Gjest Skrevet 11. april 2008 #26 Skrevet 11. april 2008 JA, veldig bevisst på dette. Har barn som reagerer på visse produkter. I tillegg prøver vi det så langt det lar seg gjøre å styre unna visse E stoffer. Sukker er kun begrenset, uten at barna føler at dette går utover både bursdager og lørdager. Men igjen så valger ofte barna her frukt fremfor godis da, iallefall 1/3 av ungene hehe=)
Gjest Skrevet 11. april 2008 #27 Skrevet 11. april 2008 Det finnes en bok om alle E-STOFFER på bokhandelen. Der er det oversiktlig over hva som kan være farlig, hvem som bør unngå hva....hehe...er den heldige eier av den, men har ikke begynt å lese i den ennå=)
Gjest Skrevet 11. april 2008 #28 Skrevet 11. april 2008 Tja, ferdigmat synes jeg bare generelt er vondt, bortsett fra når muttern serverer meg kylling og pose-bearnaise, eller på hytta, der enhver posesuppe smaker himmel fordi den er båret inn mange kilometer. Kunstig søtstoff er greit å holde nede, sprøytemidler etter prinsippet "det som ikke er borte ved vasking får være der" og konserveringsmidler tenker jeg lite på bortsett fra i brød og sånt som virkelig ikke trenger det. Godteri-greia er vi lite borti, og det aller meste lages fra bånn uansett, men jeg drar en strek ved økonazi og "jeg spiser bare spelt", det er bare usexy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå