Gå til innhold

Jeg blir rasende av begrepet "alenemor"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja æsj!!!

*hatersånnedummeanonymesomsnakkerdritt*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI her. Veldig typisk at dette blir en debatt om penger.

Grunnen til at jeg er anonym er fordi man aldri kan si noe her - som er litt utenfor sterotypien - uten at man får hets.

Jeg snakker på generelt grunnlag her, men det er tydeligvis mange som blir støtt.

Dette er en begrepsfrustrasjon. Sånn jeg ser det. Så må dere andre se det på den måten dere måtte ønske.

Skrevet

det har vel noe med at du blander det og betale bidrag med og stille opp for barnet.

bidrag er i mange tilfeller tvang.

og at de fleste fedre ønsker og stille opp mer lurer jeg på hvor du har fra? har du noen tall som viser at det er rett?

jeg tror nok far til småen ønsker og se han mer, men han gjør det ikke og det er ikke fordi han ikke får lov.

Skrevet

Jeg kan tildels forstå argumentasjonen din for å være anonym. Det kan fort hagle med ukvemsord her inne hvis man har en mening som går litt utenfor den mentaliteten som tilsynelatende er opplest og vedtatt. Likevel synes jeg du skulle signert med nick, det står litt mer respekt av det :)

Skrevet

Om jeg ikke blir rasende av begrepet, så sliter jeg kanskje litt med "alene" begrepet. Kanskje fordi det øyeblikkelig blir oppfattet som litt

" stakkar er du alene du...."

Jeg venter barn med en mann jeg aldri har vært sammen med, han slet i begynnelsen med min avgjørelse om å beholde det. Men nå har vi det supert og kommuniserer og samarbeider veldig bra, han gleder seg og deltar i alle aspekter av svangerskapet.

Selvsagt kan dette endre seg, men selv i dag har jeg måtte sitte å forsvare mitt valg om å ha far med på fødsel da jordmor mente dette var en kjempe dårlig ide.

Til HI som mener at de fleste fedre deltar og gjerne vil være sammen mest mulig med barna sine, så må jeg si at dette også er mitt inntrykk når jeg ser meg rundt i min omgangskrets. Min bror har sine to 50/50 og alle andre fedre jeg kjenner som ikke bor sammen med mor har også mer enn vanlig samvær. For dere det dette ikke er faktum, er det selvsagt trist. Men ikke angrip oss som kanskje ikke kjenner oss vell med "alene begrepet".

MEN, jeg må få lov å si at det å kalle de som mottar stønad for snyltere, og at det er staten som forsørger barnet er for drøyt. Jeg har jobbet i 10 år, og har skattet masse. I tillegg til nesten full jobb i helsevesenet har jeg også tatt høyere utdannelse, noe som gagner samfunnet - men som jeg må betale for resten av livet i form av studielån. At jeg etter hvert mottar stønader fordi jeg er alene med barn (når jeg faktisk føder et barn som samfunnet trenger, da fødetallene går ned) vil det i lange løp lønne seg for samfunnet. Jeg kan gjerne sette opp et regnestykke for dette.

Det er enslige menn som koster samfunnet mest, de er sykere, lever kortere, har høyere rusbruk, og utførere mer kriminalitet, og med ingen familie vil til slutt hele omsorgsbyrden ligge på samfunnet. Så kom igjen, la oss se hva som er dyrest for staten! Det er faen meg ingen der ute som kjefter på enslige menn uten barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...