Gå til innhold

Feil folk får barn...?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kikket litt rundt på sidene her, og jeg mener virkelig ikke å være slem, men noen ganger lurer jeg på om det er feil folk som får barn. På "hvem er far"-sidene er det en hel masse jenter som har 2,3 og 4 (og enda fler) potensielle fedre til barna sine, selvom de bruker p-pille og hopper av i svingen og ligger i forskjellige rom (ja, kanskje ikke akkurat det siste, men), og likevel blir gravide i flatfylla med en eller annen de ikke er sikre på om de kjenner. Samtidig ser man på "bli gravid"-sidene jenter som har prøvd i to-tre år og fulgt alle råd og veiledninger en kan oppdrive, men likevel ikke blir gravide. Jeg sier ikke dette for å dømme noen, man kan godt bli gode foreldre selvom man får en "fredagsunge", men noen ganger tror jeg det skjer en feilkobling som gjør at feil folk får barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er et godt eksempel...

Skrevet

Jo,kan jo være litt enig også på en måte

Skrevet

jo.får på en måte så kan det jo faktisk henne at ungen får et dårlig liv når den blir føtt og at andre unger er slemme mot den ungen fordi ungen ikke vet vem pappaen er og fårdi moren er en hore.så derfor kan jeg på en måte være enig.noen tar abort får de vet ikke vem faren er men det betyr jo ikke at de dreper en unge.men det må jo være låv å knulle flere på en gang så på en anen måte er jeg ikke enig.

Skrevet

Det var da ikke det jeg mente, har ikke tenkt på mobbing eller horer eller noe i den retning! Mener bare at det er så urettferdig at noen jobber og sliter og venter og sørger og mister gang på gang, mens andre får fullstendig uplanlagte barn som de egentlig ikke ønsker seg. Det var mer en kommentar til at skjebnen eller noe i den dur er fryktelig noen ganger.

Skrevet

ikke dømm andre...når su havner i samme situasjon er det mye verre for deg...det kunne vert deg,alle kan gjøre tabber...det at de bestemmer seg for å beholde, ta konsekvensene og ta alt annsvaret på egenhand beviser at det er noen tøffe damer som må være veldig glad i sine barn...

Skrevet

Det høres jo veldig fint ut, MI, men dessverre har jeg sett altfor mange eksempler på at det ikke er tilfelle. Flere jenter jeg kjenner har fått barn "litt for tidlig" og har gjort mer skade enn gavn for barna sine, med rus, ustabile (bo)forhold og generelt utrygge rammer for de små, som etterhvert ender opp i fosterhjem mens mor er på avrusning e.l. Samtidig kjenner jeg jenter som har "alt i orden" og gjerne vil ha barn, men det skjer bare ikke. Det synes jeg er trist. Sier absolutt ikke at det gjelder for alle som blir uplanlagt gravide eller får barn etter one-night-stands, kjenner et par ordentlig gode mødre som gjør en strålende jobb, selvfølgelig!

Skrevet

Nå var ikke det andre innlegget mitt rettet mot deg heller, lillenutt. For all del, selvfølgelig er det trist at noen prøver å få barn, men mislykkes gang på gang på gang. Men å kalle andres barn for "fredagsbarn" blir jo litt drøyt.

En veldig god vennine av meg fikk barn uten å vite hvem faren var. Og jeg tror nok det er en mye tøffere situasjon å være i enn folk tenker seg. I dag elsker hun gutten sin over alt på denne jord og hun er slett ingen dårlig mor.

Du burde vel skrevet HI på en annen måte...

Skrevet

jepp, livet er jo urettferdig. noen sliter med å bli gravid, mens andre blir det med ett uhell. men når "uhellet" først har skjedd, og de velger å beholde barnet, så viser det at de er like glade i barnet sitt som de som har prøvd i flere år! er ikke så enkelt å beholde et uplanlagt barn, men de gjør dte fordet, og det viser enorm kjærlighet for barnet. kan ikke tenke meg at det er noe lett i det heletatt, hverken økonomisk, sosialt, tidsmessig eller fysisk å beholde ett barn som ikke har en far. mange kjempeflinke alenemødre som jeg beundrer til tusen!

Skrevet

Hvis dette er et stort problem for deg i din vennekrets, siden du har sett så mange tilfeller vil jeg rett og slett bare anbefale å bytte beite...

 

For du er vel ikke som de?

Skrevet

og jeg syns det er kjempefært for barna når foreldrene ikke klarer å ta seg av dem, og det gjelder uansett om barna er planlagt eller ei.

Skrevet

Eg tror ikke antall år med planlegging av barn avgjør hvor god forelder en blir.

Noen mennesker skulle nok aldri fått barn nei, men antall sex partnere sier vel lite om hvor gagnet en kan bli som forelder.

 

Klart livet er urettferdig. Men det er jo ikke som om folk selv bestemmer hvor fruktbar en skal være. "Uhell" kan skje til og med ved bruk av beskyttelse.

Skrevet

jepp, jeg brukte ppiller, og ble gravid på det, men jeg skal ta vare på ungen min, like godt som en som har prøvd å få barn. skal heller ikke bruke rusmidler eller annet slikt tull. jeg setter jo tross alt barnet foran meg selv. elsker jo ikke barnet noe mindre nå, enn hva jeg ville gjort om han/hun hadde vært planlagt! merker jeg blir provosert av fordommer, derfor jeg har skrevet så mye her:P

Skrevet

Tror egentlig ikke det er noe fasitsvar på dette.alle er forskjellig,og gjør det de syns er best for seg selv.ja,jeg også veit om noen som ikke burde hatt barn.de bare får det.akkurat som det er veldig populært der og da.men er man ute og håpper rundt på mange forskjellige,og ikke bruker noe beskyttelse.så bør man heller ikke klage å gråte over at man har blitt gravid.det kan veldig fort skje.da kan det virke som man har gjort det med vilje.det veit jo bare personen selv:-).

Men,det er mange som klarer oppgaven bra.

Skrevet

har venniner som har blitt gravid og har hatt en dårlig start på svangerskapet, i dag er de noen av de mest ommsorgsfulle og annsvarsfulle mødrene eg vet om..har bare hatt positive erfaringer med at litt uansvarlige tenåringer har blitt gravid...de har kuttet ut rusen og tatt seg 100 prosent av ungen sin,fått seg utdanning og stått på...

Skrevet

Man kan bli supre foreldre selv om man har et lite "uhell" MEN i mange av uhellstilfellene så mangler mødrene er far til barnet blant annet. Det er faktisk ikke verdens beste start for en baby å mangle far. Jada jeg vet at det likevel kan gå kjempebra, men det mest optimale er å få et barn som er ønsket, av begge.

Og når noen av dere snakker om "tabber", så er det vel ikke akkurat en tabbe å ikke ane hvem pappa til babyen er. Det er vel bare rett og slett pinlig og skamfullt og har ingenting med tabber å gjøre. En "tabbe" er vel når man har ubeskyttet sex med partneren eller glemmer prevensjon, ikke når man flyr fra den ene til den andre osv. Tror det er det HI mener her, hun dømmer ikke men prøver å få fram nyansene i de to gruppene; de som strever og de som "gir litt f...og tilfeldigvis blir gravid" Mulig at alder også spiller en rolle her. Man blir jo mer ansvarsbevisst ettersom tiden går, og man tar ikke de sjansene som man gjerne tar tidlig i løpet.

 

Selv har jeg ikke giddet å se inn på "Hvem er far", blir bare oppgitt over hele siden.

 

Lykke til med graviditetene deres alle sammen!

Skrevet

eg dømmer iallefall ingen,uansett om de har 10 kandidater så kan de bli kjempe gode mammaer..er det noe eg har lært så er det å ikke dømme..folk forandrer seg..anntall sex partnere har ingenting å si på om en kan bli en god mamma eller ikke...

Skrevet

håper virkelig inge som er blitt uplanlagt gravid, uten vite hvem faren er, leser dette innlegget.selvfølgelig har de like rett til å ikek ta abort som ett par som har planlagt å bli gravid, og selvfølgelig kan de bli gode mødre. og det er ikke slik at et barn må ha en far og en mor seom elsker deg, for at barnet skal få en god oppvekst. og det er ikke så gøy for ett barn som har vokst opp med en mor, og ikke en far, og høre om slike utsagn som at de ikke har en fullverdig oppvekst, grunnet faren ikke var der.

(noen ganger er det 100 ganger bedre å ikke ha en far der, enn å ha en far der som driter i deg, eller bruker vold..)

Skrevet

en ting er å bli ufrivillig gravid å ikke vite hvem faren kan være. men HI snakker om de som har både 3,4 og 5 potensielle fedre. å det er faktisk ganske ille spør du meg. jeg er ganske enig med HI jeg. finnes alt for mange av de som ikke kan gi barna sine trygge oppvekstvilkår. og de som har alt klart og ønksker barn for alt i livet, men får det bare ikke til. det er sant og si litt urettferdig.

 

så vill jeg bare si at FOR skrives med O, å ikke FÅR med Å. blir så lei av slike slurvefeil!!! hormoner sikkert!!!

Skrevet

Det er ikke snakk om tabbe det nei.syns det er tragiskt.det kan være litt skummelt å si at det bare var en tabbe og at sånt kan skje.det er å ta litt lett på det.da er det kanskje mange unge som tror det er greit og at man klarer seg bra uansett.sånn bør det jo ikke være.det skal ikke være greit å bare ligge rundt overallt og plutselig ikke ane hvem som er far.

Skrevet

Ja, det er nesten like irriterende som de som ikke forstår seg på bruken av stor bokstav....

Skrevet

Neida, det er ikke et problem i min vennekrets, Japp, heldigvis. Men påfallende mange jenter i årstrinnet under meg på skolen fikk barn veldig tidlig, og det har uten unntak gått på ræva, dessverre for barna.

Og selvfølgelig er jeg ikke som de- jeg er jo selvsagt et harmonisk velbalansert og produktivt medlem av samfunnet, som kun har gode sider og smiler meg gjennom motgang og, og, og.. (Kanskje ikke helt så rosa, men har ihvertfall vært forskånet for rusproblemer og er nesten kjedelig monogam ; ) )

Skrevet

"så vill jeg bare si at FOR skrives med O, å ikke FÅR med Å. blir så lei av slike slurvefeil!!!"

 

Jeg må bare rette denne setningen:

 

Så (med stor -s) vil (med en -l) jeg bare si at FOR skrives med O og (ikke å og komma) ikke FÅR med Å. Blir (-b med stor bokstav) så lei av slike slurvefeil!!!

Skrevet

"har bare hatt positive erfaringer med at litt uansvarlige tenåringer har blitt gravid..."

 

Fint for deg, men det gjelder faktisk ikke for resten av verden.

Skrevet

Noen ganger skrives det "for" og andre ganger "får". Det skrives fks: "jeg får en gave", "får jeg lov til å gå ut", osv. Er jo to forskjellige ord. Og "for" kan vi bruke: "slutt å sutre over skrivefeil på ett forum, jeg er så lei av det, for *sensurert* søren"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...