Monajenten Skrevet 13. april 2008 #26 Skrevet 13. april 2008 Samme som mortilgunnar her! Er også en av de aktive brukerne, men skriver støtt og stadig dritkjedelige innlegg som ikke får svar. Dere leter jo etter noe å "ta oss på", men jeg ser aldri et innlegg hvor dere skriver: "En aktiv bruker har svart på innlegget til en ikke aktiv bruker!" Hvis dere syns det er så ufattelig tragisk, er det jo ingen som tvinger dere til å bruke forumet. Men å demonstrere på denne måten her, og i tillegg bruke en så grusom sak som eksempel, det blir bare for dumt. Seriøst, er vi 14 år eller? Og soleie, det har selvsagt mye å si hvilket innlegg som ble skrevet først. Kommer det et innlegg om hva man skal ha til middag og man svarer på det, gidder man jo ikke svare igjen på neste innlegg om middagen som blir postet ti min etterpå.
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 13. april 2008 #27 Skrevet 13. april 2008 Er ikke så vanskelig å gjøre seg kjent, da. er jo bare å skrive masse her inne og bli kjent med folk, så får du vel så mange svar som du ønsker=) jeg for min del svarer som regel ikke mer til kjente enn ukjente, hvis ikke det er en "pratetråd", da..
Mamsen&LillePrinsen Skrevet 13. april 2008 #28 Skrevet 13. april 2008 Eh er du helt blåst eller? det har mye med saken og gjøre. Når det kommer flere sånne innlegg i løpet av en dag så gidder kanskje ikke folk og svare på samme innlegg om og om igjen.Og jeg skjønner ikke hvorfor HI tar dette opp når det dreier seg om en så tragisk sak. Unødvendig!
Gjest Skrevet 13. april 2008 #29 Skrevet 13. april 2008 Jeg har ikke lest noen av dem jeg. For jeg er ikke intressert, ikke i noen av de 4 (fire!!!) innleggene om samme tema. Og det kan være at av de 6 svarene enigma har på sitt likelydende innlegg er 3 av de fra henne, veit a søren jeg. Men det ligger 2 om Engla med 0 svar også, så du må med andre ord være mer populær enn de to som har laget de to andre innleggene, men mindre populær enn enigma. *konklusjon fattet*
mamman til to gutter Skrevet 13. april 2008 #30 Skrevet 13. april 2008 Jeg har lest et av innleggene om Engla og det var det som lå øverst når jeg kom inn på siden. Selvfølgelig er det sånn at når det er fire innlegg om samme tema, så vil det som først får flere svar lett få mange svar, mens de andre får få eller ingen fordi alle legger inn på den tråden hvor det allerede er en diskusjon. Ellers så tror jeg grunnen til at tråder om ting som egentlig ikke er spennende laget av "populære" personer får mer svar er rett og slett at de som kjenner dem, via dib eller i virkeligheten, svarer mye. Og så har overskriften mye å si. "se her" eller "pliiiiizz se her, ønsker maaaange svar" frister ikke meg hvertfall, greit å vite hva det handler om før man trykker inn på en tråd og det hjelper faktisk ikke å be om mange svar, folk svarer hvis de føler de har noe å bidra med. Dessuten er det mange spørsmål som ikke trenger 40svar, det holder med et eller to saklige.
dritgrei hei hei! Skrevet 13. april 2008 #32 Skrevet 13. april 2008 Jeg syns det er fint å sette søkelys på dette, men det kan være fint å ta skjeen i egen hånd...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 13. april 2008 Forfatter #33 Skrevet 13. april 2008 Og med det meinte du?? Ser at det er fleier her som bare svare for å "forsvare" uten å ha sett kva som har blitt skrive lenger oppe. Nok ein gong: Eg har dytta Det kom innlegg etter mitt Eg skriver ikkje detta fordi eg er fornerma el noko men fordi det er eit faktum at det skjer.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. april 2008 #35 Skrevet 13. april 2008 men er ikke det motsatte bevist nå? dette innlegget er jo det mest besvarte innlegge på hele siden og du er jo ikke kjent
NoDoubt Skrevet 13. april 2008 #36 Skrevet 13. april 2008 Jeg svarte på det andre siden det var det jeg så først. Svarte ikke på ditt da jeg allerede hadde svart på det andre.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 13. april 2008 Forfatter #37 Skrevet 13. april 2008 Det var ikkje det som var meininga med innlegget mitt, men tydelig så er detta eit litt sårt tema for nokon. Så nå er mitt innlegg faktisk det mest besvarte og det første gong i min Dib historie!!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. april 2008 #38 Skrevet 13. april 2008 så når vi ikke svarer er det galt og når vi svarer er vi hårsåre. kansje dette var første gang du kom med noe ordentlig intresant/diskuterbart?
Gjest dagdrømmer Skrevet 13. april 2008 #39 Skrevet 13. april 2008 Og med dette innlegget er det vel herved motbevist... =)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 13. april 2008 Forfatter #40 Skrevet 13. april 2008 Du har heller tydligvis ikkje lest alle svar mine her!! Eg er ikkje fornerma el hårsår av den grunn, fikk bare bevist poenget mitt trur eg. Og nei det er ikkje første gongen eg kjem med nokon intersant el diskuterbart for det har skjedd før at at det har komme det samma etter eit innlegg av ein "kjent" med samma innhold som får mange svar mens det som var av ikkje kjent nick fikk ingen el få. Eg snakkar ikkje bare om meg men om andre her inne også Kanskje litt til ettertanke..................???
Gjest Skrevet 13. april 2008 #41 Skrevet 13. april 2008 Du virker jo litt amper da Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor dette engasjerer deg så veldig? Det er jo ganske naturlig at det er sånn, men dette er ikke den virkelige verden, så hvorfor bry seg?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. april 2008 #42 Skrevet 13. april 2008 jeg har aldri kaldt deg fornermet eller hårsår. så hvorfor tror du at jeg ikke har lest alle innleggene? jeg sier bare at denne tråden motbeviser alt. har man noe intresant og komme med så får man svar. jeg gidder ikke bevist bare svarer på nick jeg ikke kjenner for og være kul mot de ukjente. jeg svarer på de intresange/morsome innleggene. så den ettertanken får du beholde selv
minimegogtrollet Skrevet 13. april 2008 #43 Skrevet 13. april 2008 vil bare si at jeg begynte å titte innom her først i sist uke, og spurte da et spørsmål ang. barnesetet til min datter.. Fikk et utrolig bra svar på det spørsmålet og var kjempe fornøyd med det! FIkk ikke en følelse av at ingen ville svare fordi de ikke kjente nicket mitt. Forstår jo at de som kjenner hverandre godt svarer hverandre. SLik er det jo i den "virkelige" verden også. En har enklere for å snakke med noen en "kjenner". Likevel er ikke jeg redd for å kaste meg inn og svare på trådene til de mest aktive, man må jo begynne et sted. Jeg har heldigvis heller aldri fått sure eller frekke svar. En må ikke bli lei seg om en ikke får svar, det er jo ikke personlig (tror jeg ihvertfall:-)
giggsi Skrevet 13. april 2008 #44 Skrevet 13. april 2008 Jeg får av og til mange svar og andre ganger ingen.Så kan ikke ha med nicket å gjøre.Kommer vel ann på hva de som er her inne når du postla det leser.Kan jo hende at ingen av de som er der akkurat da er intr,men 5 t etter kan det hende 3 her inne er intr.Jeg svarer utifra hva innlegget inneholder og ikke noe annet.Er ikke ofte jeg ser hvem som har skrevet det en gang før jeg leser innlegget.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 13. april 2008 Forfatter #46 Skrevet 13. april 2008 Da kan du gje meg eit svar på kva detta betyr da?? så når vi ikke svarer er det galt og når vi svarer er vi hårsåre. kansje dette var første gang du kom med noe ordentlig intresant/diskuterbart? Det er det eg svarer på og det er det du skreiv.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 13. april 2008 Forfatter #47 Skrevet 13. april 2008 Eg finns ikkje amper i det heile tatt, men eg sier det eg meiner og legger ikkje noko mellom, går ikkje rundt grauten om du vil sei det slik. Er desverre ikkje alle som tåler at eg er rett fram men slik er nå ein gong eg. Og verden min er ikkje slik, eg føler at eg hører på dei som har noko å sei og svarer evt om eg har noko å svare. Eg føler også at verden hører på meg når eg har noko å sei og eg får svar. Detta engasjerer meg fordi det har vert tatt opp her før og da blei det blankt avvist. MEN det er faktisk slik her inne samma om du liker det eller ei. Eg skriver lite innlegg sjav men leser ein del og svarer om eg syns det er noko eg kan bidra med.
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 13. april 2008 #48 Skrevet 13. april 2008 Jeg hadde egentlig bestemt meg for å holde meg unna denne debatten, men syns nå at HI får mye "hets" og jeg må faktisk si jeg er enig med HI. Det ER jo slik at aktive , populære brukere får mest svar. Når det er sagt så betyr ikke det at de mindre aktive brukerne bestandig aldri får svar eller at jeg/vi er fornærmet av den grunn. Jeg kan bare snakke for meg selv og si at jeg ikke blir fornærmet, men kanskje tenker over det innimellom med slike ting som er personlige og som man gjerne kunne tenke seg å få flere svar og meninger/tips om, også får man kanskje 3-4 svar. Svarene er gode, men det er kanskje bredden man ønsker. Men så er det en populær bruker som legger inn et innlegg, kanskje bare en oppfølging/oppdatering av en pågående sak/krangel med sambo f eks og da husker flere her hele forhistorien og er helt med. Naturlig det hvis man anser seg som "venner" her inne, men samtidig skjønner jeg at mange føler seg utenfor. Det som er så bra med et sånn forum er at man KAN spørre om det man vil, og diskutere det meste. Det som er dumt er at det alltid vil være noen som faller utenfor. Og det betyr ikke at de populære rotter seg sammen, det betyr bare at sånn er det. JEg tror ikke det er noe de populære gjør med vilje, og ikke mener jeg å rotte meg sammen med de mindre kjente fordi jeg svarer som jeg gjør. Jeg syns bare det blir litt for dumt å nekte på at det er sånn. Jeg har vært bruker av DiB / BiM siden 2004 og har sett denne type diskusjon før. Folk , både kjente og ukjente, tar seg så nær av ALT i denne diskusjonen. Man må ikke være FÆL selv om man er på den populære siden eller selv om man sier ifra når man er på den ukjente siden hvis dere skjønner..
Gjest Skrevet 13. april 2008 #49 Skrevet 13. april 2008 Jeg er enig med deg i mye av det du skriver jeg. Likevel klarer jeg ikke helt forstå hvordan man kan ta seg nær av manglende respons fra fremmede på et internettfora som dette.. Jeg begynner jo å få med meg at enkelte blir det, men det er der jeg detter av.. Men, det er jo synd at noen føler det slik da.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 13. april 2008 Forfatter #50 Skrevet 13. april 2008 Takk Takk Takk Eg tar meg ikkje nær av det som blir sagt her. Eg skjønnar bare nå bedre kva dei gjer, og les gjerne den andre tråden som er inspirert (som det så fint heiter) av denna tråden, om Dib lover. Du ser jo kven det er som bygger opp til oppheta diskusjoner og som til tider også kjem med litt "feil" uttalelser........"kjente"................. Ja livet er urettferdig samma kor du snur deg henn, men hvis ein kikker litt etter og ser at det er den samma personen som sitter aleine i kantina dag ut og dag inn, ingen sier hei el setter seg ned. Betyr det at den personen er ubrukelig?? At den personen er ikkje verdig at nokon sier hei og spør om det er ledig der og starter ein samtale?? Det blir litt samma mentalitet her, det er nokon me ikkje kjenner så godt så me gidd ikkje, det var skrivefeil i den overskrifta så det kan umulig vera nokon som meiner alvor osv. Det er faktisk ikkje slik....................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå