Gå til innhold

Feil folk får barn...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg har ingen respekt for tenåringsjenter som knuller i rundt som om de skulle få belønning for det.. Med tre- fire sengepartnere på en uke så kom ikke på skulderen min å grår når du er gravid og ikke aner hvem BF er.., man høster som man sår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett om du respekterer folk med flere sex-partnere eller ikke så har du lite grunnlag for å uttale deg om deres evne som forelder.

Skrevet

er litt enig ja.. synes synd på dem som sliter kjempelenge med å bli gravide. men skjer det, så skjer det.. men knuller man rundt, burde man kanksje sikkre seg litt bedre;) kondom+piller. da burde man være trygg, hehe..

Skrevet

jeg adde hvertfall brukt kondom. for det er det eneste som kan sikre mot kjønnsykdommer;) skjønner ikke at noen tør å knulle på ufaste partnere (andre enn typen) uten å bruke kondom (å ja, nå får jeg vel like mye kritikk som jeg fikk da jeg skrev at jeg ikke skjønner meg på folk som begynner med dop, men samma)

Skrevet

seff kan kondom sprekke altså, og det er jo ingen sin feil.

Skrevet

Derfor utaler jeg meg heller ikke om foreldre egenskapene til de heller..

En tenårings mor kan være like god/ dårlig mor som ei på 45år..

Skrevet

Er litt enig, jeg... Vi har prøvd i over 4 år og da er det noen ganger litt rart å forholde seg til andre som vurderer abort, klager over dårlig timing osv. Har ikke noe å gjøre med å dømme noen i det hele tatt, er bare litt sårt.

Skrevet

Takk, Rabarbra! Det var akkurat det jeg ville frem til! Lykke til videre med prøvinga, forresten, vi har bare prøvd i 2 mndr, så jeg er vel litt novise i forhold til deg...

Skrevet

Feil folk????? Er vel ikke dermed sagt at de som får ett, to tre eller flere med forskjellig er feil i det hele tatt, til å ha barn??? Er da mange andre som da også IKKE skulle hatt barn, enn akkurat dem i den kategorien under "feil" folk men......... Skjønner hvor du vil henn...... Syns synd på dem som sliter med å få barn altså. Men tror igrunn de fleste som får barn kan ta vare på dem også, sjøl om dem blir til under feil omstendigheter......... Så klart, enkelte som aldri skulle fått barn, det kan man ikke legge skjul på, men tror ikke vi skal legge alle under en kam av de som får flere barn med forskjellige.

Skrevet

Jeg er faktisk litt enig i det HI sier jeg. Ikke det at feil folk får barn, men at det er litt urettferdig at noen blir veldig lett gravide, kanskje uten at de egentlig ikke har tenkt det, mens andre som virkelig ønsker seg barn, sliter i mange år og kanskje aldri blir gravide. Mener ikke at den ene eller andre blir bedre foreldrer, bare at det er urettferdig. Dersom man pålanlegger å få barn er det noen som greier det på første forsøk, mens andre må slite i mange år. Er jo urettferdig det da.

Skrevet

Det er vell heller snakk om at de som virkelig _prøver_ på å bli gravid, synes det er irriterende, og bli missunnelig og "sjaul" på de som ble gravid ved uhell og ikke planlakt, når de som virkelig prøver ikke får det til !?

Sjønner egentli tanke gangen godt, verden kan på mange måter være urettferdig. Selv ble jeg gravid ved uhell, og var (mildt sakt) ikke planlagt det å bli gravid, da jeg er alene (Jada-jada, har hørt om prevansjon!). Har mange venniner som virkelig prøver, kjenner også de som har mistet tidlig i svangerskapet.

Så, hvorfor skal JEG (som ikke har annstrengt meg for å bli gravid) bli gravid? Og de som prøver og prøver, hvorfor blir ikke de det?

Men, ikke at de som blir gravid "ved uhell" blir noe dårliger foreldre enn de som virkelig prøver, det vil jeg ikke påstå.

Skrevet

Haha, ja, uff, er egentlig fryktelig ironisk og urettferdig.

Skrevet

Jeg tenker noen gang hvor merkelig det er at i mange fattige afrikanske land hvor folk sulter og dør av AIDS fødes det utrolig mange barn men i rike land så sliter mange med å få et barn....Ingen forklaring på det...

Skrevet

Å herreguuud, for et utsagn! Gå videre med den tanken og gjør litt research, så kanskje du kommer frem til noe vettugt...huff!

Skrevet

Så fordi de fattige i Afrika ikke har tilgang til prevensjon, så er det ingen der nede som sliter med å få barn? Jøss, Nobelprisen neste.

Skrevet

Ikke bare det, men de spiser jo både jord og gress, og ellers det de kommer over. Tenker nok ikke mye på å holde seg unna spekepølsa der i gården, nei. Tror faktisk endel av de røyker også. Selvom de er gravide. Det er helt utrolig.

Skrevet

Har dere statistikk på hvor mange som sliter i afrika å bli gravid? Det tviler jeg på! De føder så mange barn at det er nok til hele verden!

Skrevet

Nei, som sagt: Undersøk den problemstillingen videre du, lolipop, så vi kan få en grundig innføring. Det hadde jammen vært interessant å vite hva du kom frem til, hahaha...:-p

Kanskje vi heller skulle brukt av de mye omtalte operapengene til å få ordna en antall-barn-regulering for de som i Kina? Yessirybooob....

Skrevet

Skal undersøke alt grundigere, så du blir fornøyd, AndreVonDrei. He he, orker ikke å krangle i dag, kanskje i morgen:-)

Skrevet

er jo mange i rike land også som er veldig fruktbare, akkurat som i afrika. men i afrika så har dem ikke like bra tilgang på prevensjon og frivillige aborter, og derfor føder de jo mer barn enn de fruktbare i rike land, som kan bruke prevensjon og ta abort... dessuten er dødligheten blant barn i afrike så mye høyere enn i de rike land (dårlig hygiene, mange skdommer, lite næring, dårlige boforhold, kriger osv) at de må føde flere barn for at noen skal voske opp. og i afrika, så tjener barna penger til foreldrene når foreldrene blir for gamle, og man tjener altså penger på å ha flere barn. mens i rike land, så bruker man jo bare masse penger på barna, og får pensjon, så økonomisk sett så er det viktig med barn i afrika, og ikke viktig i rike land. skjønner?:P

Skrevet

Skjønner du det engelske uttrykket: "That goes without saying", Jenta88?

Skrevet

Etter litt nøyere lesning var det endel der som overhode ikke hadde noen sammenheng, men....joda....du er nok inne på noe :-p

Skrevet

hva hadde ikke sammenheng frøken;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...