Gå til innhold

hva gjør deres menn av husarbeid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som fks lage mat, vaske, rydde, vaske klær, brette tøy, stryke tøy, støvsuge, vaske vinduer, re senger, skifte sengetøy osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lager god mat i helgene.

rydder bort lekene til ungene noen kvelder i uka

støvsuger 2 ganger i året

vasker huset 1 gang i året

vasker aldri vindu

skifter aldri sengetøy

rer aldri senger

vasker aldri klær

bretter aldri klær

stryker aldri klær

kan ta ut av oppvaskmaskinen i ny og ne

kan holde kjøkkene noenlunde rent i perioder.

Jeg ER IKKE fornøyd!!!

Skrevet

Hæ!? Finnes det menn som gjør husarbeid også???

Nei her i huset er det fint lite. Støvsuger litt slurvet en veldig sjelden gang. Plager meg ikke så masse da jeg går hjemme (med ungene) 2 dager i uka. Men han kunne godt vært litt mer aktiv i forhold til generelle ting. Som fx. tørke av kjøkkenbenken etter seg selv, kaste skitne kjøkkenhåndklær til vask, ta ut av oppvaskmaskinen uten at jeg har sagt han må osv.

Å bare for å si det og, så kunne han bidratt litt mer med huslige ting når det gjelder barna.

Skrevet

lager mat en sjelden gang

hjelper meg å skifte på dyna( har dobbel dyne)

rydder i oppvaskmaskinen en gang i blandt..

thats it!

Skrevet

Husarbeid... mannen min... HA HA HA!!!!

Kaster kanskje (hvis jeg har flaks) skittentøyet i kurven...

Vasker klær hvis han er aleine hjemme noen dager. (vaske og tørketrommelen, men maskinen til å brette og legge dem i skapene har han ikke finne enda...)

Men når det er sagt, jobber han omtrent alltid, så han betaler jo tross alt for "gilde"...

Men hadde ikke gjort noe å blitt overasket av og til:)

Skal han sørge for mat til oss (hvis jeg har vært syk, sliten e.l.) så blir det take away.

Uansett så elsker jeg han:) Han er verdens beste på mange andre områder.

Skrevet

Vi deler alt etter hvem som har mest å gjøre med jobb/studier den aktuelle dagen.

Han er ikke flink til å SE hva som må gjøres, men om jeg hinter frempå/sier hva som må gjøres, så gjør han det.

Det eneste han ikke tar er klesvask, for det får han ikke lov til...han blander ull og bomull og farget og hvitt i hytt og pine.

Skrevet

Gubben gjør sånn ca like mye som meg. Vi prøver å fordele så likt som mulig.

Skrevet

Det var nedslående å lese alle innleggene over her... Jeg sitter faktisk i skrivende stund og ser på at min store skatt henger opp klesvasken:) Her i huset er det ganske så lik fordeling, og det er ikke fordi at jeg sier han må gjør det, men fordi han faktisk gjør det helt av seg selv :) :)

Lucky me!! :)

Skrevet

Han gjør alt det som jeg gjør =)

Nå gjør jeg naturlig nok mer enn han, da jeg er høygravid og sykemeldt.

Han er ikke flink å SE hva som skal gjøres da, men er bare å spørre om hjelp det så tar han det med engang :)

Skrevet

Jeg har verdens beste samboer som mer enn gjerne hjelpe meg med husarbeid.

Han har begynt nå å lage litt mat ( liker seg ikke så godt på kjøkkene,fordi han er usikker,men etterhvert blir det en gang i uken at han lager et eller annet)

Han vasker gulvet 2-3 ganger i uken.

Han vasker klær så godt som aldri

Bretter tøy hver uke

Stryker sine egne skjorter

Støvsuger hver uke

Vakser aldri vindu

Rer sengen hver dag

Stort sett han som skifter sengtøy,når jeg minner ham på det

Synes han er flink jeg,tar seg også av gullgutten,handler av og til,hvis det er ting han er helt trygg på at han vet at jeg vil ha osv

Skrevet

Nada, null og niks.... Jeg som gjør alt, han mener det skal være 50-tallsaktig stil over det.....

Jeg lager all mat, vasker hus, handler all mat og vasker klær ++++

Han sitter foran pcn...

Skrevet

Hm, egentlig litt betryggende å se at det er mange som har menn som ikke gjør så altfor mye hjemme, da føler jeg meg ikke som den "husmora" som det så negativt heter nå for tida. Jeg trives egentlig med å stulle litt hjemme, men enkelte ting hater jeg, som å vaske gulv.

Gubben tar ca 5 % av oppvasken (vi pusser opp kjøkkenet i skrivende stund, og etterpå skal han opplæres i å sette i oppvaskmaskinen).

Han støvsuger mer enn meg, hjelper til med å re opp sengen (for det hater jeg å gjøre alene), lager middag kanskje hver fjerde gang... Ellers gjør han vel det jeg ber han om, men ikke så mye mer. Men det funker da.

Skrevet

Ikke så alt for mye.... Men lager stort sett mat, fikser bilene betaler regningene. Er i grunn fornøyd med det. Han jobber veldig mye da! Men når sommeren kommer, er et han som tar seg av hagearbeidet:)

Skrevet

Er nok superheldig jeg. Han påstår at jeg gjør mest hjemme, men det synes jeg ikke stemmer. Han er den som skifter kattedoen, støvsuger, stryker egne klær. Vasking og bretting av klær, kjøkkenet osv tar vi begge to. Uoppfordret. I tillegg fikser han ting, mekker på bilen, klipper gresset eller måker snø. God mann!

Skrevet

Jeg leser svarene du har fått, og blir dypt rystet og fortvilet!

HVORDAN kan dere - unge, oppegående (??) kvinner tillate at en mann degraderer dere til hushjelp og slave? HVORDAN er det mulig at dere tillater at noen plasserer dere nederst på rangstigen, slik at dere må rydde, vaske og lage mat til et annet voksent menneske? Er dere ikke mer verdt??

Jeg blir harm når jeg tenker på at det fortsatt - i 2008 - finnes så mange menn og kvinner som lever som på 1800-tallet. Kvinnebevegelsen har en lang, lang vei igjen å gå.

Og argumenter som at mannen skrur på bilen og maler huset holder ikke. Det skjer tross alt ikke hver uke i motsetning til husarbeid!

Skrevet

Bytter på å lage mat, som oftest lager jeg mat. Men det er fordi jeg VIL.

Liker å ha noe å gjøre.

Når jeg er gått lei av det, en eller to ganger i uka så lager han. Ofte bedre mat enn jeg lager, fordi jeg de dagene ikke gidder å lage noe skikkelig.

Vaske er annenhver gang.

Rydde: Han rydder mest, han liker å ha det ryddig. Jeg rydder når jeg må!:o)

Vaske klær; Som oftest jeg.

Han henger det opp.

Bytter på å brette sammen.

Jeg legger inn i skapet.. ;)

Stryke tøy gidder jeg ikke, og forventer heller ikke at han skal det..!

Støvsuge: Bytter på her også.

Vaske vinduer: Han.

Re senger: Rer hver vår side.

Skifte sengetøy gjør vi sammen, det går fortere.

Stå opp om morgenen er annenhver gang.

Som dere ser, er vi veldi samkjørte og bytter på.

Jeg er utrolig glad for å ha han!!!! :o)

Da vi var på juleferie hos mine foreldre utbrøt mamma: Ååå guri, skulle ønske jeg hadde en sånn mann!!!;)

Skrevet

det er som regel jeg som gjør det meste av husarbeidet.

har han tid og gidder å gjøre det så trår han til innimellom.

spør jeg han om hjelp så hjelper han meg som regel med en gang men det er sjeldent jeg gjør og når han gjør noe så gjør han det helt av seg selv.

så jeg vil si at jeg er fornøyd.

jeg er generellt dårlig på å gjøre husarbeid og ufattelig treg til å sette igang men det ser rent og bra ut og da er jeg fornøyd.

det verste jeg veit er menn som sitter å klager på at hjemmet er i uorden og ikke gidder å løfte en finger selv.jeg har alltid sagt til sambo at hvis han er misfornøyd med hvordan det ser ut her så får han gjøre det selv!

han får være fornøyd med det jeg gjør ellers så får han fikse problemet selv, og det gjør han.er det litt ekstra klesvask og han trenger noe i skittentøyet så vasker han det selv og tørker det.syns han det er på tide å skifte på sengen så gjør han det.

og det er foressten han som gjør all hagearbeid på sommeren og det er han som hogger ved til vinteren og måker snø når det trengs og det er veldig mye snø her vi bor. så jeg er fornøyd med mannen min jeg:)

Skrevet

min kjære er helt fantastisk!! han gjør masse husarbeid. og ser selv hva som skal gjøres. han vasker opp, lager middag, vasker og henger opp klær, støvsuger, rydder, vasker gulv eller fikser et eller annet. Jeg er skikkelig bortskjemt, har vel vasket gulvet en eller to ganger etter at vi flytta sammen for over to år siden.

men stort sett så gjør vi ting sammen. jeg gjør noe, så gjør han noe annet. fordeler oppgavene godt mellom oss. når den ene har vært på jobb, er middagen klar når den andre kommer hjem. han vasker opp, og jeg tørker osv. kjempe herlig å ha det sånn!! føler meg veldig, veldig heldig som har han!!

Skrevet

Min vasker opp,vasker gulv,skifter senge tøy,henge opp tøy,

kaster søppel.

Jeg rydder og tørker støv og vaker badet..Ganske greit.

Skrevet

Han: skifter sengetøy og rer sengen, vasker klær, lager mat, støvsuger, små rydder, tar ut søppel. I tillegg gjør han alt typisk mannearbeider.

Jeg: vasker gryter og setter inn i oppvaskmaskinen, vasker og tørker støv, bretter "felles klær".

Skrevet

Han gjør nesten alt og jeg er flau over meg selv som ikke gjør mer enn han...

Skrevet

Vasker badet av og til, tar en sjau på kjøkkenet ca 1 gang i uken.

Lager aldri mat

Vasker aldri klær

Henger aldri opp klær

Bretter aldri klær

Rydder aldri

Roter hver dag

Kaster sokkene ved siden av skittentøykurven

Bytter aldri sengetøy

Vasker aldri vinduer (men det gjør vel ikke jeg heller)

Setter aldri skoene på plass i skostativet.

Plukker ikke opp sofaputene når de detter på gulvet

Tar aldri initiativet til å shine leiligheten

Gjør hvertfall ikke noe om jeg ber om det, da blir han sur fordi jeg "maser"..

Jeg prøver å tvinge ham til å ha ansvar for søppel, bæring, bil og å sette på plass varer fra butikken. Men dette fungerer bare delvis.

Skrevet

min støvsuger og tar ut av oppvaskmaskina kanskje 2 ganger i uka max..resten vil jeg påstå jeg gjør..

Å han påstår han gjør husarbeid?!? har gitt opp å krangle med han om det..når ikke frem likevel..

Skrevet

min mann gjør:

støvsuger deler vi likt

rydder inn/ut av oppvaskmaskinen bytter vi likt på

skifter på sengen inni mellom

rydder leker ofte

henter rene klær fra vaskemaskinen til meg ofte

bretter klær er sjelden

tørker støv av tv bordet sitt inni mellom

henger opp gardiner hver gang (gardinstanga i stua er så lang c hehe)

og han hjelper til hvis jeg skulle trenge hjelp.

min mann gjør ikke:

vasker badet/do/dusj/vasken aldri

tørker støv av div gjenstander aldri

pusser vinduer aldri

skyller av matrestene på tallerkenen aldri

rydder opp godisen før han legger seg(sønnen vår angriper det på morgenen) aldri

rydder i bil bladene sine aldri

vasker gulv (kun hvish na har sølet noe)

Skrevet

Tar rede på søppla,lager mat på lørdagene og tar av bordet nesten hver dag!Men jeg er IKKE fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...