne kommer til å skifte mening med det første...

Skrevet

tenk litt gjennom saken din først, for barnevernet reiser ikke på hjemmebesøk fordi du mener at ungene i den familien har rett på eget soverom. :) legg frem de tingene som virkelig betyr noe i saken.

Skrevet

en del av innleggene sist handlet om at jeg overdrev det hele...

kankje derfor jeg har ventet... ville ikke gjøre noe uten å virkelig mene det var rett....

når det skjer igjen er det jo større grunn for å reagere...

Skrevet

Absolutt!

Da ville jeg fulgt magefølelsen min og meldt det...

Det er forhåpentligvis andre i ditt nærmiljø som har opplevd det samme og som kan stille seg bak deg og evt bekrefte de forskjellige situasjonene...

Lykke til!

Skrevet

Tenk hva han gjør uten tilskuere...

Dette er tydeligvis hverdagskost hos dem:(

Skrevet

takker for tilbakemeldinger.

føler det er mer riktig nå siden det har skjedd igjen...

var flere vitner i alle episodene som jeg har hørt om og sett selv...

kan ta en prat med de jeg kjenner, og høre om vi skal varsle sammen...

Skrevet

så lett en melder folk til barnevernet..en skal ikke vri øret på gutten sin,men er dette et engangstilfelle er det ikke noe vits i at fammilien og da tenker eg på ungene,skal slite med barnevernet i lang tid...barnevernet gjør desverre mye dummt,selv om de mener det godt..

Skrevet

men som sagt så er ikke dette et engangstilfellet...

men de mener det godt... er av gamleskolen... nesten 60år gamle foreldre...

kan selvfølgelig ha det bra med det og, men tror det er flere av gamleskolen i den generasjonen

Skrevet

Jeg beklager men her er det noe som skurrer.........

Jeg leste denne historien for lenge siden! (Ikke en mnd. siden) Og da akselererte den seg opp noe veldig med flere og flere detaljer rundt det påståtte forholdet som er beskrevet her.... Var det ikke pappaen som var gammel (ikke 60) og en yngre mamma.....?

Den gangen var det også flere som var tilstede i en barnebursdag som vitne til den påståtte hendelsen, og da finner jeg det rart at ingenting ble gjort...

Beklager igjen, men dette tror jeg ikke så mye på.

Skrevet

jeg husker selv datoen for bursdagen, så om det er noen lignende historier så er det mulig du tar feil........

begge foreldrene her er over 50, nærmere 60...

men fikk mye kritikk sist, siden det var bare den ene hendelsen...

ville ikke gjøre noe overilt...

så tro hva du vil... men ønsket bare å høre meningen til flere....

men tydligvis så er det noen som må irritere seg over slikt og...

barnevernet kan og gjøre vondt værre.... vil ikke gjøre noe forhastet...

barnehagen har holdt mer oppsikt etter hendelsen... pratet jo med de... ser jo bedre om det er blåmerker ellers på kroppen siden de gjerne hjelper til med å skifte klær og div...

Skrevet

jeg klikket nysgjerrig på din profil, for å se om jeg husket deg bedre etter det. Og la merke til at du var sist innlogget 9.desember 2007. Dvs at dersom du la ut noe om denne saken for en måned siden var det under et annet nick....

En annen ting er jo at det er imponerende at disse menneskene på nesten 60 har barn i barnehage....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...