Gå til innhold

Hva er mest kvalmt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Å amme en toåring helt klart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naa er det ikke alle som ruller ut puppene offentlig,da.

Dessuten er det ikke mammaen som tilbyr. Det er barnet som kommer opp til mor og vil ha. Og det er det som er naturlig.

 

Lurer paa hva dere kommer til aa gjoere om dere faar en "puppunge" som ikke vil helt gi slipp paa amminga rundt 1 aarsalderen?

Nekte?

 

 

Skrevet

Driter jeg i. Andre får gjøre som de vil. Jeg tenker mitt uansett - går ikke bort til dem å sier verken det ene eller det andre.

Skrevet

synes ingen av delen er kvalmt, men ville ha reagert mer om jeg så en 2 åring ble ammet enn en 2 åring med smokk,

Skrevet

Vel. I utgangspunktet var ikke innlegget ment som om mm og smokk var likestilt som trøst. Men kan se at det kan oppfattes slik. Likevel. En uting å putte smokk i munnen på så store barn i tide og utide.

Skrevet

Tja, begge deler handler kanskje om at unger får bli "babyer" etter en akseptert babyalder? Alt som er assosiert med babyer bør man sette en aldersgrense på kanskje?

Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du trekker slutningen om at de som sier amming av toåringer er kvalmt er de samme som putter smokker i ungene sine på "upassende tidspunkt".

Skrevet

Det er ikke så rart, for folk forbinder pupper med noe seksuelt, og smokker med noe annet, mye mindre kontroversielt.

Skrevet

Joda. Men i utgangspunktet ble ikke vi kvinner laget med bryst for å tilfredstille mannen, vel? Tipper puppefiksering kom noe senere i historien:)

Skrevet

anonym om dette: Dette var bare et usaklig forsøk fra min side på å fokusere på hva som egentlig er kvalm her...eller muligens ikke kvalm. Ref. til ett innlegg som lå lenger oppe i går enn i dag:)

Skrevet

Men fortsatt er det ingen som har fortalt meg HVORFOR det er kvalmt.

HVA er det som gjør amming av en 2 åring kvalmt?

 

Dere sier bare at dere synes de er kvalmt men ikke hvorfor.

Så drfor spør jeg mer direkte.

 

Er det fordi dere sexualiserer puppene ,foran å se de som et matorgan?

Skrevet

De som hadde gjort at det ikke følts bra er vel mest det båndet man føler til sitt eget barn. Ikke det faktum at det er en annen kvinnes bryst men fordi det er mitt barn!!!

 

Hadde jeg ikke lenger kunnat amme mitt eget barn, hadde jeg følt det som naturlig å slutte, og da hadde jeg ikke villat at an annen kvinne skulle ta over den stunden med mitt barn. Hendler mest om ren egoisme og det faktum at man ikke trenger å amme lenger, ikke fordi det er ekkelt å amme.

Skrevet

Jeg synes du har et veldig godt poeng jeg 3småkrapyl:). For det er noe spesilet med amming, ihvertfall synes jeg det. Det kan i mine øyner ikke samenlignes med å gi barnet mat på andre måter.

Skrevet

Er det båndet mellom mor og barn som er ekkelt da? At de har den kosen på den måten? I så fall, når blir den kosen ekkel? Fordi de kan gå? Fordi de kan snakke?

I så fall poengterer jeg igjen den store forskjellen mellom barn. Noen er ikke så mye baby mer, før de fyller året. Skal de barna da bli nektet denne kosen, som er legitim for alle andre babyaktige ettåringer?

Skrevet

Jeg vet ikke helt når, men ja, når de kan gå, snakke osv. Vanskelig å sette en eksakt alder fordi som du nettop sier, det er store forskjeller på barn. Men når barnet hat blitt to år, så er det ikke lenger en baby.(etter mine kriterier)

 

Og ja, min 10mnd gammle datter begynner å bevege seg bort i fra babystadiet. Jeg ville følt det rart og skulle amme henne nå.

 

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke skal være lov og ikke synes noe om amming jeg da. Og ikke bare eldre barn, men amming generelt. Hvorfor kan ikke de som ikke ønsker å amme få lov til å selv bestemme over sin egen kropp og sine egne grenser, uten å måtte stå til rette for valget sitt? Hvorfor er en person som synes amming er ekkelt automatisk en person som -Ikke fikk til ammingen -har dårlig samvittighet -er sjalu osv?

Skrevet

Selvsagt er det lov å mene noe om amming, problemet er når folk bruker ord som "æsj" og "ekkelt". Slike ord er generelt provoserende når det blir brukt om andre mennesker.

 

Evt problemer jeg ville hatt, eller ikke hatt, når det kommer til å la andre amme mitt barn så er det ganske avhengig av hvilken relasjon både jeg og barnet hadde hatt til den han skulle diet av. Jeg tror uansett det ville vært mest underlig og ubehaglig for den andre kvinnen.

Å amme er selvfølgelig en intim ting mellom mor og barn, og den intimiteten ville det ikke vært naturlig å se mellom eget barn og andre kvinner med mindre hun hadde ammet ham fra begynnelsen.

 

Men jeg tror nøkkelordet her er ekkelt. Det er det som blir brukt om kvinner som ammer større barn, og jeg tror ikke jeg ville følt ekkelhet hverken overfor barnet mitt eller puppen med melk.

Skrevet

Obs.. Glemte å svare på det siste du spurte om. Jeg tror ikke folk som syns amming er ekkelt er hverken sjalu, har dårlig samvittighet eller ikke fikk til ammingen.

Det siste hadde i så fall vært det mest nærliggende å tro, fordi det er vanskelig å tro at noen som selv har ammet plutselig syns det er ekkelt.

 

Jeg tror de bare er litt enkle, muligens med et litt anstrengt forhold til... kropp? Pupper? Amming?

Jeg vet ikke, men jeg syns det er ganske rart å synes det er ekkelt, og ikke klare å forklare hvorfor det er ekkelt.

Skrevet

Om andre mennesker - helt klart. Men jeg tenker mest i forhold til meg selv jeg da. Nå jeg snakker om kvalmt og ekkelt snakker jeg om MEG som ammer MIN unge. Hva andre gjør kunne jeg ikke brydd meg mindre om.

Skrevet

Signerer KaMa fulstendig her.

Og det er da ingen som har sagt i denne debaten at det er galt å ikke amme , eller å ikke amme lenge. Jeg har selv ikke kunnat amme mine barn nå lenge, men hadde jeg kunnat hadde jeg nok ammet så lenge det føltes greit for meg og barnet.

Skrevet

Kunne ikke sagt det bedre selv, KaMa.

Er nok der det ligger ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...