Gå til innhold

når pakker dere sykehus bagen? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pakka sånn halveis 3 uker før, pakka ferdig to uker før.

Skrevet

tenker jeg skal begynne å pakke ned klærne til lillegutten når jeg er 37 uker på vei:) så hiver jeg oppi litt saker til meg selv i uke 38-39:) jeg har kjempegod tid..hehe!!

Skrevet

Er 33 uker og har begynt å slenge oppi etterhvert som det jeg har tenkt til å ha med meg er blitt vasket. Har også begynt å kjøpe inn litt ekstra tolett artikler etterhvert som jeg ser/finner det i butikken.

Skrevet

Jeg har ennå ikke gjort det, er 36+4. Begynner vel sån smått om ca. 1 uke vil jeg tro.

Skrevet

Har 20 dager og ennå ikke begynt å tenke tanken på å pakke den... :-) Har god tid jeg... Begynner vel å pakke om en ukes tid eller noe :)

Skrevet

jeg bare tenker på at guttungen er født nesten 2 uker før termin, og jm ser det som lite sannsynlig at jeg går noe spesielt lengre med denne(pga omstendighetene)

dere som har født før termin før, når pakker dere bagen?

Skrevet

Jeg fødte ca 2 uker før termin med nr 1 derfor pakket jeg bagen i uke 34 eller noe sånt da jeg var gravid med nr 2. Nr 2 kom 7 lange dager over termin, så bagen lå klar i mange mange uker.. hehe.. Denne gangen har jeg tenkt å pakke bagen i uke 37-38, tenker jeg:)

Skrevet

jeg la et par tøfter i en bag for noen uker siden, siden jeg kjøpte tøfler til å ha med... ellers pakka jeg "ferdig" i går kveld da jeg begynte å kjenne uregelmessige rier.. mangler enda noen ting men bor 10 min fra sykehuset, så om jeg glemmer noe så er det ikke så farlig.. må huske matpakke til gubben da! hehe.

Skrevet

Nei den blir pakket når det skjer noe den. Kanskje jeg kjøper inn noen toalettartikler og setter på badet så vi har ekstra, men sist så pakket jeg bagen den dagen fødselen startet, og har tenkt det nå også. Mannen min må uansett hjem etter fødsel og kan ta med ting til meg da.. Men jeg blir å legge en liste over det som skal være med oppi bagen slik at han kan lese det der!!

Skrevet

jeg har 19 dager igjen og har begynt å pakke den nå..;)

Skrevet

skal inn på sykehuset 22april og har så si nesten pakket ferdig nå.

Skrevet

Eg pakka den ca 1-2 veker før termin, men sidan det er snart 3 veker sidan har det blitt litt ompakking etterkvart.... hehe

Skrevet

det blir vel sikkert slik som forgje gang. at jeg pakker den når vi er på vei ut døren

Skrevet

Ca et par uker før.

Men anbefaler å ha en liste klar hvor du har skrevet ned alt du vil ha med deg. Skulle ting starte før tida, så vet mannen hva han må ta med og du selv kan kjappere og lettere finne fram det du vil ha med.

Ikke like lett å pakke en bag når man stresser rundt med en kropp full av rier...

Husk også at det er jo ikke alt du trenger å ha med deg til selv fødselen. Kanskje greitt å la noe ligge igjen hjemme som mannen kan ta med seg etter fødselen, f.eks hente-sett til babyen og skifte-tøy til deg selv...

Kan jo bli en litt stor bag/koffert hvis man tar med seg alt på en gang mener jeg..

Skrevet

Når jeg fikk førstemann pakket jeg når riene startet... Denne gangen har jeg kjøpt en del nytt til sykehusoppholdet(joggebukser,t-skjorter/topper,amme-bh'er,truser,tynn jakke toalettsaker +++) ,så d ligger i bagen allerede(33 uker på vei)...hehe:)

Skrevet

Det var det også, ja... Merkelig hvordan man utsetter ting når man er 2.-gangsfødende! Har ingenting klart, jeg. Er "bare" i uke 31, da.

Skrevet

Jeg har lagret en liste på datan så jeg evt. mannen min ikke skal glemme noe om det blir hurtig avgang: ) Men jeg har mange uker igjen, men tenker å pakke 1 uke eller et par dager før termin om jeg ikke føler akutt behov for å ha det klart før da: )

Skrevet

Nå er det vel ganske sjelden at fødselen starter, og man blir SÅ satt ut med en gang at man ikke klarer å hive nedi det man trenger i en bagg før man drar?

Sist ble jeg lagt inn direkte etter rutine kontroll hos JM i uke 37, men sambo klarte fint å finne det jeg trengte, og ta det med til meg selv om baggen ikke ble pakket mange uker i forveien ;-)

Dessuten så har de det meste på sykehuset, både av det man trenger under fødsel og etter!

Tenker jeg pakker når riene starter denne gangen jeg =)

Skrevet

Har begynt for fullt å pakke idag, men ikke helt ferdig da. Har termin i morgen, så er vel ikke av de kjappeste...:)

Skrevet

Hei.

Jeg har 3 uker igjen til termin nå, og jeg begynte å pakke bagen for ca 2 uker siden, den står åpen inne på soverommet, slik at jeg legger oppi diverse ting og tang nå og da. Det aller viktigste er lagt ned i bagen.

Skrevet

4 dager før temin pakket jeg. Ikke av de kjappeste jeg heller...

Skrevet

Jeg kommer til å pakke baggen, hvertfall nesten ferdig, noen uker før. Ved de to første fødslene så hadde jeg god tid på meg når riene startet men med siste mann så trodde jeg at jeg hadde god tid men tok skammelig feil. Det er ikke lett å huske på alt mens man går og har det vondt og ikke lett å pakke noe som helst da. Hverfall min erfaring. Selvfølgelig kan vel mannen ta med seg noe senere men ikke alle er like flinke til å finne fram i damas saker.

Skrevet

jeg kommer til å pakke baggen nesten klar 5-6 uker før. Nå har alle de tre jeg har født før kommet før term, litt tidliggere for hver gang. sistemann kom i uke 36,1. Desuten startet de to siste fødslene m vannav. og siden hodet ikke var festet, skulle jeg ikke gå rundt. Mannen kunne sikkert pakket, men spørs om han selv m liste hadde tatt riktig. Nei, best å ha full kontroll selv, spørr du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...