Prikken ('08) blir storesyster Skrevet 11. april 2008 #26 Skrevet 11. april 2008 hmm... har berre 50% vikariat som sjukepleiar, men tek ekstravakter utanom. har merka at det varierar litt kor mykje ekstra eg orkar ut i frå kva pasientar vi har på avdelinga (sjukehus ja), stort sett er det jobbing 4-5 dagar i veka. 23+6 i dag.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. april 2008 #27 Skrevet 11. april 2008 jeg jobber 100% og har planer om å gjøre det så lenge som mulig! fordi om jeg blir sliten og trøtt er ikke det god nok grunn til å sitte hjemme syns jeg:) synes også det er veldig mange sykemldte. greit nok på slutten for da er man trossalt nokså tung og har diverse plager. jeg har hatt kjempelite plager med kvalme osv til nå og er fornøyd med det:) energien er bare ikke helt på topp men sånn kan alle ha det!
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 11. april 2008 #28 Skrevet 11. april 2008 jeg er 100% sykemeldt.. jobber bare halv stilling men ryggen ble så dårlig av jobben min plutselig..(sitter i en kasse i en dagligvarehandel ved siden av 100% studiene..) er enkelte dager jeg sku ønske jeg fikk jobbet, men tør ikke utsette meg selv for store ryggskader(fikk noen syke smerter hver natt etter å ha vært på jobb) + at det er greitt å få konset fullt på studiene.. kommer nok til å være sykemeldt ut svangerskapet....
lillespire08+10 Skrevet 11. april 2008 #29 Skrevet 11. april 2008 Jeg jobber 100%, og er 22 uker på vei. Jobber på sykehus.
humla80 Skrevet 11. april 2008 #30 Skrevet 11. april 2008 Jeg jobber 100% og er fræsk og rask er i uke 26 nå, og skal jobbe så langt jeg er frisk til det. Jobber som salgsekretær! Blir sikkert til jeg går ut i permisjon i juni. hepp hepp
Venter på bitteliten Skrevet 11. april 2008 #31 Skrevet 11. april 2008 Jeg jobber 100%, er i uke 27. Om formen holder seg slik som nå, så jobber jeg nok til permisjonen starter. Men man har jo aldri noen garantier for noe som helt.
Chezka Skrevet 11. april 2008 #32 Skrevet 11. april 2008 Jeg er 20 uker på vei, og 50 % sykemeldt pga bekkenløsning med tildels mye smerter. Jeg håper å kunne jobbe halv stilling en god stund frem, men om plagene blir verre må jeg nok ha full sykemelding. Jobben min har ikke mulighet til særlig mer tilrettelegging. Da jeg fikk min første, jobbet jeg helt frem til permisjonen, men var dessverre ikke like heldig denne gangen. Jeg ser at mange sier at de har "planlagt å jobbe helt til permisjonen"...eh...ja? Det er vel ingen som "planlegger" å sykemelde seg? Men om man får plager eller smerter som gjør det vanskelig/umulig å fungere på jobb (eller i hjemmet etter jobb) så må man jo få en sykemelding. Det ville man vel gjort om man hadde sterke smerter i ryggen, eller om man brakk en arm også. Du sier at du syns "det er så mange som er sykemeldte" og at "de har sikkert en god grunn".... Jeg kjenner at jeg blir litt provosert fordi jeg oppfatter det som om det blir stilt tvil til om gravide sykemeldte, om de bare er late og utnytter systemet. Alle svangerskap er forskjellige, og selv om du har vært heldig og ikke hatt noen problemer bortsett fra at det er "ganske slitsomt", så er det ikke alle som er like heldige. OG neste gang du blir gravid kan det være DU som ryker ut i full sykemelding etter noen få uker.
BITO Skrevet 11. april 2008 #33 Skrevet 11. april 2008 Jeg jobber 100% på en travel og til tider tung sykehuspost. Så lenge formen er bra så fortsetter jeg med det! Håper det går greit frem til perm jeg da! Har vært heldig og hatt det helt fint så langt, og krysser fingrene for at det fortsetter!! Jeg er 13+5
Henan Skrevet 11. april 2008 #34 Skrevet 11. april 2008 Er i uke 23 og jobber fullt. Dett er mitt 4. svangerskap. Jeg må ofte bite tenna sammen for det er tungt og jeg blir fort sliten, men jeg har det godt på jobb med kollegene og arbeidsoppgavene så jeg håper inderlig at jeg holder litt til. Problemet er vel heller at jeg har lite å gå på når jeg kommer hjem, men der må jeg også bare ta meg sammen og stå på.
Sansara *fødeklar* Skrevet 11. april 2008 #35 Skrevet 11. april 2008 Jeg jobber 60% og er 40% sykemeldt. Har 2 gutter hjemme på 2 og 4 år, og det er tøffe dager. Har hard bekkenløsning, og det blir verre og verre. Jeg vet at jeg må begrense aktivitetsnivået mitt, og dessverre er det bare ett sted jeg kan gjøre det, og det er på jobb. Med smerter kontinuerlig, blir konsentrasjonsevnen dårligere. Familien og guttene trenger meg mer enn jobb, og for meg tross ledende stilling med ansvar for over 80 heltids og deltidsansatte, er de viktigere enn noe annet. Man kan liksom ikke slutte å være mamma og familiemenneske, men man kan legge inn årene på jobb med god samvittighet når man er syk. Jeg har en filosofi som heter at: er man syk så er man syk. Å være gravid er faktisk en unntakstilstand i mitt liv, en periode jeg faktisk tillater meg å kjenne litt ekstra godt etter på formen. Mitt inntrykk er at legene idag er relativt strikse med å skrive ut sykemeldinger i forhold til før, men det er kanskje bare min.
sommerbarn_juli08 Skrevet 11. april 2008 #36 Skrevet 11. april 2008 Jeg jobber 100 % og håper å gjøre det fram til permisjon. Da dette er vår første har jeg ingen barn som krever sitt om ettermiddagene, men har to hunder som krever sitt:-)
Sola82-håpefull-igjen:-) Skrevet 11. april 2008 #37 Skrevet 11. april 2008 Er 19+4 og jobber 100% pluss at jeg studerer deltid (30 studiepoeng). Var sykemeldt 1 uke tidlig i svangerskapet pga truende abort og 50 % sykemeldt i 3 uker litt senere da kvalmen skikkelig tok meg. Merker nå at jeg har tatt på meg alt for mye, og derfor bestemte jeg meg denne uken for å utsette eksamen (15 studiepoeng) og heller konsentrere meg om 100 % jobb og å gjøre ferdig bacheloroppgaven (15 studiepoeng). Må si jeg er så letter over avgjørelsen, vil jo nyte denne tiden litt også! Håper jeg kan jobbe til perminsjonen :-) Lykke til alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå