Gå til innhold

Hvor var DU da vannet gikk?:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte på do på natten noen dager før termin. Det bare fortsatte å sildre og renne etter at jeg var ferdig med å tisse. Kom aldri masse fossende på en gang. 17 timer etter var vesla ute

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor tok det på meg på sykehuset.. For å få fortgang i fødselen.Jeg ble satt i gang:p

Skrevet

1. Hjemme i senga

2. Under fødsel. siste fase

3. I en bil i lyskrysset på tur på sykehuset

4. Under fødsel, siste fase.

Hvordan jeg taklet det? Jeg følte meg noe beklemt da jeg skulle gå fra bilen og inn på sykehuset i en hvit joggebukse!!!!Fatter ikke hva jeg tenkte på.

Skrevet

Begge gangene var jeg på fødeavdelinga, og var jordmor som "tok" det...

Skrevet

Her gikk vannet i det jeg reiste meg for å gå ut av bilen og bort til inngangen på sykehuset. Dette var i tre tiden om natten, to timer etter at jeg hadde begynt med blødninger og rier... Da var det ca 2 min mellom riene. Og snuppa kom maaaaaange timer etterpå... hehe... Ble litt paff da jeg kjente at det var noe som kom i trusa, trodde først det var blod siden jeg blødde ganske kraftig en stund. Men da jeg kom inn på føden ble det fort konstantert at det var vannet. Hodet var ikke festet, men snuppa låg med hodet ned fra uke 28, så hun hadde kommet langt ned likevel....

Skrevet

Jeg lå i senga, og våknet av at jeg måtte tisse. Satte meg opp, og ut fosset den innsjøen. Husker jeg tenkte "hva?? tisser jeg på meg??" Litt i koma! Skjønte fort hva det var bare jeg våknet :)

Mannen min våknet ikke like fort, han snøvlet bare tørk opp da! Men han spratt fort opp andre gang jeg snakket til han, da jeg insisterte nå må vi dra! Litt komisk.. :)

Skrevet

Ahahahah! Jeg lo så jeg grein da jeg leste om han som trodde det var et dyr i senga *humre* Og denna karen som blir skrevet om over her som mente at jh80 bare skulle tørke opp.. =D Jeg gleder meg veldig til å se hvordan min samboer reagerer på dette her =)

Skrevet

Jeg var på shopping. Kjedet meg hjemme etter 4 dager over terminen og dro på shopping. Skulle betale i kassa da jeg kjente at jeg ble våt i trusa. Gikk på do på senteret og innså at vannet mitt hadde gått. Tja, da var det bare å komme seg hjem og ringe til sambo. Våknet midt på natten og 5 timer etter var gutten født.

Med nr.2 så tok jordmor vannet mitt.

Skrevet

Gikk på fødestua, jordmor tok det. Slapp av du, det er ikke så ofte det skjer slik som i filmene at Niagarafossen står ut mellom beina på folk. Dessuten ser jo folk at du er gravid, og at det er ganske naturlig det som skjer. Gå ut, kos deg, shop og gå på cafe. Nyt siste tiden av svangerskapet:-)

Skrevet

Jeg var også på butikken med førstemann. Kjente det begynte å renne sånn forsiktig og tenkte jeg skulle gå å sette meg i bilen. Mannen min ble sur og lurte på om jeg ikke hadde tenkt å hjelpe han med å pakke ned varene. Turte ikke å si at vannet hadde gått midt i kassakøen så pakka ned varer i kjempe fart. Hadde heldigvis på meg kåpe, så ingen så at jeg var våt.

Skrevet

Haha, flere herlige historier!

Skjønner jeg må gå til innkjøp av noen tisselaken etterhvert..

Skrevet

Vatnet mitt gjekk aldri. Jordmor tok det langt ute i fødselen.

Korleis eg takla det? Bra, men det var mykje meir blod og gusj enn trudde. Eg trudde d skulle vere kun vatn....

Eg var aldri bekymra for at d skulle gå. Nesten to veker over termin sto eg ein halvtime i kø for å ta båt ut til øyene i Oslofjorden i lag med ei vennine. Når vi endelig kom oss ut gikk vi på den andre sida av øya og låg der og sola oss heile dagen og svømte langt uti fjorden. Fødselen starta to daga etter.

Har ikkje bekymra meg i heile tatt dette svangerskapet heller.

Mitt tips er: Lev som normalt så lenge du kan!

Skrevet

Var på føden... Jordmor tok d når jeg hadde 8 cm åpning,for å få litt sterkere rier...:)

Skrevet

Mitt ble også "tatt" med den store heklenåla, hehe.... Gode saker, for jeg hadde ligget veldig lenge, og da gikk det ikke lange tiden før gutten min var ute:-)

Skrevet

Jeg lå i senga og sov:-) Kjente et knepp og tenkte fa.. jeg tisser på meg. Den gang ei - det var et lite fossefall på vei ut, og det bare under hele fødselen, rant og rant og rant:-) Glad jeg hadde en stor bleie liggende klar så jeg slapp å kjøre til sykehuset helt våt.

Skrevet

Hehe, mange artige innlegg her =)

Jeg har et spørsmål.. Lurer på hvodran det ser ut, det vannet som kommer. Er det farget vann? er det blodig?? Er førstegangsgravid, som dere sikkert skjønner =)

Skrevet

Første gang hjemme i stua midt på dagen, i godstolen foran TV'en. Andre gang hjemme i senga. Begge ganger kjente jeg et "popp" før vannet fosset ut, litt mer gradvis da jeg var liggende enn da jeg satt. Men ingen tvil overhodet.

Friskt fostervann er blankt/lysrosa, kan være litt blakket og ha små hvite flak i seg. Er det grønngult har babyen bæsjet i det og det er viktig at du rapporterer dette til jordmor!

Skrevet

Begge gangene er det tatt på sjukehuset....1 gang for å få fortgang i fødselen...tok det kl 13, og jenta var ute 21.13...så då tok det lang tid...

Med nr 2 tok dei vatnet kl 08.35 og hadde då 5 cm opning...kl 08.47 var guten ute...hehe...så det gjekk veldig fort....

Spent på korleis det går denne gangen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...