Gå til innhold

Jeg irriterer meg sånn på enkelte foreldre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det blir kalt inn til foreldremøte på skolen (3.klasse) så dukker ingen opp. Hvorfor? Jo, det skal velges ny klassekontakt.

Og det må vi jo virkelig prøve å unngå!

Hva er det egentlig med enkelte? Eller forresten, MANGE?

Er det så jævlig vanskelig å innvolvere seg i skolegangen til barna?

De som ikke dukker opp på foreldremøter, er de som sitter å syter på konferansene at de synes de får for lite informasjon fra skolen, misliker ditt og datt osv.

Rart! Helt merkelig at de ikke får med seg informasjon når de aldri er der.

*utblåsning*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FLINKEFISEN.... jeg stiller alltid opp på møter, men jeg kvier meg for å stille opp som klassekontakt...

Jeg vet at jeg ikke er pålitelig når det gjelder å huske ting for eksempel... det er jo ikke så bra. Også har jeg sittet i så mange kommiteer og styrer oppigjennom, og det som frustrere meg er at det aldri har hatt noen hensikt. avgjørelsene som blir tatt blir enten oversett eller forkastet av et høyere organ. Da er det lettere å se ned og si jeg vil ikke, enn å vifte entusiastisk med

"jeg vil være med"-flagget.

Skrevet

Møtte ikke folk opp på foreldremøtet?? Trodde det var en selvfølge for alle!

Skrevet

Kjenner så altfor godt igjen det problemet her.

IRRITERENDES!!!!

Skrevet

Den er jo helt grei!

Det fines jo mange grunner for å ikke stille som klassekontakt:-)

Sjenanse, lite tid, andre verv, osv.

Men da mener jeg de bare kunne ha saft det, istedet for å unnlate å møte!

Nå har det nettopp vært foreldremøte, det er 15 barn i klassen. Hvor mange kom?

EN!

Skrevet

Nei desverre så kan det virke som det ikke er en selvfølge her, iallefall.

Og det dumme er at det irriterer megså mye at jeg omtrent slutter å hilse på butikker, osv. (Kan jo hende de har gyldige grunner noen, men rart at ikke iallefall en av foreldrene kan møte)

Skrevet

Men det er sjokkerende... sånn kan dere ikke ha det. Da må du sende ut en streng mail, om at hvos folk vil vite hav som skjer med ungene sine så må de i alle fall stille opp så informasjonen når frem.

Jeg skjønner godt du blir irritert ovar at folk ikke stiller. gav de ikke beskjed om at de ikke kunne komme heller???

Skrevet

"Det fines" og "da kunne de bare saft det"

HERREGUD.

Skrevet

Merkelig at ingen av foreldrene til de 15 elevene hadde anledning? Sløvt!! Tror ikke folk forstår hvor viktig det er å engasjere seg i barnas skole/barnehage...Uff, blir oppgitt kjenner jeg.

Skrevet

Nei, ingen meldte avbud. Så da satt vi der, da. Lærer, jeg og en stusslig pappa. Men rakrygget nok til møte, iallefall:-)

Så ny klassekontakt for neste år, ble mannen min. Jeje. Får ta året etterpå jeg da.

Skrevet

helt forferdelig...en må vel kunne gå på sånne møter, og jeg hadde rett og slett sagt at de fikk klappe igjen, og ikke klage.....

Skrevet

hahahahahhahahahahahhahahahahhah

:-)

Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan folk tenker jeg, dette er jo en del av det å ha barn!

Det er 18 unger i klassen, de skal gå på skolen i 10 år og det er to stykker som må være klassekontakt hvert år (en kontakt og en vara). Enkel matte dette, ALLE må regne med å gjøre jobben minst en gang...

Man kan da ikke velge bort en så viktig del av det å ha barn, de skal følges opp på alle plan. Dvs ikke bare hjemme, men det skal stilles opp på dugnader i idrettslaget, baking i korpset, kjøring til fotballkamper og ikke minst skolen skal følges opp. Det er en del av det å være foreldre! Selv regner jeg med at jeg som trebarnsmor blir rimelig dreven på disse foreldreutvalgene etterhvert ;-)

Skrevet

Særiøst, ikke en eneste en? Er det virkelig mulig?!

Litt sånn i bhg til snuppa også, bare halvparten som kommer på foreldremøter. Og ingen som melder seg frivillig til å sitte i FAU eller SU. Sløvt.

*Stolt mor som sitter i FAU og som alltid deltar på møter og involverer meg i barnas liv*

Skrevet

Jo, en! En pappa. Det er jo helt sjukt hvor lite enkelte bryr seg.

Skrevet

helt enig! da var virkelig du flink som gikk flinke flinkekjerringa.... godt at noen tar ansvar. min datter er ennå liten, men visst pokker skal jeg stille opp på møter og engasjere meg !! alle må ta sin tur enkelt og greitt!

Skrevet

DEt er jo helt utrolig at så få stiller opp!!! Her i huset prøver vi alltid å gå begge to, spesielt på de i barnehagen. På skolen har det vært litt annerledes siden jeg bare er bonusmammaen, men far går alltid, og han skriver alltid et eget referat til meg. Hihi;)

Skrevet

Det er faktisk valgfritt å stille opp på foreldremøter. Det passer ikke alltid for alle. Selv om oppmøte på 1 av 15 er dårlig.

Det jeg synes er irriterende er foreldre som må henge seg opp i andre foreldres valg! Om de velger å ikke gå på møter er det dems tap og ikke ditt.

Skrevet

ja det er valgfritt, men det vanlig folkeskikk å melde fra til lærer om du kan komme eller ikke. for få som kan- utsett møte!!! vanlig praksis i skolen

Skrevet

Det er greit at det er dems tap Seriøst?, men det kan jo være viktige ting som taes opp, og da er det jo ikke så enkelt å gjøre det med bare 2 foreldre. Det er jo egentlig snakk om ca 30 foreldre (pluss-minus selvsagt), men da syns jeg det er ganske utrolig med et så lite oppmøte. Det handler ikke om å henge seg opp i andres valg, men å bry seg om klassemiljøet!!!

Skrevet

Leste du ikke innlegget? Jeg er klar over at et dukker opp tilng som hindrer enkelte å komme, men èn av 30 er vel strengt tatt ganske utrolig?

Tror neppe alle hadde gyldig grunn! Og jeg er fullstendig klar over at det er "valgfritt" å møte, men det sier jammen mye om de som ikke møter. Og det er de samme menneskene år, etter år.

Jeg irriterer meg ikke over valgene de enkelte gjør, men over engasjementet i forhold til barna de har satt til verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...