mammeladas *HØYGRAVID' Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Jeg er nå inne i min siste uke mot termin, og jeg merker at jeg vegrer meg mer og mer for å bevege meg i "det offentlige rom" (f.eks å gå i butikken, ta bussen, gå på kafe, på kino etc.) Er såå nervøs for at vannet skal gå! Skrekken er jo å stå i kø på butikken eller i disken på kafe, og så plutselig kjenne at det sildrer nedover beina! :-) Jeg tenker at det må være såååå pinlig?! Så, hvor var du da vannet gikk, og hvordan taklet du dette?:-)
Gjest Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 På fødestua, midt i et renn av rier mellom 7 og 9 cm åpning. Sildra bare litt..
Gjest Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Åja! Hehe...og hvordan taklet jeg det? ...tenkte ikke nevneverdig over det gitt..
Emilie&Markus Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 På fødestua, jordmor måtte ta vannet for å fortgang i rier og fødsel. Syns det var litt ekkelt akkurat idet jeg kjente hun "stakk hull" liksom, og det fosset ut..
Supermamm Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Var på føden jeg og. Jordmor tok det for å få fortgang i ting: ) Tror ikke du skal bekymre deg for det. Er det ikke ganske få fødsel som starter med vannavgang sånn prosentmessig? : )
benteeli Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Vannet har ikke gått i noen av mine fødsler (2 stk). De har "tatt" det relativt langt ut i fødselen. Begge gangene trodde det at det måtte ha gått tidligere og hørtes ganske overrasket ut da de oppdaget at ungen var på vei ut uten at vannet hadde gått.
-Petrine- Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Første gang var jeg hjemme (men da var det kun litt lekkasje) Når vannet gikk skikkelig var jeg på et rom på føden. Jeg lå i senga å fikk massasje på ryggen av min kjære, vips gikk vannet med et splash!
Gjest Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 sov søtt hjemme i senga begge gangene. våkna med en følelse at noe rart var på gang, hoppa opp av senga og splosh
Christoffer i magen Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Jerg var heldigvis hjemme i stua. Skulle sette på en DVD og bøjde meg ned og dermed så sa det splash. Kom masse. Glad jeg var hjemme for hadde dette skjedd ute en stand vet jeg ikke helt hva jeg hadde gjort. Men på en annen side så er det ikke akkurat noe man får bestemt over heller da.
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Hos meg har vannet kun gått med nr.4. Da lå jeg og sov..våknet av et lite popp... (he he mannen trodde det var et dyr i senga og skvatt opp ) Fikk meg en god latter i hvertfall!! Litt over 1 time senere var lillemann født.
081013 Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 har i lang tid bekymret meg for når dette skal skje, og hadde tatt forhåndsregler med tisselaken i sengen. Gjett om jeg er glad for dette; vannet gikk kvart over syv i dag tidlig....og tisselaken er virkelig å anbefale...slipper å kjøpe ny overmadrass ihvertfall. Så nå er vel jenta her om ikke så "lange" stunden:)
Silkemage Skrevet 13. april 2008 #13 Skrevet 13. april 2008 Jeg følte at jeg måtte tisse, selv om jeg nettopp hadde vært på do. Når jeg satte meg på do igjen, kom vannet og slimet.
litenimagen.. Skrevet 13. april 2008 #14 Skrevet 13. april 2008 i senga, nettopp vert på toalett, så var det akkurat som en eksplosjon av vann...skal si jeg svatt til !!
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 13. april 2008 #16 Skrevet 13. april 2008 Måtte ta det på føden;) Håper de må det denne gangen også, eller at det går når jeg er hjemme...husk å alltid ha med mobil hvertfall..hehe;)
3-prinser Skrevet 13. april 2008 #17 Skrevet 13. april 2008 Vannet gikk da jeg lå på sofa`n, og alt kom i en stor foss. Var gudskjelov en gammel hjørne-sofa, så vi bare kastet 2-seter delen etterpå. Nå har jeg sikret med med kladder (engangs tisselaken) i senga, på sofa`n og på bilsetet. Tar ingen sjanser denne gangen.
byjenta Skrevet 13. april 2008 #19 Skrevet 13. april 2008 På Platekompaniet! Hadde akkurat lånt doen på Saga, og så gått for å kjøpe noen cd'er. Men så rant plutselig vannet. Fikk låne en genser av min kjære som jeg knøyt rundt livet. Den skjulte hele flekken. Så tok vi t-banen hjem! *LER* Fødselen ble satt igang tre dager senere, og vi fikk en flott jente som er tre år nå.
april08baby Skrevet 13. april 2008 #20 Skrevet 13. april 2008 Jeg lå i en seng på fødeavdelingen. Var innlagt for å settes i gang. Gynekologen hadde akkurat undersøkt meg for å se om noe var på gang. Plutselig var det en liten dam i senga. Greit med en sykehus seng, det er jo plast på madrassene, så ingen krise.
Herkules Skrevet 13. april 2008 #21 Skrevet 13. april 2008 Tydelig at det ikke går på så mange før de er på sykehuset. Vannet mitt gikk veldig overaskende 4 uker før termin, jeg var på hytta og jeg var på do. Det kom fantastisk mye vann. Så gikk jeg opp på loftet for å pakke tingene mine og der plaska det ut en ladning til. Kjørte så i 3 timer til sykehuset. vel inne i lobyen så sa dt bare plask en gang til og jeg la igjen en fin dam før jeg gikk dryppende videre. Hadde med meg hånkle så jeg fikk stoppet det verste. Det kom heldigvis en sykepleier som skulle kallle på vaskerne:)
ღEmilie nov 06, Marcus apr 08ღ Skrevet 13. april 2008 #22 Skrevet 13. april 2008 I badekaret på Kvinneklinikken i Bergen... kjente ikke så veldig mye til det egentlig..
trinidad Skrevet 13. april 2008 #23 Skrevet 13. april 2008 hvor får man kjøpt tisselaken? høres ut som en god ide.
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 13. april 2008 #24 Skrevet 13. april 2008 jeg våknet at jeg måtte tisse. gikk på do og tilbake til sengen, det kjentes ut som om noe liksom sprakk... følte at jeg tisset igjen. seiv litt men rakk doen og DER ble jeg sittende. fosset ut hos meg. ikke tvil at det var vannet nei. taklet det med et stooort smil.. ropte på sambo og sa at vannet var gått. han hoppet ut av sengen med et stort flir og sa: KØDDER DU??? men nei det gjorde jeg jo ikke.. hehe:)
mai mammaen til to Skrevet 13. april 2008 #25 Skrevet 13. april 2008 på butikken.. men siden hodet var festet så gikk ikke alt vannet.. så jeg ble bare våt liksom.. ble ikke noe dam rundt meg.. ta det med ro du.. og gå ut å kos deg.. folk rundt deg blir nok bare vill av begeistring om de ser vannet går eller noe.. jeg ahdde syns det var kjempe spennende..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå