Gå til innhold

Hva slags bunad har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har Valdresbunaden fordi mors slekt er derfra og fordi jeg synes den grønne Follobunaden med gull på er grell... ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Lofot-bunad,fordi jeg er herfra og bor her..

Skrevet

gudbrandsdals festbunad-blå! er derfra å den er absolutt den fineste i mine øyne:)

Skrevet

Jeg har to bunader jeg da=) Blå løken bunad, og vestfold bunaden ( i arv fra farmor=)

Skrevet

Jeg har Toten-drakt, fordi min oldefar var derfra. :)

Skrevet

Svart Målselv-bunad, fordi vi har hytte der og fordi mormor er født og oppvokst på samme tun som vi har hytte i Målselv

Skrevet

vakker gammel vestfoldbunad - fordi morsslekten kommer derfra:-)

Skrevet

Karen-drakten, men har lyst å bytte til Rogalandsbunaden,..syns den er penere, også har sambo den bunaden :-) Menn i bunad er helt rått!

Skrevet

Slenger meg på denne:) Blå nordlandsbunad her også, fordi jeg er herfra:)

Skrevet

Joikaboll@- Bra noen har hodet med seg her i kveld

seff er den fra Hedmark, ha ha ha, at det går an!!

(skikkelig skriveleif eller, ho ho)

Bøyer meg i støvet over dine kunnskaper!!

Skrevet

Har ikke bunad :-( Men ønsker meg en kystdrakt.

Skrevet

Østerdalsbunad:) Fordi jeg er derfra:) Med svart stakk,grønt forkle,rød vest og grønt sjal(er fargene for nordøsterdalen)

Skrevet

En liten rettelse her Joikaboll@... Lundebybunaden (drakten) er opprinnelig fra Oppland. (Lillehammer) Den brukes endel i Gudbrandsdalen og også på Hedmarken. Mest utbredt er den dog i Vest Oppland. :o)

Skrevet

Asker fordi jeg kommer herfra og en damaskstakk fordi det var en av de få modellene jeg greide å tilpasse en struttende mage da jeg giftet meg (var min brudekjole)

Skrevet

Blå Romeriksbunad, fordi jeg er derfra:)

Skrevet

Har ikke enda, men storesøster syr Floanbunad til meg nå. Gleder meg til den er ferdig!

Skrevet

Svart jelsa bunad med rød blomstrete vest

Skrevet

Har kystdrakt, som jeg fikk til konfirmasjonen. Valgte denne siden jeg bor langs kysten, og den var ganske ny da jeg fikk den.

Min mormor broderte den til meg:)

Skrevet

rogalandsbunad med jelsa mønster.. slekter fra området..... og så er den flott synest jeg:)

Skrevet

Sunnhordalands bunad.

Fikk den til komfirmasjonen men kunne jeg fått velgt selv så hadde jeg tatt østfoldbunaden,for det er der jeg er født.-)

Skrevet

Svart frafjor bunad;)

Skrevet

No måtte ej berre logge mej på, berre so ej fekk opplyst om at ej he blå hjørundfjordbunad!!

du rosa å en blå, e du longt inne eller longt ute i kufjorden?

trudde ikkje folk hadde dinna bunaden lenger ej

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...